320i, 325i, 325xi, 330i, 330xi, 335i, 320d, 325d, 330d, 330xd, 335
W porównaniu z poprzednią "trójką" nowa jest dłuższa o 5 i szersza o 8 cm, co da się odczuć we wnętrzu auta. Pomimo to nowy model nie jest wiele cięższy od poprzednika, i nie traci na tym dynamiki jazdy. Po raz pierwszy w BMW serii 3 zastosowano system i-Drive połączony z zestawem GPS. Od początku paleta silnikowa była bogata, tworzyły ją silniki benzynowe 320i (150 KM), 325i (218 KM) i 330i (258 KM) oraz diesle 320d (163 KM) i 330d (231KM). Jesienią 2005 roku zaoferowano dodatkowo silnik sześciocylindrowy i napęd na cztery koła.
w 2006 roku na rynek weszła wersja Coupe ochrzczona symbolem [E92]. W coupe debiutuje podwójnie doładowany sześciocylindrowiec o pojemności trzech litrów oznaczony jako 335i. Silnik ten posiada moc 306 KM i rozwija moment obrotowy 400 Nm. Sedan także będzie oferowany w wersjach 320si (173 KM) i 325d (197 KM). Na początku 2007 roku kabriolet na bazie BMW E46 będzie zastąpiony wersją ze składanym metalowym dachem typu hardtop (coupe cabrio), a w połowie 2007 roku do oferty dołączy nowe BMW M3 z silnikiem V8 o mocy 420KM.
Historia modelu [edytuj]
BMW E90/91/92/93 oraz E90/91 LCI (facelifting) jest produkowany z przeznaczeniem na dziewięć rynków: chiński, europejski, egipski, indonezyjski, indyjski, malezyjski, rosyjski, tajlandzki oraz amerykański.