Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Information.Propaganda.Kunst. - Verlag Militaria

16-10-2014, 12:04
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 255 zł     
Użytkownik www_nestof_pl
numer aukcji: 4662536327
Miejscowość Skórzewo
Wyświetleń: 7   
Koniec: 16-10-2014 12:00:45

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: twarda z obwolutą
Kondycja: bez śladów używania
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Information.Propaganda.Kunst.

Information.Propagande.Art.

książka dwujęzyczna - niemiecko-francuska

http://www.nestof.pl/img/ipk1.jpg

OPIS

Przedmiotem aukcji jest monografia propagandy z okresu pierwszej wojny światowej. Łącznie 208 strony, bogato ilustrowane ponad 200 plakatami i ilustracjami. Książka w twardej oprawie, dodatkowo w obwolucie. Poniżej przedstawione są przykładowe strony.

Autor: Dr. Erik Eybl
ISBN: 978-3-9[zasłonięte]02526-7 (książka dwujęzyczna francusko-niemiecka)
Waga: 2,50 kg
Dane Techniczne: 208 stron, ponad 200 plakatów i ilustracji, twarda oprawa. Format: 29.5 x 26.0 cm.

• Publikacja wydawnictwa Verlag Militaria, wysoko cenionego wśród kolekcjonerów i hobbystów
• Książkę wysyłamy w terminie 14 dni od zaksięgowania wpłaty lub 20 % przedpłaty w przypadku pobrania.
• Po zakupie proszę o informacje którą wersję językową wysłać!

OPIS NIEMIECKOJĘZYCZNY

Die mit dem Ersten Weltkrieg so blutig beginnende erste Hälfte des 20. Jahrhunderts bildete den Abschluss von 500 Jahren europäischer Machtpolitik. Noch nie zuvor waren derartige Menschenmassen aufgeboten worden. Noch nie zuvor erfasste ein Krieg die gesamte Wirtschaft und das gesamte zivile Leben. Neben den Zeitungen war das Plakat in jedem Land das einzige Massenmedium, um diese Vorgänge zu steuern. Viele Plakate waren nicht bloß als Informationsträger, sondern in erster Linie als Propagandainstrumente gedacht. Aber auch wenn sie hauptsächlich den Gesetzen der Werbepsychologie verpflichtet waren, waren es doch oft auch Kunstwerke. Dieser dreifache Inhalt, gleichzeitig Informationsträger, Propagandamaterial und Kunstwerk zu sein, macht die Plakate des Ersten Weltkrieges trotz ihres grauenhaften Anlasses so interessant. Besonders reizvoll ist dabei der Vergleich französischer und österreichisch-ungarischer Stücke. Die Künstler beider Staaten verwendeten auch für ganz ähnliche Themen eine unterschiedliche Plakatsprache, um jedoch die gleichen Ziele zu erreichen. Ihre Werke waren vielleicht psychologisch nicht so ausgeklügelt wie die Plakate Großbritanniens oder der USA, zu den künstlerisch wertvollsten zählen sie jedenfalls.

GALERIA

[Kliknij na zdjęcie żeby powiększyć]