ROZDZIAŁ I - ISTOTA I ŹRÓDŁA INNOWACJI
1. Pojęcie i rodzaje innowacji
2. Źródła innowacji
3. Proces innowacyjny i jego specyficzne cechy
4. Uwarunkowania innowacyjności firm
ROZDZIAŁ II - INNOWACJE A SKALA FIRM .
1. Innowacyjność firm o różnej skali w teoriach ekonomicznych
2. Skala firm w dziedzinie innowacji - ujęcie empiryczne
ROZDZIAŁ III - ZRÓZNICOWANIE MAŁYCH FIRM W DZIEDZINIE INNOWACJI
1. Pojęcie i specyfika małych firm
2. Rodzaje małych firm innowacyjnych
3. Zróżnicowanie małych firm z punktu widzenia "kreatywnej destrukcji"
4. Rola małych firm technologicznych w gospodarce
ROZDZIAŁ IV - PARTNERZY MAŁYCH FIRM W DZIEDZINIE INNOWACJI
1. Otoczenie instytucjonalne małych firm innowacyjnych
2. Współpraca małych firm z wyższymi uczelniami: poszukiwanie nowej wiedzy.
3. Współpraca małych i dużych firm w dziedzinie innowacji: poszukiwanie komplementarnych aktywów.
4. Współpraca małych firm z instytucjami finansowymi: poszukiwanie zewnętrznych żródeł finansowania innowacji .
5. Instytucje pośrednictwa w dziedzinie innowacji
6. Polityka innowacyjna państwa .
7. Środowisko i sieci innowacyjne.
ROZDZIAŁ V - ZEWNĘTRZNE UWARUNKOWANIA INNOWACYJNOŚCI FIRM W POLSCE.
1. Ogólna ocena polskiego systemu innowacyjnego
2. Preferencje ekonomiczno-finansowe dla realizacji postępu technicznego
3. Potencjał naukowo-badawczy Polski: stan, organizacja, powiązania z przemysłem
4. Fundusze wysokiego ryzyka
5. Instytucje innowacji i transferu technologii.
ROZDZIAŁ VI - CHARAKTERYSTYKA SEKTORA MAŁYCH FIRM W POLSCE Z PUNKTU WIDZENIA INNOWACYJNOŚCI.
l. Rozwój sektora małych firm .
2. Aktywność innowacyjna małych firm
3. Silne strony sektora małych firm
4. Słabe strony sektora małych firm
ROZDZIAŁ VII - MAŁE FIRMY TECHNOLOGICZNE W POLSCE.
l. Ogólna charakterystyka firm technologicznych
2. Problemy powstawania i wzrostu firm technologicznych .
3. Źródła i transfer innowacji
4. Bariery wprowadzania innowacji .
5. Potrzeby w zakresie wspierania rozwoju firm technologicznych
ROZDZIAŁ VIII - POLITYKA WSPIERANIA INNOWACYJNOŚCI MAŁYCH FIRM W POLSCE
l. Potrzeba publicznego wspierania innowacyjności małych firm
2. Kierunki i instrumenty polityki innowacyjnej wobec małych firm
3. Propozycje wsparcia innowacyjności małych firm
|