Rachmistrz
NEXO
PRO
1-stanowisko
Rozszerzona wersja systemu
do obsługi uproszczonej księgowości, wzbogacona o dodatkowe rozwiązania.
[zasłonięte]01222[zasłonięte]082="2 4 111" sizset="false">
CENA:449 ZŁ
[zasłonięte]335568[zasłonięte]486="51 [zasłonięte] 1087" sizset="false">
[zasłonięte]335568[zasłonięte]486="51 [zasłonięte] 1087" sizset="false">
[zasłonięte]335568[zasłonięte]486="51 [zasłonięte] 1087" sizset="false">
Rachmistrz nexo PRO to
program do obsługi uproszczonej księgowości, przeznaczony dla firm
rozliczających się w formie księgi przychodów i rozchodów lub ryczałtu
od przychodów ewidencjonowanych. Sprawdza się zarówno wśród
przedsiębiorców samodzielnie dokumentujących swoją działalność, jak i w
biurach rachunkowych.
[zasłonięte]335568[zasłonięte]486="51 [zasłonięte] 1087" sizset="false">
[zasłonięte]335568[zasłonięte]486="51 [zasłonięte] 1087" sizset="false">
[zasłonięte]335568[zasłonięte]486="51 [zasłonięte] 1087" sizset="false">
Rachmistrz nexo PRO jest rozszerzoną wersją Rachmistrza nexo,
zapewniającą dużo większą elastyczność. Oprócz pełnej funkcjonalności
standardowego systemu pozwala m.in. tworzyć własne raporty i wydruki, na
własny sposób opisywać zdarzenia gospodarcze (np. dodatkowymi
transakcjami VAT), dokonywać analizy zapisów według różnorodnych cech z
wykorzystaniem tzw. pól własnych, czy też rozliczać rozrachunki ratalnie
lub ewidencjonować je według własnych typów. Możliwa jest także
realizacja indywidualnych rozwiązań poprzez tzw. punkty rozszerzeń i
Sferę dla Rachmistrza nexo.
[zasłonięte]335568[zasłonięte]486="51 [zasłonięte] 1087" sizset="false">
[zasłonięte]335568[zasłonięte]486="51 [zasłonięte] 1087" sizset="false">
[zasłonięte]335568[zasłonięte]486="51 [zasłonięte] 1087" sizset="false">
[zasłonięte]335568[zasłonięte]486="51 [zasłonięte] 1087" sizset="false">
Rachmistrz nexo PRO jest częścią InsERT nexo PRO – zintegrowanego
pakietu, w którego skład wchodzą również: system obsługi sprzedaży i
gospodarki magazynowej Subiekt nexo PRO i system finansowo-księgowy
Rewizor nexo PRO.
[zasłonięte]335568[zasłonięte]486="51 [zasłonięte] 1087" sizset="false">
[zasłonięte]335568[zasłonięte]486="51 [zasłonięte] 1087" sizset="false">
[zasłonięte]335568[zasłonięte]486="51 [zasłonięte] 1087" sizset="false">
[zasłonięte]335568[zasłonięte]486="51 [zasłonięte] 1087" sizset="false">
Pogrubioną czcionką
została oznaczona funkcjonalność dostępna wyłącznie w wersji PRO.
