System sekwencyjnego wtrysku gazu STAG-4 Q-BOX BASIC jest pierwszym z rodziny nowej generacji sterowników
produkowanych przez AC SA. Przeznaczony jest do pojazdów z 4-cylindrowym silnikiem z pośrednim wtryskiem benzyny.
Konstrukcja urządzenia oparta jest na nowoczesnym, wysoce wydajnym 32-bitowym mikroprocesorze, umożliwiającym bardzo precyzyjne sterowanie dawką gazu, szybką reakcję na zmieniające się warunki pracy silnika i pomiar czasów wtrysku benzyny.
Platforma sprzętowa wyposażona została w wiele przydatnych funkcji m.in. możliwość zmiany sekwencji wtrysku,
obsługę bezprzewodowego interfejsu bluetooth i możliwość odczytu obrotów na podstawie sygnałów z wtrysku benzyny.
Konstrukcja urządzenie umożliwia dodawanie nowych funkcjonalności a tym samym dalszą rozbudowę rodziny
sterowników Q-BOX.
Kompaktowa, lekka i jednocześnie trwała obudowa z optymalnym rozmieszczeniem elementów funkcjonalnych
zapewnia szybsze i łatwiejsze podłączenie wiązki elektrycznej oraz montaż w dowolnej płaszczyźnie w komorze silnika.
Wysokiej jakości tworzywo, z którego wykonano obudowę zostało regulaminowo przebadane m.in. w próbach wytrzymałości mechanicznej, testach klimatycznych i szoku termicznego. Charakteryzuje się wysoką odpornością na działanie sił i warunków zewnętrznych. Podstawa obudowy ze stali nierdzewnej zapewnia wysoką odporność korozyjną oraz podkreśla unikalny charakter obudowy.
STAG-4 Q-BOX BASIC produkowany jest w oparciu o najnowszą technologię i na bazie najwyższej jakości komponentów testowanych w laboratoriach Centrum Badawczo-Rozwojowego AC SA zgodnie z normami Automotive. Idealnie dobrane podzespoły i innowacyjny 32-bitowy procesor sygnałów sterujący układem wtrysku gazu gwarantują precyzyjne i błyskawiczne dawkowanie paliwa i zapewniają jeszcze oszczędniejszą jazdę na zasilaniu gazowym.
STAG-4 Q-BOX BASIC to optymalne rozwiązanie dla współczesnych silników zapewniające ich trwałość, bezawaryjną eksploatację, bezpieczeństwo i komfort użytkowania.
Zalety sterownika:
• lekka, kompaktowa obudowa ze złączem prostym przyspieszająca proces montażu w komorze silnika,
• usytuowanie gniazda do podłączenia wiązki elektrycznej w pozycji umożliwiającej montaż w dowolnej płaszczyźnie,
• platforma sprzętowa oparta o 32-bitowy mikroprocesor dedykowany do rozwiązań samochodowych (Automotive),
• szeroki zakres temperatury pracy (-40°C, + 125°C),
• rozwiązanie sprzętowe wzmacniające bezpieczeństwo danych i dające możliwość ciągłego rozwoju sterownika,
• obsługa bezprzewodowego interfejsu bluetooth,
• wyposażenie w testy elementów wykonawczych,
• odczyt obrotów na podstawie sygnałów z wtryskiwaczy benzyny,
• możliwość zmiany sekwencji wtrysku,
• obsługa błędów – rejestrowanie ramek zamrożonych,
• współpraca z przełącznikami LED-300, LED-300/400 oraz LED-300/401,
• komponenty wykonane z najwyższej jakości materiałów testowane w laboratorium zgodnie z normami Automotive.
Cechy sterownika:
TRWAŁOŚĆ OBUDOWY
Zgodnie z założeniami obudowa sterownika została zaprojektowana jako cienkościenna ze względu na wymagany
niewielki ciężar urządzenia. Materiały dobrane na elementy obudowy zapewniają optymalną odporność na uderzenia przy
zachowaniu niewielkiego ciężaru. Zarówno materiały, jaki i kształt obudowy zapewniają zachowanie optymalnych
właściwości użytkowych sterownika pod kątem obciążeń termicznych występujących w komorze silnika. Na pozór
delikatna obudowa chroni moduł elektroniki przed działaniem wilgoci oraz obciążeniami udarowymi w zakresie temperatur -20°C - 120°C. W normalnych warunkach pracy obudowa nie jest narażona na permanentne wgniatanie, a jedynie na drgania pochodzące z układu napędowego pojazdu oraz na losowe uderzenia żwiru (piasku, kamieni) z jezdni.
TRWAŁOŚĆ / ODPORNOŚĆ NA ZARYSOWANIA
W normalnych warunkach pracy obudowa sterownika nie jest narażona na permanentne zarysowania długopisem lub ostrym narzędziem. Wszelkie zamierzone zarysowania zmniejszają walory estetyczne, jednak nie zmniejszają właściwości użytkowych obudowy. Zarysowana pokrywa obudowy z tworzywa sztucznego lub podstawa obudowy ze stali nierdzewnej zachowują odporność korozyjną.
SZCZELNOŚĆ
Obudowa sterownika została zaprojektowana w sposób zapewniający szczelność urządzenia zgodnie z wymaganiami
obowiązujących przepisów i regulaminu EKG ONZ. Obudowa posiada klasę szczelności IP54 (tzw. bryzgoszczelność), którą uzyskuje po polaczeniu z wiązką przewodów za pomocą złącza. Obudowa urządzenia pozostaje szczelna jedynie
w połączeniu z wiązką (w normalnych warunkach pracy sterownik jest permanentnie połączony z wiązką). Łukowate wygięcie obudowy jest zabiegiem celowym mającym na celu kompensację odkształceń elementów obudowy w zmiennych warunkach termicznych w komorze silnika pojazdu (rozszerzalność cieplna materiałów obudowy).
ESTETYKA
Wysokiej jakości materiały, unikalny i innowacyjny kształt obudowy oraz jakość wykonania pozwalają zachować
wysokie walory estetyczne urządzenia. Pokrywa obudowy wykonana z nowoczesnego tworzywa sztucznego wysokiej jakości o zwiększonej udarności oraz wytrzymałości w szerokim zakresie temperatur. Podstawa obudowy ze stali nierdzewnej szczotkowanej podkreśla unikalny charakter obudowy.