Rewizor
NEXO
1-stanowisko
Nowoczesny system
finansowo-księgowy do sprawnego prowadzenia ksiąg rachunkowych.
[zasłonięte]01222[zasłonięte]082="2 4 111" sizset="false">
CENA:819 ZŁ
[zasłonięte]335568[zasłonięte]486="51 [zasłonięte] 1087" sizset="false">
Rewizor nexo to nowoczesny
system wspomagający prowadzenie pełnej księgowości. Zastosowane
technologie i rozwiązania interfejsowe sprawiają, że obsługa księgowa
firmy staje się wygodniejsza i szybsza.
Rewizor nexo wspiera
księgowych na każdym etapie pracy: od zarządzania planami kont,
dekretacji i księgowania, poprzez ewidencje VAT, pojazdów, umów i płac,
obsługę środków trwałych, po wystawianie deklaracji skarbowych, operacje
kasowe i operacje na rachunkach bankowych oraz ewidencjonowanie i
rozliczanie rozrachunków. Mimo bogatej funkcjonalności wyróżnia się
prostą, intuicyjną obsługą.
Rewizor nexo jest częścią
InsERT nexo – zintegrowanego pakietu, w którego skład wchodzą również:
Subiekt nexo – system obsługi sprzedaży i gospodarki magazynowej oraz
Rachmistrz nexo – program do prowadzenia uproszczonej księgowości.
Najważniejsze możliwości
Rewizora nexo:
-płynna zmiana z księgowości uproszczonej na księgi
rachunkowe;
-obsługa etapowej pracy na okresie obrachunkowym: otwarcie i zamknięcie
ksiąg; kwalifikowanie zapisów do „13. miesiąca”;
-elastyczne zarządzanie planami kont: możliwość generowania wzorcowego
planu kont, przeniesienia z innego okresu obrachunkowego, automatyczne
tworzenie kont kartotekowych, obsługa kont pozabilansowych;
-rozbudowana dekretacja: podział dokumentów na dekrety i polecenia
księgowania, różne stany dokumentu: w przygotowaniu, zatwierdzony i
zaksięgowany;
-ewidencja i rozliczanie ewidencji VAT: zakupów, sprzedaży (w tym
sprzedaż marża), rozliczenia metodą kasową, korekty VAT nieterminowych
płatności;
-ewidencja środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych
(naliczanie i dekretacja amortyzacji z uwzględnieniem kosztów
przypadających na miejsca użytkowania, wydruk tabeli i planów
amortyzacji), a także ewidencja wyposażenia i remanentów;
-podstawowa ewidencja wynagrodzeń: ewidencja osobowa, umów
cywilnoprawnych oraz umów o pracę;
zaawansowany system rozliczeń właścicielskich: od składek ZUS wspólnika
do odliczeń i obniżek podatku związanych z różnymi ulgami;
-ewidencja i rozliczanie pojazdów prywatnych wykorzystywanych do
działalności gospodarczej;
obsługa operacji kasowych gotówkowych i bezgotówkowych (płatność kartą
płatniczą, bony), raporty kasowe;
-obsługa operacji związanych z rachunkami bankowymi, polecenia przelewu
standardowe, ZUS, podatkowe z wykorzystaniem bankowości elektronicznej (offline
i online);
-ewidencja i rozliczanie rozrachunków, integracja z zapisami na konta
oraz z zapisami VAT;
-wystawianie i wydruk deklaracji skarbowych rozliczających podatek
dochodowy wspólników i pracowników, podatek CIT (dla osób prawnych) oraz
podatek VAT;
-wystawianie deklaracji ZUS (RCA, RZA, DRA) z możliwością eksportu do
programu Płatnik;
-automatyczna dekretacja dokumentów księgowych oraz rejestrów VAT za
pomocą definiowalnych schematów;
-integracja z systemem sprzedaży Subiekt nexo;
-możliwość pracy jednostanowiskowej bądź sieciowej.
Plan kont:
-Elastyczne zarządzanie okresami obrachunkowymi:
płynne przejście z okresu rozliczeń uproszczonej księgowości z
zachowaniem wszystkich danych historycznych wprowadzonych w Rachmistrzu
nexo, możliwość przeniesienia ustawień z innego okresu.
-Obsługa etapowej pracy na okresie obrachunkowym - wstępne/ostateczne
otwarcie i wstępne/ostateczne zamknięcie ksiąg.
-Możliwość
kwalifikowania dokumentów księgowych do „13. miesiąca”.
