Bardzo ważnym atutem systemu Easy Fast OBD II jest przystępna cena jak na produkt o tak wysokiej jakości. Przy projektowaniu systemu gazowego easy Fast, firma LOVATO wykorzystała swoje wieloletnie doświadczenie w produkcji samochodowych instalacji gazowych jak i innowacyjne rozwiązania elektroniczne firmy AEB. Lovato Easy Fast dzięki kompaktowej budowie i szerokim możliwościom regulacyjnym umożliwia zasilanie najbardziej popularnych silników stosowanych w samochodach na europejskim rynku.
Instalacja gazowa Easy Fast może być na stałe połączona z systemem samodiagnozy OBD, dzięki czemu można bardzo precyzyjnie doregulować skład mieszanki gazowo powietrznej i zoptymalizować spalanie gazu. Samochody z tym systemem spełniają najnowsze normy spalin Euro 5 i Euro 6.
W odróżnieniu od innych tanich produktów obecnych na polskim rynku, wszystkie jej podzespoły są wytwarzane i gwarantowane przez jednego producenta, dzięki czemu doskonale ze sobą współpracują. System easy Fast OBD II firmy LOVATO objęty jest 2 letnią gwarancją, bez limitu kilometrów, realizowaną w dużej sieci autoryzowanych warsztatów zlokalizowanych w całej Polsce.
W skład instalacji gazowej Lovato Easy Fast OBD II wchodzą:
Centrala sterująca Lovato Easy Fast OBD II
Jej podstawową funkcją jest wysterowanie czasu otwarcia wtryskiwaczy gazowych. Odbywa się przy pomocy algorytmu przeliczającego czas wtrysku benzyny wygenerowany przez sterownik systemu wtrysku benzyny. Sterownik Lovato Easy Fast OBD II ma bardzo dużo dodatkowych funkcji takich jak n.p. dowtryskiwanie benzyny przy dowolnym obciążeniu silnika. Funkcja ta pozwala na obniżenie temperatury spalania mieszanki, co jest bardzo istotne w silnikach z nieutwardzanymi gniazdami zaworowymi. Dzięki komunikacji z systemem samodiagnozy ODB można bardzo precyzyjnie dostroić mieszankę gazowo-powietrzną w konkretnym egzemplarzu silnika. Sterownik posiada unikalną funkcję obsługi samochodów z funkcją Stop&Go (Start & Stop), pozwalającą na rozruch silnika na gazie po postoju samochodu na światłach lub w korku.
Reduktor ciśnienia gazu Lovato RGJ HP
Jego głównym zadaniem jest zmiana stanu skupienia naszego paliwa czyli mieszanki Propanu i Butanu. Parownik jest podłączony do układu chłodzenia silnika w celu podgrzania autogazu. Dzięki dużej powierzchni grzewczej reduktor ten skutecznie zamienia płynny LPG w gaz o stałym ciśnieniu. Ciśnienie to może być regulowane w zależności od potrzeb w zakresie od 1000 do 1500 mbar. Stabilne ciśnienie pozwala na zasilanie silników o mocy 200 kW ( 272 KM), a wersji RGJ Super HP nawet do 260 kW (353 KM). Reduktory te stosowane do silników o dużych mocach są zasilane przewodem o średnicy 8 mm. Gaz doprowadzany do komory redukcji ciśnienia jest uprzednio oczyszczany poprzez wbudowany filtr.
Wtryskiwacze gazu Lovato KP
W systemie Easy Fast OBD II w odróżnieniu od podstawowej wersji Smarta wykorzystywane są szybsze wtryskiwacze typu KP. Ich wydajność, sięgającą 50 kW / cylinder reguluje się średnicą dyszy wkręcanej na wyjściu gazu. Skrócony czas wtrysku gazu pozwala na zwiększenie zakresu pracy ale nie wpływa skrócenie żywotności elementów wykonawczych, ponieważ zostały one wykonane z bardzo trwałych materiałów. Dzięki modułowej budowie można jest skutecznie stosować zarówno w silnikach rzędowych, widlastych jak i w boxerach. Sposób montażu i możliwości indywidualnego konfigurowania pozwalają na skrócenie do minimum długość przewodów doprowadzających gaz do kolektora ssącego.
Firma Officine Lovato to jeden z najstarszych i najbardziej doświadczonych włoskich producentów samochodowych instalacji gazowych. Została założona w 1958 roku w Vicenzie przez Ottorino Lovato. Przez ponad 50 lat swojej działalności wprowadziła do branży wiele nowatorskich rozwiązań jak choćby pierwszy wielozawór w 1962 roku, reduktor RG70 w 1970 roku, a dziesięć lat później reduktor LPG RG80, na którego konstrukcji wzorowało się później wielu światowych producentów. Firma zapoczątkowała również produkcję systemów gazowych do motocykli z bardzo małymi zbiornikami i reduktorami ciśnienia gazu nie wymagającymi podgrzewania płynem chłodzącym. Na początku tego wieku Lovato wprowadziło na rynek swój pierwszy system sekwencyjnego wtrysku gazu o nazwie Easy Fast. Niestety początkowo produkt ten okazał się być bardzo awaryjnym i dalekim od oczekiwań rynku co zepchnęło markę Lovato z pozycji lidera branży w Polsce. Po śmierci założyciela w 2007 roku firma zmieniła nazwę na LOVATO GAS SpA i została przejęta przez Grupę Landi. Połączenie innowacyjności i doświadczenia pozwoliło wrócić firmie na właściwe tory co zaowocowało nowym produktem pod nazwą SMART, a następnie drugiej generacji Easy Fasta w wersji OBD II. Dziś firma zatrudnia na całym świecie ponad 120 osób. Z szacunków firmy wynika, że produkty tej marki znalazły zastosowanie w 5 milionach pojazdów na całym świecie.