Kontynuacja dynamicznej gry akcji, rozgrywanej na ulicach ogromnej metropolii, w której otrzymujemy do wykonania wiele ciekawych misji oraz zadań dodatkowych.
inFamous 2 to kontynuacja trójwymiarowej, sandboksowej gry akcji, zaprojektowana po raz kolejny przez studio Sucker Punch. W grze przybywamy do sporych rozmiarów metropolii i bierzemy udział w dziesiątkach zróżnicowanych misji. Rozgrywka w dużej mierze polega na braniu udziału w efektownych starciach z przeważającymi siłami wroga.
Pod koniec pierwszej odsłony inFamous Cole McGrath był bez wątpienia najpotężniejszą istotą w Empire City. Sytuacja ta uległa zmianie wraz z przybyciem Beast, czyli Bestii. Okazało się, że wszystkie wydarzenia, w których uczestniczył gracz były jedynie manipulacją mającą przygotować bohatera na z głównym przeciwnikiem. Niestety mimo starań, Cole okazał się zbyt słaby i starcie z potworem niemalże przypłacił życiem. By przygotować się do rewanżu udaje się do miasta New Marais, gdzie ma nadzieję znaleźć więcej tajemniczej technologii zwiększającej jego moce. Bestia nie zamierza jednak czekać, aż Cole w spokoju zwiększy swoje możliwości. Przez całą grę monstrum powoli podążą za bohaterem inFamous, siejąc śmierć i zniszczenie w mijanych miastach. W momencie, gdy Cole trafia do New Marais w mieście nie dzieje się dobrze. Władzę przejęła militarna organizacja dowodzona przez charyzmatycznego jegomościa o imieniu Bertrand, który nie zamierza pozwolić, by jakikolwiek obdarzony mocami dziwak pałętał się po ulicach jego królestwa.
New Marais jest znacznie bardziej różnorodne kulturowo niż Empire City znane z „jedynki”. Wynika to głównie z tego faktu, że projektując miasto twórcy wzorowali się na Nowym Orleanie. Podobnie jest z terenami otaczającymi miasto, które wypełniono m.in. polami uprawnymi, zapuszczonymi cmentarzyskami czy bagnami. Drugą odsłonę inFamous rozpoczyna się z dorobkiem wszystkich mocy uzyskanych w poprzedniej części. Twórcy zdecydowali się jednak przy tym na wykreowanie nowych zdolności, rozszerzających repertuar ruchowy i bojowy bohatera. Dzięki zastosowaniu indukcji gracz jest w stanie jednym susem wskoczyć na dach wieżowca, czy w szaleńczym tempie ślizgać się wzdłuż ścian budynków. Z kolei elektryczne tornada przemieniają pole bitwy w prawdziwe piekło. Walka z wykorzystaniem broni jest przy tym znacznie bardziej satysfakcjonująca m.in. dzięki temu, że Cole potrafi naładować przedmioty (np. dużą metalową rurę) energią elektryczną. Wszystko to okazuje się to bez wątpienia bardzo przydatne w starciach z bossami, znacznie groźniejszymi niż w „jedynce”.
Zmiany nie ominęły również głównego bohatera. Znany nam Cole MacGarth był potężnym, ale mało interesującym protagonistą. Problem ten naprawiono w części drugiej, w której bohater zyskał ciekawszą osobowość. Zmienił się także jego wygląd, zarówno pod względem ubioru, jak i animacji. W inFamous często dokonywaliśmy wyborów moralnych, jednak były one bardzo czarno-białe. Tym razem zdecydowano się zawrzeć w fabule znacznie większą liczbę wyborów pośrednich.
Tradycyjnie ulepszona została oprawa graficzna, a New Marais cechuje się przy tym znacznie większą gęstością zaludnienia niż Empire City. Ponadto otoczenie zawiera więcej elementów, z którymi można wchodzić w interakcje. Bardziej dynamiczne sekwencje oraz relacje pomiędzy postaciami zostały ukazane w formie tradycyjnych przerywników, wyreżyserowanych na silniku gry.