OPIS PRODUKTU
VOLKSWAGEN GOLF IV i VOLKSWAGEN BORA. PORADNIK UŻYTKOWNIKA
Czy chcesz wiedzieć jak naprawić VW Golfa i Borę?
Książka napraw zawiera opis modeli produkowanych od 1997 roku.
Bogato ilustrowany poradnik opisujący samochody Volkswagen Golf IV, Golf IV Variant (kombi), Bora i Bora Variant, produkowane od września 1997 roku z silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi Diesla.
Opisane jednostki napędowe:
- silnik benzynowy 1,4 dm3 (55 kW);
- silnik benzynowy 1,6 dm3 (74 kW);
- silnik benzynowy 1,6 dm3 (77 kW);
- silnik benzynowy 1,8 dm3 (92 kW);
- silnik benzynowy 1,8 dm3 turbo (110 kW);
- silnik benzynowy 2,0 dm3 (85 kW);
- silnik benzynowy 2,3 dm3 V5 (150 kW);
- silnik benzynowy 2,8 dm3 V6 (150 kW);
- silnik wysokoprężny 1,9 dm3 TDI (66 kW);
- silnik wysokoprężny 1,9 dm3 TDI (81 kW);
- silnik wysokoprężny 1,9 dm3 SDI (50 kW);
- silnik wysokoprężny 1,9 dm3 TDI PD 74 kW (od X 2000 r.);
- silnik wysokoprężny 1,9 dm3 TDI PD 85 kW (od IX 1999 r.);
- silnik wysokoprężny 1,9 dm3 TDI PD 96 kW (od XI 2000 r.);
- silnik wysokoprężny 1,9 dm3 TDI PD 110 kW (od IX 2000 r.).
Opisane skrzynki przekładniowe:
- skrzynia biegów mechaniczna pięcio- i sześciobiegowa
- skrzynia biegów automatyczna cztero- i pięciobiegowa
Kup Teraz! Instrukcja obsługi i naprawy samochodu Volkswagen Golf IV, Golf IV Variant (kombi), Bora i Bora Variant - polecamy!VOLKSWAGEN GOLF IV i VOLKSWAGEN BORA. PORADNIK UŻYTKOWNIKA
Budowa i eksploatacja pojazdów samochodowych
Spis treści:
WSTĘP
PREZENTACJA SAMOCHODU Volkswagen Golf IV i Bora
WYTYCZNE DO NAPRAW
Miejsce pracy
Części zamienne
Narzędzia
Bezpieczeństwo przede wszystkim
Prawidłowe podnoszenie samochodu
Połączenia gwintowe
Samochód w warsztacie
PIELĘGNACJA POJAZDU
Czyszczenie wnętrza
Siedzenia skórzane
Mycie nadwozia
Zerowanie wskaźnika przebiegów międzyobsługowych
Mycie silnika
Smarowanie
Oczyszczanie szyb / wycieraczki i spryskiwacze
Konserwacja i renowacja powłoki lakierowej
Uszkodzenia lakieru
SILNIK Volkswagena Golfa IV i Bory
Silniki benzynowe
Silniki wysokoprężne
Osłony i pokrywy silnika
Ustawianie tłoka 1. cylindra w GMP
Ciśnienie sprężania
Popychacze hydrauliczne
Sprawdzanie, regulacja naciągu i wymiana paska wieloklinowego
Stuki w silniku
Układ smarowania
Regularna wymiana filtru oleju
Ciśnienie oleju
Olej silnikowy
Zużycie oleju
Wymiana oleju i filtru oleju
Sprawdzanie szczelności układu smarowania
Układ chłodzenia
Obieg cieczy chłodzącej
Ciecz chłodząca
Sprawdzanie szczelności układu chłodzenia
Sprawdzanie i uzupełnianie poziomu cieczy chłodzącej
Wymiana cieczy chłodzącej
Uzupełnianie środka zapobiegającego zamarzaniu cieczy chłodzącej
Wymontowanie i sprawdzenie termostatu
Uszkodzenie wentylatora
Wymontowanie chłodnicy i wentylatora
Wymiana przewodów układu chłodzenia
Sterowanie silnika
Pożegnanie z gaźnikiem
Elektroniczne urządzenie sterujące
Magistrala przesyłu danych CAN
Układ wtryskowy silników benzynowych
Wielopunktowy wtrysk benzyny
Przygotowanie mieszanki
Dalsze elementy układu zasilania
Samodzielne prace przy układzie wtryskowym
Filtr powietrza
Układ zapłonowy
Sterowanie układu zapłonowego
Optymalna chwila zapłonu
Cewka zapłonowa
Świece zapłonowe
Oględziny cewek zapłonowych i przewodów
Sprawdzanie prądu zapłonu
Sprawdzanie czujnika prędkości obrotowej
Sprawdzanie sterowania członu wyjściowego
Sprawdzanie cewek zapłonowych
Czujnik Halla
Układ wtryskowy silników wysokoprężnych
