Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Innowacyjność przedsiębiorstw... [nowa]

28-01-2012, 0:01
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 50.50 zł     
Użytkownik TechBook
numer aukcji: 2019412813
Miejscowość Warszawa
Wyświetleń: 7   
Koniec: 25-01-2012 10:04:30
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Innowacyjność przedsiębiorstw a systemy zarządzania jakością

Wydawnictwo:wolters kluwer polska
Wymiary: 168 x 240 mm
Ilość stron:212
ISBN: 978[zasłonięte][zasłonięte]52670
Wymiary: 168 x 240 mm
Rok wydania: 2010
Opis:

W obecnej sytuacji gospodarczej, charakteryzującej się silną konkurencją i ciągłymi zmianami na rynku, strategie rozwoju firm w coraz większym stopniu muszą się opierać na prowadzeniu innowacji produktowych oraz organizacyjnych.To właśnie innowacje uważane są za jedno z głównych źródeł długoterminowej przewagi konkurencyjnej. Przedsiębiorstwa powinny również wdrażać wymagania międzynarodowych standardów organizacyjnych, takich jak systemy zarządzania jakością, środowiskiem, bezpieczeństwem i higieną pracy, a także systemy branżowe, których istotą jest ciągłe doskonalenie organizacji. A wszystko to po to, by jak najlepiej spełniać potrzeby i oczekiwania zarówno klientów, jak i pozostałych interesariuszy.



Spis treści:

O autorze
Wprowadzenie
1. Istota innowacji
Definicje innowacji i pojęcia z nimi związane
Klasyfikacje innowacji
Modele procesów innowacyjnych
2. Uwarunkowania i przesłanki innowacyjności przedsiębiorstw
Budowanie przewagi konkurencyjnej poprzez wdrażanie innowacji
Rola innowacji w strategii przedsiębiorstwa
Źródła innowacji
Interesariusze innowacji
3. Wymagania standardów zarządzania jako przesłanka wprowadzania innowacji
Istota międzynarodowych standardów organizacyjnych
Metodyki ciągłego doskonalenia systemów zarządzania
Elementy standardów organizacyjnych wspierające proces innowacyjny
Zastosowanie wymagań standardów organizacyjnych przy opracowaniu i doskonaleniu wyrobów
Wymagania standardów zarządzania wykorzystywane przy wprowadzaniu innowacji organizacyjnych
4. Czynniki kształtujące procesy innowacyjne w przedsiębiorstwach - wyniki badań
Charakterystyka prowadzonych badań
Rodzaje wprowadzanych innowacji
Czynniki inicjujące wprowadzanie innowacji
Spodziewane efekty wprowadzanych innowacji
Bariery zidentyfikowane podczas wprowadzania innowacji
Sposoby oceny wprowadzanych innowacji
Zależność pomiędzy innowacjami produktowymi i organizacyjnymi
5. Rola systemów zarządzania jakością we wprowadzaniu innowacji - studia przypadków
Studium przypadku A - producent wyrobów dla energetyki i automatyki
Studium przypadku B - producent wyrobów chemicznych i elektronicznych
Studium przypadku C - producent wyrobów kosmetycznych
Studium przypadku D - producent wyrobów metalowych
Studium przypadku E - producent wyrobów dla transportu kolejowego
Studium przypadku F - producent artykułów oświetleniowych
Studium przypadku G - producent wyrobów medycznych
Studia przypadków - podsumowanie
6. Doskonalenie procesu zarządzania innowacjami produktowymi i organizacyjnymi - wnioski i rekomendacje
Model systemu zarządzania wspierającego wprowadzanie innowacji produktowych i organizacyjnych
Metodyka audytu innowacyjnego wspierającego diagnozę potencjału innowacyjnego oraz ocenę wprowadzanych innowacji
Przykładowe procedury zarządzania innowacjami produktowymi i organizacyjnymi
Opis procesu projektowania nowych wyrobów w firmie produkcyjnej (branża spożywcza
Procedura "Badania i rozwój wyrobów" w firmie produkcyjnej (branża kosmetyczna)
Procedura zgłaszania, oceny i wdrażania innowacji w firmie usługowej (instytucja finansowa)
Karta projektu innowacyjnego oparta na cyklu PDCA
Zakończenie
Bibliografia
Indeks

Zobacz nasze pozostałe aukcje

Dodaj nas do ulubionych sprzedawców

Zapraszam serdecznie.