Injustice: Gods Among Us Ultimate Edition to rozszerzona edycja tradycyjnej bijatyki 2.5D, wyprodukowanej przez amerykańskie studio NeteherRealm, które odpowiada za legendarną serię Mortal Kombat. Pierwotnie gra zadebiutowała w kwietniu 2013 na Xboksie 360, PlayStation 3 oraz Wii U, spotykając się z ciepłym przyjęciem fanów gatunku oraz czytelników komiksów z uniwersum DC Comics. Wersja Ultimate jest debiutem gry na PS Vicie. Za przygotowanie portu odpowiada studio Armature Studio, które wprowadziło możliwość korzystania z ekranu dotykowego urządzenia, a także lokalny tryb multiplayer (Ad-hoc), dostępny oczywiście również za pośrednictwem sieci. Gra zawiera wszystkie wydane na pozostałych platformach poprawki oraz zestawy DLC. Największą atrakcją jest pięć dodatkowych postaci, sprzedawanych wcześniej osobno w dystrybucji cyfrowej. Są to znani bohaterowie, tacy jak Lobo, Batgirl, Generał Zod, Martian Manhunter, Zatanna czy Scorpion. Poza nowymi wojownikami wraz z grą otrzymamy również 40 skórek dla bohaterów oraz 60 bonusowych misji S.T.A.R.
Podstawowy model rozgrywki Injustice jest podobny do tego z Mortal Kombat. W walkach bierze udział dwóch zawodników, a wygrywa ten, który pierwszy znokautuje przeciwnika. Pojedynki są wyjątkowo widowiskowe, a bohaterowie używają swoich charakterystycznych mocy i umiejętności, znanych z komiksowych historii. Wykorzystując nadludzką siłę, są w stanie rzucać oponentami na wiele metrów, wbijać ich w ziemię czy uderzać podnoszonymi samochodami. Oczywiście dysponujemy też standardowym zestawem ruchów, takich jak kopnięcia czy uderzenia pięścią. Chociaż modele postaci i scenografia gry są w pełni trójwymiarowe, z wrogami walczymy tylko w dwóch wymiarach.
Injustice wprowadza kilka pomniejszych innowacji do gatunku bijatyk. Autorzy chcieli zwiększyć znaczenie samych aren – teraz znajdują się na nich obiekty, z którymi możemy wejść w interakcję. Każdy z bohaterów robi to w inny sposób, przykładowo Superman rzuca pobliskim samochodem we wroga, a Flash uderza głową oponenta o maskę. Kolejnym istotnym szczegółem jest to, że lokacje składają się z kilku miejsc, pomiędzy którymi można się przemieszczać. To sprawia, że potyczki cechują się większą dynamiką i są przy tym niezwykle widowiskowe.
język w grze instrukcja okładka