Kontynuacja dynamicznej
gry akcji, rozgrywanej na ulicach ogromnej metropolii, w
której otrzymujemy do wykonania wiele ciekawych misji
oraz zadań dodatkowych.
inFamous 2 to kontynuacja trójwymiarowej, sandboksowej
gry akcji, zaprojektowana po raz kolejny przez studio
Sucker Punch. W grze przybywamy do sporych rozmiarów
metropolii i bierzemy udział w dziesiątkach
zróżnicowanych misji. Rozgrywka w dużej mierze polega na
braniu udziału w efektownych starciach z przeważającymi
siłami wroga.
Pod koniec pierwszej odsłony inFamous Cole McGrath był
bez wątpienia najpotężniejszą istotą w Empire City.
Sytuacja ta uległa zmianie wraz z przybyciem Beast,
czyli Bestii. Okazało się, że wszystkie wydarzenia, w
których uczestniczył gracz były jedynie manipulacją
mającą przygotować bohatera na z głównym przeciwnikiem.
Niestety mimo starań, Cole okazał się zbyt słaby i
starcie z potworem niemalże przypłacił życiem. By
przygotować się do rewanżu udaje się do miasta New
Marais, gdzie ma nadzieję znaleźć więcej tajemniczej
technologii zwiększającej jego moce. Bestia nie zamierza
jednak czekać, aż Cole w spokoju zwiększy swoje
możliwości. Przez całą grę monstrum powoli podążą za
bohaterem inFamous, siejąc śmierć i zniszczenie w
mijanych miastach. W momencie, gdy Cole trafia do New
Marais w mieście nie dzieje się dobrze. Władzę przejęła
militarna organizacja dowodzona przez charyzmatycznego
jegomościa o imieniu Bertrand, który nie zamierza
pozwolić, by jakikolwiek obdarzony mocami dziwak pałętał
się po ulicach jego królestwa.
New Marais jest znacznie bardziej różnorodne kulturowo
niż Empire City znane z „jedynki”. Wynika to głównie z
tego faktu, że projektując miasto twórcy wzorowali się
na Nowym Orleanie. Podobnie jest z terenami otaczającymi
miasto, które wypełniono m.in. polami uprawnymi,
zapuszczonymi cmentarzyskami czy bagnami. Drugą odsłonę
inFamous rozpoczyna się z dorobkiem wszystkich mocy
uzyskanych w poprzedniej części. Twórcy zdecydowali się
jednak przy tym na wykreowanie nowych zdolności,
rozszerzających repertuar ruchowy i bojowy bohatera.
Dzięki zastosowaniu indukcji gracz jest w stanie jednym
susem wskoczyć na dach wieżowca, czy w szaleńczym tempie
ślizgać się wzdłuż ścian budynków. Z kolei elektryczne
tornada przemieniają pole bitwy w prawdziwe piekło.
Walka z wykorzystaniem broni jest przy tym znacznie
bardziej satysfakcjonująca m.in. dzięki temu, że Cole
potrafi naładować przedmioty (np. dużą metalową rurę)
energią elektryczną. Wszystko to okazuje się to bez
wątpienia bardzo przydatne w starciach z bossami,
znacznie groźniejszymi niż w „jedynce”.
Zmiany nie ominęły również głównego bohatera. Znany nam
Cole MacGarth był potężnym, ale mało interesującym
protagonistą. Problem ten naprawiono w części drugiej, w
której bohater zyskał ciekawszą osobowość. Zmienił się
także jego wygląd, zarówno pod względem ubioru, jak i
animacji. W inFamous często dokonywaliśmy wyborów
moralnych, jednak były one bardzo czarno-białe. Tym
razem zdecydowano się zawrzeć w fabule znacznie większą
liczbę wyborów pośrednich.
Tradycyjnie ulepszona została oprawa graficzna, a New
Marais cechuje się przy tym znacznie większą gęstością
zaludnienia niż Empire City. Ponadto otoczenie zawiera
więcej elementów, z którymi można wchodzić w interakcje.
Bardziej dynamiczne sekwencje oraz relacje pomiędzy
postaciami zostały ukazane w formie tradycyjnych
przerywników, wyreżyserowanych na silniku gry. |