Podstawowe możliwości
Rachmistrza nexo PRO:
-prowadzenie księgi przychodów i rozchodów lub
ewidencji podatku zryczałtowanego (płynne przejście między różnymi
formami księgowości);
-ewidencja i rozliczanie ewidencji VAT: zakupów, sprzedaży (w tym
sprzedaż marża), rozliczenia metodą kasową, korekty VAT nieterminowych
płatności;
-ewidencja środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych
(naliczanie i dekretacja amortyzacji z uwzględnieniem kosztów
przypadających na miejsca użytkowania, wydruk tabeli i planów
amortyzacji), a także ewidencji wyposażenia i remanentów;
-podstawowa obsługa wynagrodzeń: ewidencja osobowa, umów cywilnoprawnych
oraz umów o pracę;
-zaawansowany system rozliczeń właścicielskich: od składek ZUS
wspólnika, poprzez ewidencję przychodów z innych źródeł, do odliczeń i
obniżek podatku związanych z różnymi ulgami;
-ewidencja i rozliczanie pojazdów prywatnych wykorzystywanych do
działalności gospodarczej;
-obsługa operacji kasowych gotówkowych i bezgotówkowych (płatność kartą
płatniczą, bony), raporty kasowe;
-obsługa operacji związanych z rachunkami bankowymi, polecenia przelewu
standardowe, ZUS, podatkowe z wykorzystaniem bankowości elektronicznej (offline
i online);
-ewidencja i rozliczanie rozrachunków, integracja z zapisami księgowymi
KPiR bądź EP oraz z zapisami VAT;
-wystawianie i wydruk deklaracji skarbowych rozliczających podatek
dochodowy wspólników i pracowników oraz podatek VAT;
-wystawianie deklaracji ZUS (RCA, RZA, DRA) oraz możliwość eksportu do
programu Płatnik;
-automatyczna dekretacja do KPiR lub EP oraz rejestrów VAT za pomocą
definiowalnych schematów;
-integracja z systemem sprzedaży Subiekt nexo;
-możliwość pracy jednostanowiskowej bądź sieciowej.
Dodatkowe rozwiązania
dostępne w wersji PRO:
-Sfera dla Rachmistrza nexo – możliwość tworzenia
własnych rozwiązań (szczegółowy opis i dokumentacja techniczna w nexo
SDK - pobierz);
-definiowalne transakcje VAT;
-definiowanie własnych typów amortyzacji;
-sesje kasowe – narzędzie do weryfikacji pracy kasjera (w momencie
zamykania sesji pogram sam wylicza, czy stan środków pieniężnych jest
zgodny z operacjami zarejestrowanymi w systemie);
-definiowalne rodzaje rozrachunków;
-możliwość podzielenia rozrachunku na raty (rozrachunek może być
podzielony na wiele kwot cząstkowych z określeniem terminu płatności dla
każdej z nich);
-ewidencja sesji rozliczeniowych tworzonych automatycznie podczas
dokonywania rozliczeń;
-rozliczenia wielowalutowe (możliwość zaewidencjonowania np. faktury w
euro rozliczanej częściowo w złotówkach, częściowo w dolarach lub w
innej walucie);
-rozbudowane schematy dekretacji, których wykonanie można warunkować od
dowolnej cechy dokumentu źródłowego;
-ewidencjonowanie zapisów w KPiR i EP uwzględniające korekty uzyskania
przychodów wynikających z odliczeń przypadających w całości na
wspólnika;
-pola i słowniki własne do opisywania obiektów w programie umożliwiające
dokonanie analizy wg własnych kryteriów i do wykorzystania w warunkowych
schematach dekretacji;
-definiowanie własnych raportów i wydruków z możliwością ich eksportu do
innych programów InsERT nexo;
-punkty rozszerzeń - możliwość rozszerzenia logiki biznesowej o własne
algorytmy (np. wyliczenie wartości konkretnego pola na deklaracji).
KPiR i EP:
-Obsługa księgi przychodów i rozchodów lub
ewidencji podatku zryczałtowanego.
-Elastyczne zarządzanie okresami obrachunkowymi różnych form
księgowości: płynne przejście z okresu rozliczeń pełnej księgowości na
KPiR bądź EP z zachowaniem wszystkich danych historycznych wprowadzonych
w Rewizorze nexo.
-Możliwość przeniesienia ustawień z poprzedniego okresu obrachunkowego.
-Intuicyjne ewidencjonowanie zapisów w KPiR i EP uwzględniające aspekty
np. rozpoczęcia pracy z programem (bilans otwarcia dla KPiR bądź EP),
ewidencjonowanie wartości remanentów, korekt uzyskania przychodów
wynikających z niezapłacenia nabyć towarów.
-Ewidencjonowanie doliczeń i odliczeń w KPiR i
EP przypadających w całości na wspólnika.