Wtrysk paliwa
Elementy elektroniczne układu
Czujniki
Urządzenie sterujące
Nastawniki
Pompa wtryskowa
Działanie układu EDC
Zachowanie czystości
Wymiana filtru paliwa
Odwadnianie filtru paliwa
Sprawdzanie zaworu początku wtrysku
Sprawdzanie czujnika prędkości obrotowej
Czujnik wzniosu iglicy rozpylacza
Wtryskiwacze
Pompowtryskiwacze
Układ zasilania
Przewietrzanie układu zasilania
Najważniejsze elementy układu zasilania
Paliwo
Jazda oszczędna
Sprawdzanie przewietrzania zbiornika
Wymiana filtru paliwa
Spuszczanie paliwa
Wymontowanie przewodów paliwa
Ocena niedomagań pompy paliwa
Wymontowanie pompy paliwa
Sprawdzanie przekaźnika pompy
Układ wylotowy
Trwałość układu wylotowego
Oczyszczanie spalin
Wskazówki do pracy przy układzie wylotowym
Sprawdzanie stanu układu wylotowego
Wymiana układu wylotowego
UKŁAD PRZENIESIENIA NAPĘDU Volkswagena Golfa IV i Bory
Przełożenia i siła napędowa
Zadanie sprzęgła
Zadanie przekładni głównej
Sprzęgło
Sprawdzanie sprzęgła
Czy sprzęgło rozłącza prawidłowo?
Wymiana pompy obwodu sprzęgła
Wymiana hydraulicznego siłownika sprzęgła
Odpowietrzanie obwodu hydraulicznego sprzęgła
Mechaniczna skrzynka przekładniowa
Regulacja mechanizmu zmiany biegów
Wymontowanie i zamontowanie obudowy mechanizmu zmiany biegów
Sprawdzanie skoku wałka wybieraka
Sprawdzanie poziomu oleju w skrzynce przekładniowej
Wymiana oleju przekładniowego
Napełnianie skrzynki przekładniowej olejem
Automatyczna skrzynka przekładniowa
Zasada działania automatycznej skrzynki przekładniowej
Przekładnia hydrokinetyczna
Czujniki
Program dynamicznej zmiany biegów (DSP)
Programy zastępcze
Sprawdzanie automatycznej skrzynki przekładniowej
Sprawdzanie poziomu oleju w przekładni głównej automatycznej skrzynki przekładniowej
Samochody z napędem wszystkich kół, wymiana oleju w sprzęgle Haldex
Sprawdzenie i regulacja linki dźwigni wyboru biegów
Napęd półosi
Przekładnia główna i półosie napędowe
Sprawdzanie osłon półosi napędowych
Wymontowanie półosi napędowej
Wymiana przegubu równobieżnego od strony koła
UKŁAD JEZDNY Volkswagena Golfa IV i Bory
Budowa układu jezdnego
Układ kierowniczy a bezpieczeństwo jazdy
Przednia oś Golfa IV i Bory
Tylna oś Golfa IV i Bory
Zawieszenie wielodrążkowe w 4Motion
Sprawdzanie ustawienia kół
Sprawdzanie stanu amortyzatorów
Układ kierowniczy
Sprawdzanie luzu w układzie kierowniczym
Sprawdzanie osłon zębatki przekładni kierowniczej
Sprawdzanie przegubów drążków kierowniczych i ich osłon
Sprawdzanie sworzni wahacza
Sprawdzanie luzu łożysk kół
Zawieszenie
Wymontowanie kolumny przedniego zawieszenia
Wymiana przegubów drążków kierowniczych
Wymiana drążków kierowniczych
Wymontowanie tylnego amortyzatora i sprężyny śrubowej
Wymiana łożyska tylnego koła
Wspomaganie układu kierowniczego
Sprawdzanie poziomu oleju hydraulicznego
Sprawdzanie szczelności zespołu wspomagania układu kierowniczego
Napełnianie olejem i odpowietrzanie wspomagania układu kierowniczego
Regulacja przekładni kierowniczej ze wspomaganiem
Opony i koła
Sprawdzanie ciśnienia w ogumieniu
Plastykowe osłony zaworów powietrza
Zmiana koła
Sprawdzanie stanu ogumienia
UKŁAD HAMULCOWY Volkswagena Golfa IV i Bory
Hamulce Golfa i Bory
Sprawdzanie poziomu płynu hamulcowego
Sprawdzanie szczelności układu hamulcowego
Sprawdzanie urządzenia wspomagania hamulców (serwa)
Sprawdzanie działania hamulców
Sprawdzanie grubości wkładek ciernych
Sprawdzanie stanu tarczy hamulca i tarczy impulsowej
