akcji, TPP, science-fiction, sandbox, superbohaterowie
inFamous: Second Son jest trzecioosobową grą akcji przygotowaną przez związaną z marką PlayStation firmę Sucker Punch. Podobnie jak w poprzednich częściach serii, gracz przejmuje kontrolę nad młodym mężczyzną posiadającym nadnaturalne zdolności i zajmuje się przemierzaniem otwartego środowiska (sandbox). Grę wyróżniają także takie kwestie jak podejmowanie decyzji czyniących główną postać bohaterem lub znienawidzonym złoczyńcą oraz stawanie do coraz bardziej wymagających potyczek z wieloma wrogo nastawionymi postaciami, w tym z innymi osobami obdarzonymi potężnymi mocami.
Głównym bohaterem gry jest Delsin Rowe, młody mieszkaniec Seattle, parający się między innymi sztuką uliczną. Akcja Second Son rozpoczyna się niedługo po tym jak Delsin w zupełnie przypadkowy sposób nabywa nadnaturalne moce i w rezultacie staje się kolejnym celem dla członków specjalnej jednostki rządowej zajmującej się zwalczaniem osób obdarzonych super mocami (Departament ds. Obrony Zunifikowanej). Delsin do walki z żołnierzami wspomnianej organizacji nie staje na szczęście w pojedynkę, albowiem może liczyć na wsparcie ze strony swojego brata Reggiego oraz na napotykane inne poszukiwane przez władze osoby dysponujące nadnaturalnymi umiejętnościami.
Delsin, w przeciwieństwie do Cole'a - bohatera poprzednich odsłon serii, niekoniecznie musi wspinać się na wysokie budynki, ponieważ posiada miedzy innymi umiejętność zamiany w dym, przez co w wiele miejsc może dostać się za pomocą kanałów wentylacyjnych. W dalszej części gry główny bohater pozyskuje także zupełnie inne moce, pozwalające mu między innymi na czerpanie energii z neonów znajdujących się w mieście i na poruszanie się z dużą prędkością czy wykonywanie ogromnych skoków. Gra pozwala naturalnie na rozwijanie zdolności głównego bohatera, dzięki czemu uczy się on zupełnie nowych ruchów czy udoskonala te, które już posiada (np. mniejsze zapotrzebowanie na energię czy większa siła rażenia).
Przeciwnikami w grze są głównie jednostki będące częścią lokalnej władzy, która permanentnie zajmuje się inwigilacją obywateli. Ciekawostką jest fakt, że niektórzy żołnierze podlegli Departamentowi ds. Obrony Zunifikowanej są wyposażeni w różne rodzaje nadnaturalnych mocy, potrafiąc na przykład blokować ataki Delsina czy przeskakiwać pomiędzy dachami budynków. W grze nie zabrakło również ciekawych bossów oraz scen walki z przeciwnikami korzystającymi z różnych środków transportu, jak np. wozów opancerzonych czy śmigłowców bojowych. Niezbędne jest także eliminowanie środków inwigilacji i systemów bezpieczeństwa zainstalowanych w mieście.
W grze inFamous: Second Son zachowany został znany z poprzednich części serii mechanizm karmy, który na bieżąco ocenia wszystkie poczynania sterowanej postaci. Pomaganie mieszkańcom Seattle czy ratowanie zaprzyjaźnionych osób z nadnaturalnymi mocami pozwala na zdobywanie dobrej karmy, a mordowanie niewinnych cywilów czy wykonywanie egzekucji na lokalnych stróżach prawa doprowadza do gromadzenia złej karmy. W zależności od obranej ścieżki karmy Delsin zdobywa różne moce i ponadto niektóre główne misje mają zupełnie inny przebieg. Oprócz tego zmienia się nastawienie mieszkańców miasta do Delsina, którzy mogą mu wiwatować czy obrzucać go obelgami.
Akcja gry ma miejsce na terenie miasta Seattle i częściowo przylegającego do niego zalesionego terenu. Metropolia ta podzielona została na kilkanaście dzielnic, nad którymi możemy stopniowo przejmować kontrolę i wypędzać z nich wojska Departamentu ds. Obrony Zunifikowanej. W grze dużo czasu spędzamy biegając po ulicach miasta i skacząc po dachach wieżowców, choć nie zabrakło też na przykład przystani czy lokacji o charakterze rekreacyjnym (parki, targowiska itp.).
Tryb gry: single player Ocena gry 7.7 / 10 na podstawie 512 ocen czytelników.