|
Tytuł aukcji : Instrukcja,książka sam naprawiam Skoda Octavia II
Jiři Schwarz Skoda Octavia II
tł. Jerzy Jałowiecki
ISBN: 978-83-[zasłonięte]-1660-6
format A4, str. 296, rys. 450, oprawa miękka
Bogato ilustrowany, fachowy poradnik opisujący podstawowe informacje dotyczące danych technicznych, budowy i użytkowania samochodów Skoda Octavia drugiej generacji, posiadających silniki benzynowe o pośrednim wtrysku paliwa: 1,4 dm3 – 55 kW (75 KM) typu BCA i 1,6 dm3 – 75 kW (102 KM) typu BGU oraz o bezpośrednim wtrysku paliwa: 1,6 dm3 FSI – 85 kW (115 KM) typu BLF i 2,0 dm3 FSI – 110 kW (150 KM) typu BLX i BLR, a także silniki wysokoprężne turbodoładowane o wtrysku bezpośrednim: 1,9 dm3 TDI PD – 77 kW (105 KM) typu BJB i BKC oraz 2,0 dm3 TDI PD – 103 kW (140 KM) typu BKD, współpracujące z mechanicznymi skrzynkami przekładniowymi (pięcio- i sześciobiegowymi) i skrzynkami automatycznymi. Opisy dotyczą zarówno samochodów z nadwoziem hatchback, jak i combi (także combi 4 × 4).
Wymiana,rozkładanie,składanie,rozbiórka,montaż,spalanie,demontaż poszczgólnych elementów w samochodzie.Z każdej z nich opisane są dane techniczne pojazdu oraz dane regulacyjne takie jak : moc silnika,zużycie paliwa,okres przeglądu.
Spis treści:
Od autora 8 1. WIADOMOŚCI WSTĘPNE 9 1.1. Opis modeli 9 1.2. Wyposażenie standardowe i dodatkowe 9 1.3. Identyfikacja samochodu 28 1.4. Bezpieczeństwo 30 1.5. Recykling elementów z tworzyw sztucznych 31 2. ZESPOŁY, UKŁADY I ELEMENTY ZUNIFIKOWANE 32 2.1. Zespół napędowy 32 2.2. Układ zasilania paliwem 33 2.3. Układ chłodzenia 41 2.4. Dwuczęœciowe koło zamachowe 44 2.5. Hydrauliczne popychacze zaworów 46 2.6. Układ wtryskowy z pompowtryskiwaczami 49 2.7. Wtrysk paliwa FSI 51 2.8. Elektroniczne sterowanie przepustnicš 58 2.9. Katalizator w silnikach benzynowych 59 2.10. Recyrkulacja spalin (silniki benzynowe) 59 2.11. Obwód pochłaniania par paliwa (silniki benzynowe) 60 3. SILNIK BENZYNOWY 1,4 MPI – 55 kW (BCA) 62 3.1. Charakterystyka ogólna 62 3.2. Kadłub silnika, wał korbowy, głowica i układ rozrzšdu 63 3.3. Układ smarowania 64 3.4. Filtracja powietrza 66 3.5. Układ chłodzenia 66 3.6. System wtryskowo-zapłonowy 67 3.7. Układ wylotowy 68 4. SILNIK BENZYNOWY 1,6 MPI – 75 kW (BGU) 72 4.1. Charakterystyka ogólna 72 4.2. Kadłub silnika i układ tłokowo-korbowy 73 4.3. Głowica silnika, kolektory dolotowe i układ rozrzšdu 74 4.4. Układ smarowania 76 4.5. Filtracja powietrza 78 4.6 Układ chłodzenia 78 4.7. System wtryskowo-zapłonowy 81 4.8. Układ wylotowy 82 5. SILNIK BENZYNOWY 1,6 FSI – 85 kW (BLF) 85 5.1. Charakterystyka ogólna 85 5.2. Kadłub silnika, wał korbowy i układ rozrzšdu 86 5.3. Układ smarowania 87 5.4. Filtracja powietrza 89 5.5. Układ chłodzenia 90 5.6. System wtryskowo-zapłonowy 92 5.7. Osprzęt mocowany do kadłuba silnika 94 5.8. Układ wylotowy 96 6. SILNIK BENZYNOWY 2,0 FSI – 110 kW (BLX, BLR) 98 6.1. Charakterystyka ogólna 98 6.2. Kadłub silnika i układ tłokowo-korbowy 99 6.3. Głowica, kolektory dolotowe i układ rozrzšdu 100 6.4. Układ smarowania 