-Rozbudowana obsługa planu kont - możliwość generowania wzorcowego planu
kont, przeniesienia z innego roku obrotowego, podłączanie kartotek
księgowych.
-Konto może posiadać stałą lub zmienną długość numerów analityki.
-Instancjonowanie kont usprawniające obsługę dużej liczby kont
analitycznych powstających przy stosowaniu złożonych planów kont z
wykorzystaniem rozbudowanych kartotek.
-Obsługa kont pozabilansowych, określanie kont specjalnych (wynik
finansowy, koszty sprzedanych produktów) wpływających na wyliczanie
sprawozdań.
-Automatyczne tworzenie kont kartotekowych (na bazie elementów kartotek
księgowych).
Kartoteki księgowe:
-Kartoteki wzorcowe, na podstawie których można
definiować nowe kartoteki.
-Konto może posiadać stałą lub zmienną długość numerów analityki.
-Możliwe jest definiowanie kartotek księgowych opartych o tę samą
kartotekę wykorzystywaną w systemie (dzięki temu np. kontrahent może
posiadać wiele różnych analityk).
Księgi rachunkowe:
-Księgowość w InsERT nexo stanowi spójną całość -
możliwe jest płynne przejście między różnymi formami księgowości z
zachowaniem wszelkich danych kartotekowych, ewidencyjnych oraz
dokumentów źródłowych.
-Dekretacja nie wymaga określania typu relacji w grupie – system sam ją
wyznacza.
-Zapisy księgowe podzielone na stany odzwierciedlające etapy pracy
(zapis w stanie roboczym, zapis w końcowej postaci wymagający
weryfikacji, zapis zaksięgowany).
-Podziału zapisów księgowych na dekrety i polecenia księgowania oraz
znakowanie etapu pracy nad okresem obrachunkowym poprzez wstępne i
ostateczne otwarcie bądź zamknięcie ksiąg rachunkowych.
-Dla dowodów księgowych ujawnionych po rozliczeniu okresu obrachunkowego
przeznaczono tzw. „13. miesiąc”.
Możliwość dokonania opisu księgowego od strony dokumentu źródłowego
(opis ten może decydować m.in. o sposobie importowania dokumentu).
-Możliwość zdefiniowania dowolnej liczby schematów dla danego typu
dokumentu i jego cechy (np. kategorii księgowej) poprzez określenie
kolejności ich wykonania ręcznie (podobne warunkowanie zastosowano przy
imporcie do ewidencji VAT).
Dekretacja:
-Dekretowanie intuicyjne - podział dokumentów
księgowych na dekrety i polecenia księgowania.
-Zaawansowany moduł gromadzący obrazy księgowe dokumentów, z jego
poziomu można dokonać własnego opisu księgowego do wykorzystania w
automatycznej dekretacji wg schematów.
-Znakowanie etapów pracy nad dekretowanym dokumentem – statusy księgowe:
nowy, opisany, zaksięgowany. Monitowanie zmiany dokumentu księgowego po
dokonanej dekretacji. Określanie blokady dokumentu źródłowego w
zależności od wartości statusu księgowego.
-Przesyłanie obrazów księgowych dokumentów Subiekta nexo do modułu
Dekretacji dokumentów różnymi kanałami komunikacji: pracy lokalnej (na
jednej bazie danych), online (praca zdalna wykorzystująca mechanizmy
chmury w Internecie oraz dostarczanie dokumentów za pomocą plików.
-Możliwość pobierania dokumentów z Gratyfikanta GT.
-Wsparcie dekretacji poprzez wykorzystanie pieczęci księgowych,
generowanie zapisów VAT, prowadzenie kont rozrachunkowych, obsługę
dekretów walutowych.
Schematy dekretacji :
-Możliwość zdefiniowania dowolnej liczby schematów dla danego typu
dokumentu i jego cechy (np. kategorii księgowej) poprzez określenie
kolejności ich wykonania ręcznie (podobne warunkowanie zastosowano przy
imporcie do ewidencji VAT).
Ewidencje VAT sprzedaży i
zakupu:
-Ewidencja i rozliczanie podatku VAT:
ewidencjonowanie dokumentów złożonych operacji gospodarczych (np.:
zakupy zaopatrzeniowe i kosztowe, różne rodzaje odliczenia), obsługa
transakcji VAT krajowych, wewnątrzwspólnotowych i pozaunijnych.
