Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Informatyka - szkoła podstawowa

19-01-2012, 11:18
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 99 zł     
Użytkownik Inter-Biznes
numer aukcji: 2046093321
Miejscowość Będzin
Wyświetleń: 8   
Koniec: 19-01-2012 09:04:55
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Informatyka - szkoła podstawowa

Program Informatyka to pomoc edukacyjna dla uczniów szkoły podstawowej ułatwiająca wprowadzanie najmłodszych w świat komputerów. Zawartość merytoryczna, zgodna z nową podstawą programową, opracowana została tak, aby nauka była przyjemnością.

 

 

Materiały podzielone zostały na 2 kategorie wiekowe:

     

  • klasy 1 – 3:
      klasa 1:
      • komputer (pracownia komputerowa, zestaw komputerowy, myszka, urządzenia wejścia-wyjścia)
      • klawiatura
      • edytor tekstu (Notatnik)
      • Paint (ołówek i gumka, pędzel, linia, wypełnienie, lupa, prostokąt, koło i elipsa, aerograf, cofnij, zaznacz, tekst, wycinanie i usuwanie, zapisz/otwórz, drukuj i krzywa,)
      klasa 2:
      • Paint (zaznaczanie z tłem i bez tła, kopiuj i wklej, edycja i wybieranie koloru, tekst, tło, przerzucanie)
      • WordPad (krój, rozmiar i kolor czcionki, pogrubienie, kursywa, podkreślenie, wyrównywanie tekstu, kopiuj/wytnij i wklej, cofnij, data i godzina, zapisz/otwórz)
      • klawiatura (klawisze ESC, Print Screen, Windows)
      • program multimedialny – Windows Media Player
      klasa 3:
      • Paint (menu plik, menu edycja)
      • WordPad (formatowanie tekstu, wypunktowanie, wyszukiwanie, wstawianie rysunków, paski narzędzi)
      • klawiatura (klawisz TAB)
      • zapis i odczyt (z dysku twardego i urządzeń przenośnych)
      • Internet (przeglądarki internetowe, strony WWW)
      • praca z dwoma programami (Paint i WordPad)
      • gry (Win XP: Pinball 3D, Saper; Win Vista: Purble Place)
      • bezpieczeństwo (organizacja stanowiska komputerowego, zasady korzystania z Internetu)
  • Informatyka - szkoła podstawowa

  • klasy 4 – 6:
    • poznajemy komputerowe ABC (działanie i budowa komputera, systemy operacyjne, ikony, pliki, foldery, instalowanie programów, stanowisko komputerowe, Netykieta)
    • dokumenty komputerowe (formaty dokumentów komputerowych, tworzenie, zapisywanie, otwieranie i drukowanie dokumentów, ochrona i porządkowanie dokumentów, usuwanie plików i folderów)
    • piszemy i malujemy (Paint, Open Office Writer, Microsoft Office Word)
    • praca w sieci komputerowej (sieć komputerowa, Internet, przeglądarka internetowa, poczta elektroniczna, komunikatory Gadu-gadu i Windows Live Messenger, zabezpieczanie komputera)
    • szukamy informacji (wyszukiwarki i katalogi internetowe, encyklopedie i zbiory biblioteczne, programy w Internecie)
    • liczymy (kalkulator, arkusz kalkulacyjny – Open Office Calc i Microsoft Office Excel)
    • prezentacje multimedialne (zasady tworzenia prezentacji, Open Office Impress, Microsoft Office Power Point)
    • programujemy (program IBLogo – środowisko programistyczne pozwalające poznać zasady programowania)

Informatyka - szkoła podstawowa

Większość omawianych czynności zilustrowana została na ponad 200 prezentacjach multimedialnych, pokazujących dzieciom w jaki sposób czynności te prawidłowo wykonać. Dodatkowo każdy temat zawiera szereg przykładów i zróżnicowanych ćwiczeń umożliwiających samodzielne doskonalenie poznawanych umiejętności. Ćwiczenia często mają postać gier, układanek, kolorowanek czy krzyżówek czyniąc z nauki dobrą zabawę. Dla najmłodszych (klasy 1-3) wszystkie informacje i polecenia zostały przeczytane przez lektora, dzięki czemu dziecko może wykonywać ćwiczenia bez pomocy nauczyciela. W wolnych chwilach program można także wykorzystać do zabawy. Zawiera on bowiem zestaw kolorowanek i układanek oraz kilka gier.

Informatyka - szkoła podstawowa

Dodatkowym atutem jest, stworzona specjalnie na potrzeby programu, aplikacja IBLogo. Jest to środowisko programistyczne umożliwiające poznanie podstawowych zasad programowania. Daje ono możliwość pisania programów z wykorzystaniem zmiennych, instrukcji warunkowych czy procedur. Efektem działania każdego napisanego programu jest odpowiedni ruch biedronki po ekranie, co sprawia, że poznawanie tego trudnego zagadnienia staje się atrakcyjne. Aplikacja dołączona jest do programu w pełnej wersji bez dodatkowych opłat.

Informatyka - szkoła podstawowa

Całość oprawiona została w kolorową i przejrzystą szatę graficzną, która w połączaniu z zawartością programu uczyni poznawanie komputera łatwym, lekkim i przyjemnym.

Wymagania sprzętowe: procesor 1GHz, pamięć 512 MB, karta dźwiękowa, 2GB wolnej przestrzeni dyskowej, napęd DVD, Windows XP SP2 32bit Internet Explorer 7, Windows Vista 32bit, .NET Framework 2.0, Flash Player 10, Windows Media Player 10 lub nowszy, Adobe Reader 8