104 6.5. Filtracja powietrza 105 6.6. Układ chłodzenia 105 6.7. System wtryskowo-zapłonowy 108 6.8. Układ wylotowy 109 7. SILNIK WYSOKOPRĘŻNY 1,9 TDI PD – 77 kW (BJB, BKC) 111 7.1. Charakterystyka ogólna 111 7.2. Kadłub silnika i układ tłokowo-korbowy 112 7.3. Głowica i układ rozrzšdu 113 7.4. Układ smarowania 113 7.5. Filtracja powietrza 115 7.6. Układ chłodzenia 115 7.7. Pompa paliwa 115 7.8 Układ wtryskowy 117 7.9. Turbosprężarka 117 7.10 Układ wylotowy 118 7.11. Recyrkulacja spalin 118 8. SILNIK WYSOKOPRĘŻNY 2,0 TDI PD – 103 kW (BKD) 121 8.1. Charakterystyka ogólna 121 8.2. Kadłub silnika i układ tłokowo-korbowy 122 8.3. Głowica i układ rozrzšdu 123 8.4. Układ smarowania 126 8.5. Filtracja powietrza 126 8.6. Układ chłodzenia 126 8.7. Pompa paliwa 126 8.8 Œwiece żarowe 128 8.9. Układ wtryskowy 128 8.10. Turbosprężarka 129 8.11. Układ wylotowy 130 8.12. Recyrkulacja spalin 133 9. SPRZĘGŁO 135 10. SKRZYNKA PRZEKŁADNIOWA I PÓŁOSIE NAPĘDOWE 138 10.1. Mechaniczna skrzynka przekładniowa 138 10.2. Automatyczna skrzynka przekładniowa 145 10.3. Półosie napędowe 150 11. UKŁAD KIEROWNICZY 153 11.1. Wspomaganie elektromechaniczne 153 11.2. Koło kierownicy 154 11.3. Wał kierownicy 156 12. UKŁAD HAMULCOWY 157 12.1. Wiadomości wstępne 157 12.2. Płyn hamulcowy 157 12.3. Przewody hamulcowe 159 12.4. Hamulce kół przednich 159 12.5. Hamulce kół tylnych 162 12.6. Urządzenie wspomagające i pompa hamulcowa 163 12.7. Układ hamulcowy z ABS 165 12.8. Układ stabilizacji toru jazdy ESP 167 12.9. Hamulec awaryjny 170 13. ZAWIESZENIE I KOŁA 171 13.1. Zawieszenie przednie 171 13.2. Zawieszenie tylne 174 13.3. Koła 180 14. WYPOSAŻENIE ELEKTRYCZNE 187 14.1. Instalacja elektryczna 187 14.2. Akumulator 193 14.3. Alternator 195 14.4. Rozrusznik 196 14.5. Ogrzewanie, przewietrzanie oraz klimatyzacja 196 14.6. Oświetlenie zewnętrzne 205 14.7. Oświetlenie wnętrza 212 14.8. Sygnał dźwiękowy 214 14.9. Wycieraczki i spryskiwacze szyb oraz reflektorów 214 14.10. Immobilizer 218 14.11. System nawigacji satelitarnej 219 14.12. Zestaw wskaźników 220 14.13. Układ komfortu 221 14.14. Zamek Centralny 221 14.15. Czujniki parkowania 222 14.16. Zabezpieczenie przed kradzieżą i odholowaniem samochodu 223 15. NADWOZIE 225 15.1. Szkielet nadwozia 225 15.2. Błotniki przednie 228 15.3. Nadkola przednie i tylne 229 15.4. Szkielet przodu nadwozia 229 15.5. Pokrywa przedziału silnika 231 15.6. Drzwi boczne 234 15.7. Drzwi tyłu nadwozia 243 15.8. Szyba przednia i lusterko wewnętrzne 244 15.9. Szyba w drzwiach tyłu nadwozia 247 15.10. Stała szyba boczna - Octavia II Combi 248 15.11. Bagażnik dachowy i okno w dachu 249 15.12. Zderzaki 253 15.13. Wyposażenie wnętrza 256 15.14. Zespół pedałów 263 15.15. Tablica rozdzielcza 266 15.16. Fotele przednie i siedzenie tylne 270 15.17. Poduszki powietrzne 276 15.18. Pasy bezpieczeństwa 278 15.19. Zamknięcie wlewu paliwa 280 15.20. Hak holowniczy 281 15.21. Zabezpieczenie antykorozyjne 282 15.22. Kolory lakierów nadwozi 284 16. SKODA OCTAVIA II COMBI 4×4 285 Bibliografia 297
|