-Możliwość dokonania opisu księgowego od strony dokumentu źródłowego
(opis ten może decydować m.in. o sposobie importowania dokumentu).
Dekretacja:
-Zaawansowany moduł gromadzący obrazy księgowe
dokumentów (Dekretacja dokumentów), z poziomu którego dokonać można
własnego opisu księgowego do wykorzystania w automatycznej dekretacji wg
schematów.
-Znakowanie etapów pracy nad dekretowanym dokumentem – statusy księgowe:
nowy, opisany, zaksięgowany.
-Monitowanie zmiany
dokumentu księgowego po dokonanej dekretacji.
-Określanie blokady
dokumentu źródłowego w zależności od wartości statusu księgowego.
-Przesyłanie obrazów księgowych dokumentów Subiekta nexo do modułu
Dekretacji dokumentów różnymi kanałami komunikacji: pracy lokalnej (na
jednej bazie danych), online (praca zdalna wykorzystująca mechanizmy
chmury w Internecie oraz dostarczanie dokumentów za pomocą plików.
-Możliwość pobierania dokumentów z Gratyfikanta GT.
Schematy dekretacji:
-Rozbudowane schematy dekretacji
– wartość każdego pola zapisu księgowego tworzonego za pomocą importu
można uwarunkować od dowolnej cechy zawartej w dokumencie źródłowym oraz
od opisu księgowego (np. w Rachmistrzu nexo w ten sam sposób można
zadecydować, do której kolumny bądź stawki ryczałtu trafi dana wartość).
-Możliwość zdefiniowania dowolnej liczby schematów dla danego typu
dokumentu i jego cechy (np. kategorii księgowej) poprzez określenie
kolejności ich wykonania ręcznie (podobne warunkowanie zastosowano przy
imporcie do ewidencji VAT).
Ewidencje VAT sprzedaży i
zakupu:
-Ewidencja i rozliczanie podatku VAT:
ewidencjonowanie dokumentów złożonych operacji gospodarczych (np.:
zakupy zaopatrzeniowe i kosztowe, różne rodzaje odliczenia), obsługa
transakcji VAT krajowych, wewnątrzwspólnotowych i pozaunijnych.
-Rozliczanie VAT marża, korekt VAT, nieterminowych płatności (ulga za
złe długi), VAT naliczanego po zapłacie (z wykorzystaniem rozliczeń
rozrachunków).
-Automatyczne wyliczanie deklaracji VAT-7/7K/7D i VAT-UE i ich korekt
(miesięcznie lub kwartalnie).
-Definiowanie własnych transakcji VAT i sposobu
ich rozliczenia w deklaracjach VAT-7/7K/7D i VAT-UE.
-Wsparcie podatników nie korzystających z rozliczenia VAT –
komunikowanie momentu przekroczenia progu sprzedaży zwolnionej.
-Zapisy VAT można zróżnicować pod kątem zawartości dokumentu, czyli
określić różny skutek VAT dla pozycji (tzw. zapis złożony).
Środki trwałe:
-Ewidencja środków trwałych i wartości
niematerialnych i prawnych oraz operacji związanych z nimi.
-Możliwość ewidencjonowania operacji wg amortyzacji podatkowej i
bilansowej z uwzględnieniem wartości stanowiącej koszty uzyskania
przychodu i wartości przypadającej na miejsca użytkowania środków
trwałych
Możliwość zdefiniowania własnych typów amortyzacji.
Umowy i płace:
-Podstawowa obsługa kadr i płac – umowy o pracę
oraz cywilnoprawne wraz z obsługą naliczeń ZUS.
-Eksport danych do programu Płatnik w wersji nie niższej niż 9.01.001.
Ewidencje pomocnicze:
-Ewidencje pomocnicze: przejazdów, remanentów dla
wszystkich form księgowości.
-Ewidencja pojazdów prywatnych wykorzystywanych do działalności
gospodarczej wraz z obsługą eksploatacji samochodów, motocykli oraz
motorowerów należących do pracowników, wspólników oraz osób
współpracujących.
-Możliwość zaewidencjonowania ryczałtu na użytkowanie pojazdu pracownika
do celów służbowych.
