Z Wikipedii, wolnej encyklopedii
Alfa 147 po face liftingu
Alfa Romeo 147 - model klasy średniej wprowadzony do produkcji przez Alfa Romeo w 2000 roku. Na początku w ofercie była tylko wersja 3-drzwiowa, a w rok po jej premierze zaprezentowaną wersję 5-drzwiową z innowacyjnym umieszczeniem w tylnych słupkach klamkach drugiej pary drzwi. Zalicza się go do tzw. klasy premium gdzie znajdują się droższe i bardziej sportowe kompakty.
Historia modelu [edytuj]
Auto pierwszy raz zaprezentowano na salonie w Genewie w 2000. W grudniu auto pojawiło się na polskim rynku. W tym czasie Alfa zdobyła tytuł Samochód Roku 2001 w Europie. W tym samym roku weszła do sprzedaży wersja z dodatkową parą drzwi. 2003 rok to premiera sportowej wersji GTA z ponad 3-litrowym 250-konnym silnikiem V6. Po 4 latach od pojawienia się samochodu na rynku w 2004 przeprowadzono face lifting. Na zewnątrz zmieniły się głownie lampy przednie i tylne, błotniki, przednia maska i zderzaki oraz poprawiono zawieszenie i układ jezdny.
Auto oparte jest na skróconej płycie podłogowej Alfy Romeo 156[1] i dzieli z nią wiele podzespołów.
Dane techniczne [edytuj]
Silnik | Pojemność skokowa [cm³] | Moc maksymalna [KM] przy obr/min | Maks. moment obrotowy [Nm] przy obr/min | Układ i liczba cylindrów | liczba zaworów |
1.6 105 | 1598 | 105/5600 | 140/4200 | R4 | 16 |
1.6 120 | 1598 | 120/6200 | 146/4200 | R4 | 16 |
2.0 | 1970 | 150/6300 | 181/3800 | R4 | 16 |
3.2 GTA | 3179 | 250/6200 | 300/4800 | V6 | 24 |
Silnik | Pojemność skokowa [cm³] | Moc maksymalna [KM] przy obr/min | Maks. moment obrotowy [Nm] przy obr/min | Układ i liczba cylindrów | liczba zaworów |
1.9 JTD 100 | 1910 | 100/4000 | 200/2000 | R4 | 8 |
1.9 JTD 115 | 1910 | 115/4000 | 275/2000 | R4 | 8 |
1.9 JTD 120 | 1910 | 120/4000 | 280/2000 | R4 | 8 |
1.9 JTD 140 | 1910 | 140/4000 | 305/2000 | R4 | 16 |
1.9 JTD 150 | 1910 | 150/4000 | 305/2000 | R4 | 16 |