BMW 7 E38 |
|
Producent | BMW |
Okres produkcji | 1994 – 2001 |
Miejsce produkcji | Niemcy, Dingolfing |
Poprzednik | BMW E32 |
Następca | BMW E65 |
Segment | F |
Typy nadwozia | 4-drzwiowy sedan |
Silniki | M51 (725tds) M52 (728i, 728iL) M52TU (728i, 728iL) M57 (730d) M60/1 (730i, 730iL) M60/2 (740i, 740iL) M62 (735i, 735iL, 740i, 740iL) M67 (740d) M73 (750i, 750iL, L7) |
Skrzynia biegów | 5-biegowa manualna 6-biegowa manualna 5-biegowa automatyczna |
Rodzaj napędu | tylny |
Długość | 4984 mm (wersja "L" – 5124 mm) |
Szerokość | 1862 mm |
Wysokość | 1435 mm |
Rozstaw osi | 2930 mm (wersja "L" - 3070 mm) |
Masa własna | 1885 kg |
Zbiornik paliwa | 85 l |
Konkurencja | Audi A8 Mercedes-Benz W140 Lexus LS |
Galeria mediów w Wikimedia Commons |
BMW 7 E38 – samochód osobowy produkowany przez BMW w latach 1[zasłonięte]994-20.
Płyta podłogowa modelu BMW E38 stała się bazą dla pojazdów BMW serii 7 w latach 1[zasłonięte]994-20. Celem konstruktorów firmy BMW było stworzenie następcy modelu BMW E32 produkowanego do 1994 roku. W roku 2001 została zastąpiona nową konstrukcja oznaczoną E65/E66. Wyprodukowano 340.242 egzemplarze E38[1][2].
Nowe E38 cechują się wysokociśnieniowymi spryskiwaczami lamp głównych pojazdu, automatyczną regulacją poziomu oświetlenia lamp ksenonowych HID, nową obudową silnika, 14-głośnikowym systemem dźwięku (Stereo lub HiFi) i czterema subwooferami wraz z 6-płytową zmieniarką, nawigacją pokładową z wyświetlaczem formatu 4:3 lub 16:9 oraz czułymi na deszcz wycieraczkami szyb (dostępnymi jako opcja dodatkowa).
Opcje dodatkowe uwzględniały (między innymi):
- automatyczny system kontroli klimatyzacji dwustrefowej z osobnym panelem kontroli dla kierowcy i pasażera;
- system zapamiętywania maksymalnie trzech ustawień fotela kierowcy;
- regulację wysokości i napięcia pasów bezpieczeństwa;
- system sprawdzania ciśnienia opon;
- podgrzewana szyba czołowa;
- lodówka;
- kuloodporne szyby;
- pakiety opancerzenia;
- boczne rolety tylnych szyb;
- urządzenia video: TV, kamerę cofania, dodatkowy monitor dla pasażerów tylnej kanapy;
Standardem w BMW E38 były dwie przednie poduszki powietrzne oraz opcjonalnie poduszki boczne przy fotelach przednich oraz System Ochrony Głowy – Head Protection System (HPS). Wnętrze samochodu pokryte zostało skórą a obramowania wykonano z drewna orzecha włoskiego. System Active Comfort Seat (ACS) dbał o bezpieczeństwo i wygodę osób na przednich fotelach i został wprowadzony w 1998 roku.