-Zaawansowany system rozliczeń właścicielskich wspierających rozliczenie
podatku od przychodów ewidencjonowanych: od składek ZUS wspólnika (także
z innych źródeł, przez ewidencję przychodów z etatu lub innych form
działalności gospodarczej oraz straty z lat ubiegłych, do odliczeń,
doliczeń i obniżek związanych z ulgami na dzieci oraz innymi ulgami
związanymi z podatkiem.
-Wsparcie rozliczeń właścicielskich dla formy
KPiR: odliczenia związane ze startą z lat ubiegłych i innymi
rozliczanymi na zasadach ogólnych, doliczenia związane z przychodami z
etatu bądź innych form działalności.
-Naliczanie zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych w ujęciu
miesięcznym bądź kwartalnym.
-Uwzględnienie
naliczeń rozliczeń właścicielskich w rozliczeniu zaliczek na podatek
dochodowy wspólników.
-Możliwość ewidencjonowania osób współpracujących wraz z wyliczaniem
składek oraz deklaracji ZUS, a także wspólnego rozliczania wspólnika ze
współmałżonkiem.
Kasa:
-Operacje kasowe z odłożonym skutkiem
(niewykonane).
-Kompleksowa obsługa kasy z rejestrowaniem operacji gotówkowych i
bezgotówkowych (płatności kartą płatniczą, bony).
-Możliwość zdefiniowania wielu stanowisk kasowych w obrębie jednej kasy
(przydatne m.in. podczas korzystania z sesji kasowych, które są związane
ze stanowiskiem oraz raportów kasowych, które dotyczą kasy).
-Możliwość przypisania form płatności do stanowiska kasowego.
-Sesje kasowe umożliwiające kontrolę kasjera (w
momencie zamykania sesji pogram sam wylicza, czy stan środków
pieniężnych jest zgodny z operacjami zarejestrowanymi w systemie).
-Raport kasowy to zbiorczy dokument, który może być przekazany
bezpośrednio do księgowości (może być odzwierciedleniem jednej lub wielu
sesji kasowych).
-Możliwość rejestrowania środków w drodze i kończenia rozpoczętego
transferu.
Bank:
-Spójna obsługa operacji na rachunku bankowym bez
względu na sposób prowadzenia rachunku (ewidencjonowanie ręczne,
bankowość elektroniczna).
-Bankowość elektroniczna offline i online.
-Polecenie przelewu/wpłaty gotówkowej standardowe, podatkowe, ZUS-owe.
-Możliwość rejestrowania środków w drodze, kończenie rozpoczętego
transferu.
Rozliczenia:
-Rozliczenia waluta obca – PLN.
-Rozliczenia obca waluta - obca waluta wraz z
możliwością rejestrowania takich płatności już podczas wystawiania
dokumentu (np. możliwe zaewidencjonowanie faktury w euro rozliczanej
częściowo w złotówkach, częściowo w USD lub w innej walucie).
Rozrachunki:
-Podział płatności na rodzaje - dla każdego z nich
można określić, jaki typ rozrachunku będzie tworzony dla płatności (np.
KP rodzaju spłata tworzy spłatę należności, a rodzaju zaliczka tworzy
zobowiązanie).
-Możliwość podzielenia rozrachunku na raty
(rozrachunek może być podzielony na wiele kwot cząstkowych z określeniem
terminu płatności dla każdej z nich).
-Otwarty model rodzajów rozrachunków.
-Ewidencja sesji rozliczeniowych, czyli zbioru rozliczeń tworzona
automatycznie podczas dokonywania rozliczeń.
-Udostępnienie finansów. Integracja z KPiR oraz VAT.
Konfiguracja:
-Pola własne wielu dokumentów
księgowych i kartotek – możliwość budowania w oparciu o nie kartotek
księgowych i możliwość wykorzystania ich w schematach importu.
-Możliwość wykorzystania predefiniowanych słowników użytkownika i
wykorzystanie ich elementów do opisu księgowego pozycji dokumentów do
dekretacji.