KSIĘGARNIA ARTYSTYCZNA BOOKOFF | UL. ŁUCKA 14 | 00-845 WARSZAWA | TEL. (22)[zasłonięte]253 62 | KOM. 503 [zasłonięte] 126
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Inge Morath: Iran
Dane książki | ISBN | 978-[zasłonięte][zasłonięte]52169 | Oprawa | Oprawa twarda | Ilość stron | 336 | Wydawnictwo | Steidl | Język | Angielski |
Cena: 149.00 PLN (wystawiamy faktury vat)
W celu obejrzenia książek zapraszamy do naszych księgarni w Warszawie:
Księgarnia Bookoff przy ul. Łuckiej 14 specjalizuje się w książkach i albumach fotograficznych.
Tel. (22)[zasłonięte]253 62 lub 503 [zasłonięte] 126
Księgarnia czynna jest w godzinach:
Pon-Pt, godz. 11-19
Sob, godz. 12-16
Księgarnia Muzeum Bookoff przy ul. Pańskiej 3 w Muzeum Sztuki Nowoczesnej. Specjalizuje się w dziedzinach którym poświęcona jest działalność Muzeum, czyli sztuce, projektowaniu graficznemu, architekturze oraz urbanistyce.
Tel. 512 [zasłonięte] 208
|
|
|
|
|
In 1956, Inge Morath traveled to the Middle East for Holiday magazine where she wore the traditional chador and traveled alone most of the time. “It was difficult to photograph there as a woman,” she later wrote. Morath’s subjects range from politics to religion and from work to commerce; from the Shah’s palace to the nomad’s tent to the Zoroaster’s sacred shrine. “Her eye is most attracted by people, details, the minutiae of living,” Courtland Canby wrote for the New York Times in June of 1960.
Morath entered deeply into the culture of the places she visited and the lives of the people she photographed in order to document, as she noted, “the continuity - or lack of it - between past and present.” She photographed Iran with the fine vision of an anthropologist, examining religious rituals, costuming, work, sport, music, art, and theatre. Morath’s work in Iran presaged her later work in Spain, China, and Russia, creating an extensive document of the clash between modernity and tradition in the post-war world. Retrospectively, Inge Morath: Iran recalls a land and a culture that has been profoundly transformed since the Iranian Revolution of 1979. It is a window into the past which provides a unique perspective on Iran in the present..
|
|
|
|