Injustice Gods Among Us to bijatyka wyprodukowana przez amerykańskie studio NeteherRealm. Deweloper znany jest z udanego restartu serii Mortal Kombat, który tchnął nowe życie w podupadającą markę. Założycielem i szefem studia jest Edward J. Boon, pomysłodawca i twórca większości gier z cyklu Mortal Kombat.
W Injustice studio NetherRealm bierze na warsztat popularne uniwersum komiksowe DC, składające się z wielu znanych superbohaterów i łotrów, w tym Supermana, Batmana, Flasha, Wonder Woman, Jokera, czy Leksa Luthora. Główną częścią rozgrywki, podobnie jak w Mortal Kombat, jest tryb fabularny, opowiadający historię alternatywnego wymiaru, w którym Superman został opętany żądzą władzy i przejął kontrolę nad Ziemią. Grupa bohaterów z „normalnej” rzeczywistości przypadkiem przenosi się do tego równoległego świata i postanawia pomóc w powstrzymaniu Człowieka Ze Stali. W ten sposób twórcy wytłumaczyli możliwość przeciwstawienia sobie dwóch tych samych postaci.
Podstawowy model rozgrywki Injustice jest podobny do tego z Mortal Kombat. W walkach bierze udział dwóch zawodników, a wygrywa ten, który pierwszy znokautuje przeciwnika. Już tutaj pojawiają się jednak różnice, bo bohaterowie dysponują dwoma paskami życia i to one reprezentują poszczególne rundy. Pojedynki są wyjątkowo widowiskowe, a bohaterowie używają swoich mocy i umiejętności, znanych z komiksowych historii. Wykorzystując nadludzką siłę, są w stanie rzucać oponentami na wiele metrów, wbijać ich w ziemię czy uderzać podnoszonymi samochodami. Oczywiście przekłada się to na zestaw ruchów typowy dla bijatyk, czyli sekwencje ciosów, ataki specjalne itd. Chociaż modele postaci i scenografia są trójwymiarowe, z wrogami walczymy tylko w dwóch wymiarach.
Injustice wprowadza kilka pomniejszych innowacji do gatunku bijatyk. Autorzy chcieli zwiększyć znaczenie samych aren – teraz znajdują się na nich obiekty, z którymi możemy wejść w interakcję. Każdy z bohaterów robi to w inny sposób, przykładowo Superman rzuca pobliskim samochodem we wroga, a Flash uderza głową oponenta o maskę. Kolejnym istotnym szczegółem jest to, że lokacje składają się z kilku miejsc, pomiędzy którymi można się przemieszczać. To sprawia, że potyczki cechują się większą dynamiką i są przy tym niezwykle widowiskowe. Postacie dysponują wskaźnikiem „supermocy”, którą da się spożytkować na wzmocnienie ataku lub przerwanie sekwencji ruchów przeciwnika. Ponadto w grze występują specjalne rodzaje konfrontacji, w których każdy z graczy „obstawia” pewną ilość tej energii – zwycięża osoba, która zainwestowała najwięcej.
W Injustice pojawia się większość rodzajów rozgrywki znanych z Mortal Kombat. Oprócz wspomnianego „Story Mode” autorzy przygotowali możliwość rozegrania drabinki (Battle Mode), zmierzenia się z drugim graczem (Versus Mode), czy sprawdzenia swoich sił w kilkuset minigierkach, poświęconych poszczególnym postaciom (S.T.A.R. Labs). Gra zawiera również rozgrywkę online z trybem King of the Hill i paroma innymi pomysłami.