Z Wikipedii, wolnej encyklopedii
Skocz do: nawigacji, szukaj
| Alfa Romeo 147 |
| Premiera |
2000 |
| Okres produkcji |
2000 - 2009 |
| Miejsce produkcji |
Pomigliano d'Arco Włochy |
| Poprzednik |
Alfa Romeo 145/146 |
| Następca |
Alfa Romeo Giulietta |
| Segment |
C (kompaktowe) |
| Typy nadwozia |
3-drzwiowy hatchback
5-drzwiowy hatchback |
| Silniki |
benzynowe
1,6 R4 105 KM
1,6 R4 120 KM
2,0 R4 150 KM
3,2 V6 250 KM
diesla
1,9 R4 100 KM
1,9 R4 115 KM
1,9 R4 120 KM
1,9 R4 140 KM
1,9 R4 150 KM |
| Skrzynia biegów |
5 lub 6 biegów |
| Rodzaj napędu |
przedni |
| Długość |
4223 mm |
| Szerokość |
1729 mm |
| Wysokość |
1442 mm
1412 mm (GTA) |
| Rozstaw osi |
2546 mm |
| Masa własna |
od 1210 do 1360 kg |
| Liczba miejsc |
5 |
| Test Euro NCAP |
| Pokrewne |
Alfa Romeo 156 |
| Konkurencja |
Audi A3 |
| Galeria mediów w Wikimedia Commons |
Alfa 147 po face liftingu
Alfa Romeo 147 - model klasy średniej wprowadzony do produkcji przez Alfa Romeo w 2000 roku. Na początku w ofercie była tylko wersja 3-drzwiowa, a w rok po jej premierze zaprezentowaną wersję 5-drzwiową z innowacyjnym umieszczeniem w tylnych słupkach klamkach drugiej pary drzwi. Zalicza się go do tzw. klasy premium gdzie znajdują się droższe i bardziej sportowe kompakty.
|
Spis treści
[ukryj]
- 1 Historia modelu
- 2 Nadwozie
- 3 Dane techniczne
- 4 Przypisy
|
Historia modelu [edytuj]
Auto pierwszy raz zaprezentowano na salonie w Genewie w 2000. W grudniu auto pojawiło się na polskim rynku. W tym czasie Alfa zdobyła tytuł Samochód Roku 2001 w Europie. W tym samym roku weszła do sprzedaży wersja z dodatkową parą drzwi. 2003 rok to premiera sportowej wersji GTA z ponad 3-litrowym 250-konnym silnikiem V6. Po 4 latach od pojawienia się samochodu na rynku w 2004 przeprowadzono face lifting. Na zewnątrz zmieniły się głownie lampy przednie i tylne, błotniki, przednia maska i zderzaki oraz poprawiono zawieszenie i układ jezdny.
Nadwozie [edytuj]
Auto oparte jest na skróconej płycie podłogowej Alfy Romeo 156[1] i dzieli z nią wiele podzespołów.
Dane techniczne [edytuj]
| Silnik |
Pojemność
skokowa [cm³] |
Moc maksymalna
[KM] przy obr/min |
Maks. moment obrotowy
[Nm] przy obr/min |
Układ i liczba
cylindrów |
liczba
zaworów |
| 1.6 105 |
1598 |
105/5600 |
140/4200 |
R4 |
16 |
| 1.6 120 |
1598 |
120/6200 |
146/4200 |
R4 |
16 |
| 2.0 |
1970 |
150/6300 |
181/3800 |
R4 |
16 |
| 3.2 GTA |
3179 |
250/6200 |
300/4800 |
V6 |
24 |
| Silnik |
Pojemność
skokowa [cm³] |
Moc maksymalna
[KM] przy obr/min |
Maks. moment obrotowy
[Nm] przy obr/min |
Układ i liczba
cylindrów |
liczba
zaworów |
| 1.9 JTD 100 |
1910 |
100/4000 |
200/2000 |
R4 |
8 |
| 1.9 JTD 115 |
1910 |
115/4000 |
275/2000 |
R4 |
8 |
| 1.9 JTD 120 |
1910 |
120/4000 |
280/2000 |
R4 |
8 |
| 1.9 JTD 140 |
1910 |
140/4000 |
305/2000 |
R4 |
16 |
| 1.9 JTD 150 |
1910 |
150/4000 |
305/2000 |
R4 |
16 |