Subiekt Sprint to system dla firm, które chcą szybko i łatwo obsługiwać klientów detalicznych. Mogą z niego korzystać zarówno pojedyncze sklepy, jak i sieci, sklepy jedno- i wielostanowiskowe, samoobsługowe, itd. Program współpracuje z systemem sprzedaży Subiekt GT, z którym wymienia m.in. informacje o towarach, cenach i kontrahentach. Subiekt Sprint pozwala na maksymalne uproszczenie pracy sprzedawców dzięki specjalnie zaprojektowanemu interfejsowi użytkownika oraz współpracy z wieloma urządzeniami zewnętrznymi (drukarki fiskalne, czytniki kodów kreskowych, wagi elektroniczne itp.). Zapewnia nie tylko szybką obsługę klientów, ale i sprawne zarządzanie sklepem. System składa się z dwóch modułów – Sprzedaży i Zarządzania sklepem. Pierwszy umożliwia wystawianie paragonów i faktur, wyszukiwanie towarów i obsługę urządzeń zewnętrznych; drugi pozwala m.in. na kontrolę finansów i stanów magazynowych oraz konfigurowanie wymiany danych z Subiektem GT. Dużą zaletą systemu, oprócz prostej obsługi, jest możliwość drukowania fiskalnego poszczególnych pozycji na paragonie bezpośrednio po zeskanowaniu danego towaru, co znacznie skraca czas obsługi klienta (zwłaszcza w przypadku dużych zakupów). Sprzedaż – najważniejsze funkcje: identyfikacja towaru za pomocą czytnika kodów kreskowych oraz różnych sposobów wyszukiwania (po nazwie, symbolu, kodzie kreskowym lub PLU, za pomocą mechanizmu InsTYNKT); drukowanie fiskalne – drukowanie na drukarce fiskalnej pojedynczych pozycji na dokumencie sprzedaży bezpośrednio po zeskanowaniu towaru lub całego dokumentu (wszystkich pozycji) po zakończeniu transakcji; przyjmowanie płatności w różnych walutach (PLN, EUR) i w różnych formach (gotówka, karta, bon); obsługa urządzeń zewnętrznych: drukarek fiskalnych, wag elektronicznych, czytników kodów kreskowych, czytników kart magnetycznych, wyświetlaczy, szuflad; obsługa ekranów dotykowych; obsługa asortymentu powiązanego (np. towar z opakowaniem); obsługa kodów kreskowych ze zmienną ilością, ceną, wagą; możliwość udzielenia rabatu lub zmiany ceny, sprzedaż z ceną otwartą; możliwość pobrania części utargu w trakcie pracy sprzedawcy; anulowanie pozycji i całego dokumentu; wystawianie paragonów i faktur, zwrotów ze sprzedaży detalicznej; jednoczesne wystawianie wielu dokumentów na jednym stanowisku (multidokumenty); drukowanie dokumentów na drukarkach graficznych i tekstowych; w interfejsie dotykowym możliwość korzystania z przycisków szybkiej ilości (przydatne przy sprzedaży towarów w paczkach). Zarządzanie sklepem – najważniejsze funkcje: współpraca z Subiektem GT – importowanie towarów, kontrahentów, cenników, danych o podmiocie, użytkowników; eksport sprzedaży; zarządzanie asortymentem – stany magazynowe (przyjęcie towaru, zwrot towaru, inwentaryzacja), cenniki; delegowanie i rozliczanie sprzedawców/kasjerów poprzez sesje pracy; zarządzanie personelem – nadawanie uprawnień użytkownikom; filtrowanie wystawionych dokumentów; przypisanie ustawień każdego stanowiska pracy.
|