Z Wikipedii, wolnej encyklopedii
Skocz do: nawigacji, szukaj
| BMW M5 E60 |
| Producent |
BMW |
| Premiera |
2003 Genewa Szwajcaria |
| Okres produkcji |
2006 - nadal |
| Miejsce produkcji |
Dingolfing Niemcy |
| Poprzednik |
BMW M5 E39 |
| Segment |
E / G |
| Typy nadwozia |
4-drzwiowy sedan
5-drzwiowe kombi |
| Silniki |
BMW MV10 - S85B50
2006- 5.0-40v – 507 KM |
| Skrzynia biegów |
7-biegowa sekwencyjna SMG III |
| Długość |
4[zasłonięte]855-48 mm |
| Szerokość |
1846 mm |
| Wysokość |
1[zasłonięte]469-15 mm |
| Masa własna |
1800 kg |
| Pokrewne |
BMW E60 |
| Konkurencja |
Audi RS6
Mercedes E55 AMG
Brabus E V12 |
Wikimedia Commons posiada zbiór multimediów w temacie:
BMW M5 E60
Zaprezentowany w 2006 roku sportowy model M5 bazuje na modelu serii "5". Po raz czwarty inżynierowie z M Motorsport postanowili zbudować coś niezwykłego na podwoziu popularnej "piątki" po bardzo udanym, modelu E39 M5 z z lat 1[zasłonięte]998-20. Ten samochód bawarskiej firmy charakteryzował się osiągami godnymi aut typowo sportowych – ponad 500-konny, silnik V10 o pojemności 5-litrowy pozwalał na rozpędzenie auta do 100 km/h w czasie ok. 5,0 s. Jak większość aut tego typu posiada blokadę prędkości – do 250 km/h, po jej zdjęciu bez problemu pojazd może osiągnąć prędkość ponad 300 km/h. Tak jak wszystkie M5, model bazował na zwykłym modelu BMW serii 5. Został on jednak został wyposażony w o wiele bardziej agresywny, sportowy zestaw ospojlerowania o mniejszym oporze aerodynamicznym (zderzaki, lusterka, większe i szersze koła, lotka na klapie itp.), większe i szersze koła mające zapewnić lepszą trakcję i prowadzenie auta, oraz komplet oznaczeń (w tym między innymi emblematy, listwy itp.). BMW M5 E60, w przeciwieństwie do poprzednika, występuje w dwóch wersjach nadwoziowych, jako 4-drzwiowy sedan i 5-drzwiowe kombi (Touring).
Dane Techniczne BMW M5 E60 [edytuj]
| Marka i model |
BMW M5 E60 |
| Lata produkcji: |
2006 - nadal |
| Ilość egzemplarzy: |
produkcja trwa |
| Typ silnika: |
( BMW M-Power S85B50 - DOHC 40-zaworowy )
2 katalizatory, podwójny-VANOS. |
| Silnik: |
( V10, 90° wolnossący, 4 zawory na cylinder ) |
| Pojemność skok cm ³: |
4998 cm ³ (5.0 litra) |
| Średnica cylindra x skok tłoka (mm): |
93 x 70,4 mm |
| Moc kW (KM): |
373 kW (507 KM) @ 8250 1/min |
| Moc z 1 litra cm ³ (KM): |
101,5 KM |
| Max. moment obrotowy: |
520 Nm @ 6100 1/min |
| Stopień sprężania: |
12.0 : 1 |
| Przełożenia / skrzynia biegów: |
7-biegowa sekwencyjna, napęd na tylną oś
1 - 3.23:1, 2 - 2.19:1, 3 - 1.71:1, 4 - 1.39:1, 5 - 1.16:1, 6 - 0.93:1, 7 - 0.75:1, wsteczny - 2.37:1. |
| Układ hamulcowy: |
Aluminiowe tarcze, firmy Brembo
Średnica tarcz - (Przód: Ø 360 mm / Tył: Ø 360 mm) |
| Karoseria / Nadwozie: |
Karoseria wykonana ze Stali i lekkiej stali (Aluminium) |
| Rozstaw osi: |
2890 mm |
| Opony: |
Felgi - 18 calowe M Power z Aluminium
Opony - Michelin Pilot SX (przód: 240 x 40 ZR18 / tył: 275 x 30 ZR18)
|
| Miary D x S x W (mm): |
4800 x 1800 x 1400 mm |
| Zbiornik paliwa: |
70 l |
| Masa własna: |
1800 kg |
| Prędkość maksymalna (km/h): |
250 km/h / 330 km/h |
Przyśpieszenie
0 – 100 km/h: |
4,5 s |