Audi A2 - w 1997 roku na wystawie IAA we Frankfurcie pokazano prototyp Audi Al2, który ewoluował w Audi A2 i został oficjalnie zaprezentowany na tej samej wystawie w 1999 roku. Sprzedaż samochodu ruszyła wiosną 2000 roku zaś cena na polskim rynku wynosiła od 55 do 62 tysięcy złotych w zależności od wersji. Wysoka cena spowodowana była zastosowaniem kilku nowinek technicznych jak aluminiowe nadwozie oparte na ramie przestrzennej, co spowodowało zredukowanie wagi tego małego autka do zaledwie 850 kg. Paletę silnikową stanowiły jednostki benzynowe o pojemności 1,4 i 1,6 L oraz diesle o pojemności 1,2 i 1,4 L.
Szczególnie ciekawym modelem jest Audi A2 1,2 TDI , wprowadzony w 2001 roku, które w zamierzeniach konstruktorów miało spalać tylko 3 litry oleju napędowego na 100 km. Zawdzięczać ma to swojej niskiej wadze oraz zespołowi napędowemu i skrzyni biegów zaadaptowanymi z Volkswagena Lupo 3L TDI.
W lipcu 2002 roku wzbogacono wyposażenie seryjne samochodu i zwiększono pojemność zbiornika paliwa do 42 l. oraz wprowadzono nowy 110 konny silnik benzynowy z bezpośrednim wtryskiem paliwa, oznaczenie 1,6 FSI.
W grudniu 2002 Pojawiła się wersja "color storm" - trzy nowe kolory nadwozia z czarnymi detalami
W sierpniu 2003 Pojawił się zmodernizowany silnik 1,4 TDI 75KM o oznaczeniu BHC. Modyfikacje obejmowały między innymi: wprowadzenie szerszego paska rozrządu (wymiana co 120 tys km), lepsze wyciszenie silnika poprzez zwiększenie ciśnienia wtrysku paliwa i jednoczesne dostosowanie go do norm emisji EURO 4.
W październiku 2003 roku lekko zmodernizowano Audi A2, zmieniając osłonę chłodnicy, pojawił się też nowy silnik wysokoprężny 1,4 TDI o mocy 90KM
Produkcję tego modelu zaprzestano w 2005 roku, gdyż jego sprzedaż nigdy nie osiągnęła zakładanego poziomu, ponieważ cena była zbyt wygórowana.