1. |
TECHNIKA KOMPUTEROWA W ŻYCIU CZŁOWIEKA |
2 godz. |
1.1. |
Bezpieczna i higieniczna praca z komputerem; prawa i obowiązki użytkownika szkolnej pracowni komputerowej – powtórzenie i uzupełnienie |
1 |
1.2. |
Korzyści wynikające z zastosowania komputerów w różnych dziedzinach życia |
1 |
2. |
PRACA Z KOMPUTEREM |
10 godz. |
2.1. |
PODSTAWOWE OPERACJE SYSTEMU WINDOWS – POWTÓRZENIE I ROZSZERZENIE |
7 godz. |
2.1.1.
|
Przeglądanie zasobów komputera. Wyszukiwanie i uruchamianie programów |
2
|
2.1.2. |
Tworzenie folderów. Zmiana nazwy folderów i plików |
1 |
2.1.3. |
Kopiowanie plików i folderów. Usuwanie i odzyskiwanie skasowanych plików i folderów |
2 |
2.1.4. |
Zapisywanie i odczytywanie wyników pracy z komputerem |
1 |
2.1.5. |
Praca w środowisku Windows – ćwiczenia utrwalające i sprawdzające |
1 |
2.2. |
ELEMENTY KONFIGUROWANIA ŚRODOWISKA WINDOWS. OCHRONA PRZED WIRUSAMI KOMPUTEROWYMI |
3 godz. |
2.2.1. |
Instalowanie programu na dysku |
1 |
2.2.2. |
Ochrona przed wirusami komputerowymi. Praca z programem antywirusowym |
1 |
2.2.3. |
Przykłady wprowadzania zmian w konfiguracji środowiska Windows |
1 |
3. |
PRAKTYCZNE ZASTOSOWANIA KOMPUTERA |
42 godz. |
3.1. |
RYSOWANIE I MALOWANIE |
10 godz. |
3.1.1. |
Korzystanie z narzędzi programu graficznego – powtórzenie i uzupełnienie |
2 |
3.1.2. |
Wstawianie napisów w obszarze rysunków |
2 |
3.1.3. |
Kopiowanie, przesuwanie, usuwanie, zmiana rozmiarów i inne przekształcenia elementów rysunków |
2 |
3.1.4. |
Komponowanie własnych rysunków. Wykorzystanie elementów importowanych z różnych źródeł |
2 |
3.1.5. |
Prezentacje tematyczne opracowane w edytorze grafiki |
2 |
3.2. |
PISANIE |
14 godz. |
3.2.1. |
Podstawy użytkowania edytora tekstu – powtórzenie i uzupełnienie dla edytora Word |
2 |
3.2.2. |
Redagowanie dokumentów tekstowych |
3 |
3.2.3. |
Formatowanie dokumentów – zmiana czcionki i jej atrybutów |
2 |
3.2.4. |
Wprowadzanie zmian w wyglądzie dokumentów tekstowych – formatowanie akapitów |
2 |
3.2.5. |
Wyrównywanie tekstu w kolumnach za pomocą tabulatorów |
1 |
3.2.6. |
Ozdabianie tekstu elementami graficznymi |
2 |
3.2.7. |
Opracowywanie własnych dokumentów. Drukowanie |
2 |
3.3. |
OBLICZENIA W ARKUSZU KALKULACYJNYM |
12 godz. |
3.3.1. |
Podstawowe pojęcia związane z arkuszem kalkulacyjnym, jego budowa i zastosowanie |
2 |
3.3.2. |
Przeglądanie arkusza. Różne metody wypełniania komórek |
1 |
3.3.3. |
Projektowanie i tworzenie prostych arkuszy. Formatowanie tabeli |
2 |
3.3.4. |
Rozwiązywanie w arkuszu kalkulacyjnym prostych zadań obliczeniowych |
2 |
3.3.5. |
Przykłady funkcji arkusza kalkulacyjnego i ich stosowanie w formułach |
2 |
3.3.6. |
Wykorzystanie arkusza kalkulacyjnego do rozwiązywania zadań z różnych dziedzin |
3 |
3.4. |
WYSZUKIWANIE INFORMACJI W BAZIE DANYCH |
6 godz. |
3.4.1. |
Baza danych – budowa, podstawowe pojęcia i zastosowanie |
2 |
3.4.2. |
Porządkowanie bazy danych, przeglądanie i wyszukiwanie danych w uporządkowanej bazie danych. Modyfikowanie danych |
2 |
3.4.3. |
Modyfikowanie bazy danych. Wyszukiwanie danych na podstawie ustalonego kryterium |
2 |
4. |
KOMPUTER JAKO ŹRÓDŁO WIEDZY I ROZRYWKI |
16 godz. |
4.1. |
Praca z programami edukacyjnymi z różnych przedmiotów |
2 |
4.2. |
Wykorzystanie informacji pozyskanych ze zbiorów multimedialnych do rozwiązywania różnych zadań |
4 |
4.3. |
Wyszukiwanie i pozyskiwanie informacji z Internetu. Wykorzystanie ich w rozwiązywaniu różnych zadań |
5 |
4.4. |
Pozyskiwanie informacji z Internetu – ćwiczenia utrwalające i sprawdzające |
1 |
4.5. |
Wysyłanie listów pocztą elektroniczną |
3 |
4.6. |
Rozrywka z komputerem – przykład gry komputerowej |
1 |
|
RAZEM |
70 godz. |