-Rozliczanie VAT marża, korekt VAT, nieterminowych płatności (ulga za
złe długi), VAT naliczanego po zapłacie (z wykorzystaniem rozliczeń
rozrachunków).
-Automatyczne wyliczanie deklaracji VAT-7/7K/7D i VAT-UE i ich korekt
(miesięcznie lub kwartalnie).
-Wsparcie podatników nie korzystających z rozliczenia VAT –
komunikowanie momentu przekroczenia progu sprzedaży zwolnionej.
-Zapisy VAT można zróżnicować pod kątem zawartości dokumentu, czyli
określić różny skutek VAT dla pozycji (tzw. zapis złożony.
Środki trwałe:
-Ewidencja środków trwałych i wartości
niematerialnych i prawnych oraz operacji związanych z nimi.
-Możliwość ewidencjonowania operacji wg amortyzacji podatkowej i
bilansowej z uwzględnieniem wartości stanowiącej koszty uzyskania
przychodu i wartości przypadającej na miejsca użytkowania środków
trwałych
Umowy i płace:
-Podstawowa obsługa umów i płac – umowy o pracę
oraz cywilnoprawne wraz z obsługą naliczeń ZUS.
-Eksport danych do programu Płatnik w wersji nie niższej niż 9.01.001.
Ewidencje pomocnicze:
-Ewidencje pomocnicze: przejazdów, remanentów dla
wszystkich form księgowości.
-Ewidencja pojazdów prywatnych wykorzystywanych do działalności
gospodarczej wraz z obsługą eksploatacji samochodów, motocykli oraz
motorowerów należących do pracowników, wspólników oraz osób
współpracujących.
-Możliwość zaewidencjonowania ryczałtu na użytkowanie pojazdu pracownika
do celów służbowych.
-Zaawansowany system rozliczeń właścicielskich wspierających rozliczenie
podatku od przychodów ewidencjonowanych: od składek ZUS wspólnika (także
z innych źródeł, przez ewidencję przychodów z etatu lub innych form
działalności gospodarczej oraz straty z lat ubiegłych, do odliczeń,
doliczeń i obniżek związanych z ulgami na dzieci oraz innymi ulgami
związanymi z podatkiem.
-Naliczanie zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych w ujęciu
miesięcznym bądź kwartalnym. Uwzględnienie naliczeń rozliczeń
właścicielskich w rozliczeniu zaliczek na podatek dochodowy wspólników.
-Możliwość ewidencjonowania osób współpracujących wraz z wyliczaniem
składek oraz deklaracji ZUS, a także wspólnego rozliczania wspólnika ze
współmałżonkiem.
Kasa:
-Operacje kasowe z odłożonym skutkiem
(niewykonane).
-Kompleksowa obsługa kasy z rejestrowaniem operacji gotówkowych i
bezgotówkowych (płatności kartą płatniczą, bony).
-Możliwość zdefiniowania wielu stanowisk kasowych w obrębie jednej kasy
(przydatne m.in. podczas korzystania z sesji kasowych, które są związane
ze stanowiskiem oraz raportów kasowych, które dotyczą kasy).
-Możliwość przypisania form płatności do stanowiska kasowego.
-Raport kasowy to zbiorczy dokument, który może być przekazany
bezpośrednio do księgowości (może być odzwierciedleniem jednej lub wielu
sesji kasowych).
-Możliwość rejestrowania środków w drodze i kończenia rozpoczętego
transferu.
Bank:
-Spójna obsługa operacji na rachunku bankowym bez
względu na sposób prowadzenia rachunku (ewidencjonowanie ręczne,
bankowość elektroniczna).
-Bankowość elektroniczna offline i online.
-Polecenie przelewu/wpłaty gotówkowej standardowe, podatkowe, ZUS-owe.
-Możliwość rejestrowania środków w drodze, kończenie rozpoczętego
transferu.
Rozliczenia:
-Rozliczenia waluta obca – PLN.
Rozrachunki:
-Podział płatności na rodzaje - dla każdego z nich
można określić, jaki typ rozrachunku będzie tworzony dla płatności (np.
KP rodzaju spłata tworzy spłatę należności, a rodzaju zaliczka tworzy
zobowiązanie).
-Dodatkowe tryby w schematach importu: tryb „podłącz lub przerwij
import” i „podłącz lub rozlicz i powiel”.
Konfiguracja:
-Możliwość wykorzystania predefiniowanych słowników
użytkownika i wykorzystanie ich elementów do opisu księgowego pozycji
dokumentów do dekretacji.