Odpowietrzanie układu hamulcowego
Wymiana płynu hamulcowego
Wymontowanie zbiornika wyrównawczego płynu hamulcowego
Wymontowanie pompy hamulcowej
Wymontowanie urządzenia wspomagania hamulców
Wymiana elastycznych przewodów hamulcowych
Wymiana wkładek ciernych hamulców przednich
Wymiana wkładek ciernych hamulców tylnych
Wymiana tarczy hamulca
Oczyszczanie zacisku i tłoczka hamulca przedniego
Hamulec awaryjny
Sprawdzanie działania hamulca awaryjnego
Wymiana cięgien hamulca awaryjnego
Regulacja hamulca awaryjnego
WYPOSAŻENIE ELEKTRYCZNE Volkswagena Golfa IV i Bory
Instalacja elektryczna
Akumulator i rozrusznik
Alternator
Regulator napięcia
Sprawdzanie poziomu elektrolitu w akumulatorze, czyszczenie końcówek biegunowych
Sprawdzanie stanu naładowania akumulatora
Uruchamianie silnika za pomocą zewnętrznego akumulatora
Ładowanie akumulatora
Wymontowanie akumulatora
Wyszukiwanie uszkodzonych odbiorników
Sprawdzanie regulatora napięcia
Wymontowanie alternatora
Wymontowanie rozrusznika
Oświetlenie
Stała kontrola oświetlenia
Wymiana żarówki reflektora
Wymontowanie reflektora w Golfie i Borze
Prowizoryczne ustawianie świateł reflektorów
Wymiana żarówek w tylnej lampy zespolonej
Wymiana żarówki oświetlenia tablicy rejestracyjnej
Wymiana żarówki trzeciego światła stop (Golf)
Wymiana żarówki oświetlenia wewnętrznego (Golf)
Akustyczne i optyczne urządzenia sygnalizacyjne
Sprawdzanie optycznych urządzeń ostrzegawczych
Wymiana żarówki bocznego kierunkowskazu
Symulowanie działania uszkodzonego przerywacza kierunkowskazów
Wymontowanie i sprawdzenie sygnału dźwiękowego
Sprawdzanie i wymiana wyłącznika świateł hamowania
Lampki kontrolne, wskaźniki, wyłączniki
Sprawdzanie przed jazdą
Sprawdzanie działania wyłączników
Wymiana wyłącznika świateł
Wymiana przycisku blokady pokrywy wlewu paliwa
Wymontowanie zespołu wskaźników
Przewody i złącza
Bezpieczniki
Przyporządkowanie bezpieczników
Wymiana bezpiecznika
Przekaźniki
Schematy instalacji elektrycznej
WNĘTRZE SAMOCHODU Volkswagena Golfa IV i Bory
Niewiele napraw do samodzielnego wykonania
Automatyka układu klimatyzacji
Filtr przeciwpyłkowy
Schowki, półki, osłony, siedzenie dla dziecka
Wymontowanie konsoli środkowej
Wymontowanie schowka
Wymontowanie poszycia tylnych drzwi
Wymontowanie poszycia tapicerskiego bocznych drzwi
Wymontowanie zamka drzwi
Wymontowanie siedziska tylnego siedzenia
Wymontowanie oparcia
Wymontowanie radia
Wymiana żarówki oświetlenia wewnętrznego
Wymiana wyłączników rozsuwanego dachu i oświetlenia wewnętrznego
Wymiana żarówki oświetlenia bagażnika
NADWOZIE Volkswagena Golfa IV i Bory
Okna i szyby
Wymontowanie przedniego zderzaka
Ustawienie przedniego pasa w położenie obsługowe
Wymiana błotnika
Wymontowanie i regulacja pokrywy przedziału silnika
Wymontowanie i ustawienie drzwi tyłu nadwozia
Wymontowanie i ustawienie pokrywy bagażnika (Bora)
Wymontowanie tylnego zderzaka
Czyszczenie przewodów odprowadzających wodę
Wymiana bocznych listew ochronnych
PODSTAWOWE DANE TECHNICZNE samochodów VW Golf IV i VW Bora
Silnik
Głośność pojazdu
Wyposażenie elektryczne
Emisja spalin, pojemności (tylko Golf)
Układ zasilania (przygotowanie mieszanki)
Układ przeniesienia napędu
Masy, Golf limuzyna czterodrzwiowa
Masy, Golf Variant
Masy, Bora limuzyna
Masy, Bora Variant
Podwozie
Układ hamulcowy
Samochody oferowane na rynku polskim w roku 2003
PLAN PRZEGLĄDÓW VW GOLFA IV I VW BORY
SKOROWIDZ RZECZOWY