Opis książki: Innowacje są obecnie najistotniejszym czynnikiem rozwoju i konkurencyjności współczesnych gospodarek. Doświadczenia polskich przedsiębiorstw wskazują, że jesteśmy bardzo mało innowacyjni. Zdaniem wielu przedsiębiorców przyczyną jest brak środków na rozwój i wdrażanie innowacji. Badania jednak dowodzą, że nie tylko trudności w pozyskaniu kapitału ograniczają innowacyjność. Przede wszystkim trzeba mieć wiedzę, pomysł, wolę działania i strategię. Celem tej publikacji jest takie przedstawienie najnowszej wiedzy związanej z innowacjami, które ułatwi przełożenie jej na praktykę gospodarczą.Publikacja stanowi kompendium wiedzy o innowacyjności. Obejmuje swym zakresem zarówno aspekty prawne i instytucjonalne, jak i organizacyjne czy ekonomiczne. Przedstawia również przykłady zastosowań, które mogą stać się inspiracją dla praktyków gospodarczych. Książka składa się z czterech części, omawiających takie problemy, jak: -współczesna gospodarka a innowacje;-innowacje w obszarze marketingu, logistyki i obsługi klienta w procesie budowania przewagi konkurencyjnej; -wspomaganie rozwoju innowacyjności przedsiębiorstw; -innowacje w praktyce - studia przypadków.Niniejsza praca stanowi próbę analizy wybranych zagadnień teorii i metodologii innowacji, ze szczególnym uwzględnieniem warunków i potrzeb praktyki gospodarczej. Można mieć nadzieję, że przyczyni się ona zarówno do rozwoju teorii w zakresie innowacji, jak i praktyki działań innowacyjnych, niezbędnych do rozwoju konkurencyjności firm.Prof. zw. dr hab. Andrzej PomykalskiPolitechnika ŁódzkaProf. zw. dr hab. Józef Perenc - Prorektor ds. Finansów i Rozwoju Uniwersytetu Szczecińskiego. Dr Joanna Hołub-Iwan - pracownik naukowo-dydaktyczny Wydziału Zarządzania i Ekonomiki Usług Uniwersytetu Szczecińskiego.Zespół autorski tworzą wybitni specjaliści - teoretycy i praktycy innowacyjności - związani z wiodącymi ośrodkami akademickimi w Polsce.Książka kierowana jest zarówno do wykładowców, studentów i doktorantów szkół wyższych na kierunkach zarządzania i marketingu oraz ekonomicznych i menedżerskich, jak i dla słuchaczy studiów podyplomowych oraz praktyków - przedsiębiorców, menedżerów i kadry kierowniczej przedsiębiorstw.
|