Pierwsze w Polsce opracowanie przedstawiające obszerne spektrum innowacyjnych usług finansowych oferowanych przez banki.Zostały one sklasyfikowane w zależności od:- typu klientów- klienci indywidualni, instytucjonalni, z grupy MSP, jednostki samorządu terytorialnego,- wybranych rynków - rynek instrumentów pochodnych, ubezpieczeń,- nowych form i kanałów świadczenia.Omawiając różne typy usług, Autorzy wskazują na korzystne i niekorzystne dla obydwu stron (banku i klienta) zjawiska towarzyszące transakcjom. Po każdym rozdziale zamieszczone zostały pytania kontrolne.Na dołączonej płycie CD:- zbiór przydatnych aktów prawnych w formacie PDF; -16 testów do samodzielnego rozwiązania;- propozycje zadań ze wskazówkami dotyczącymi rozwiązywania;-zbiór linków do ciekawych miejsc i przydatnych narzędziw Internecie. Książka została napisana przede wszystkim z myślą o:- studentach uczelni i wyższych szkół ekonomicznych (magisterskich i licencjackich), w szczególności na kierunkach finansowych;- słuchaczach studiów podyplomowych na kierunkach ekonomicznych, zwłaszcza o profilu bankowość i finanse;- studentach wyższych szkół technicznych (politechnik) i uniwersyteckich, studiujących na kierunku "zarządzanie i informatyka", "ekonomia";- wykładowcach i osobach prowadzących ćwiczenia z zakresu bankowości, rynku finansowego, częściowo z zakresu finansów przedsiębiorstw i instytucji samorządowych;- pracownikach instytucji pośrednictwa finansowego (bank, SKOK, niebankowy pośrednik kredytowy, towarzystwo finansowe, broker rynku ubezpieczeniowo-bankowego), zwłaszcza pełniących funkcje opiekunów (doradców) klientów;- przedsiębiorcach, menedżerach finansowych w przedsiębiorstwach i jednostkach samorządu terytorialnego.