|
Indigo Renderer to fotorealistyczny oparty o fizykę światła silnik renderujący. Dzięki zaawansowanemu modelu fizycznej kamery, realistycznemu systemowi materiałów oraz symulowaniu złożonych sytuacji oświetlenia z zastosowaniem techniki Metropolis Light Transport - Indigo Renderer jest w stanie tworzyć rendery najwyższej jakości i realizmu.
Indigio Render posiada tę samą funkcjonalność co jego okrojona wersja Indigo RT jak również kilka dodatkowych funkcji:
- oświetlenie warstwowe
- oświetlenie IES
- renderowanie sieciowe
- rozpraszanie podpowierzchniowe
- wsparcie dla formatów EXR
- pełną listę różnic pomiędzy wersjami programów można zobaczyć tutaj
Edycja w czasie rzeczywistym
Okno projektowania reprezentacji sceny umożliwia edycję parametrów materiałów czy ustawień kamery w czasie rzeczywistym. W każdej chwili możesz śledzić wyniki drobnych korekt jak również wprowadzić je na stałe poprzez zapisanie sceny z poziomu okna Indigo.
Wykorzystanie procesorów graficznych (GPU)
W silniku Indigo zastosowano hybrydowy system przetwarzania danych, dzięki któremu do skomplikowanych obliczeń wykorzystywany jest również procesor graficzny. Efektem zastosowania tego systemu może być nawet 3-krotnie szybsze renderowanie. Wspierane są architektury CUDA jak i OpenCL.
Wsparcie dla animacji i dla kolejkowania renderowania
Dzięki wprowadzeniu formatu Indigo Queue (.igq) Indigo Renderer posiada teraz wbudowane wsparcie dla animacji oraz kolejkowania renderowania. Kolejki bezproblemowo integrują się z sieciową kolejką renderowania co oznacza, że możesz wykorzystywać wszystkie komputery w sieci w celu przyspieszenia tworzenia animamacji bez ryzyka spowolnienia pracy swojej sieci czy komputera.
Aby zobaczyć prezentacja możliwości silnika Indigo Renderer kliknij tutaj.
Minimalne wymagania systemowe:
- Windows: XP lub nowszy
- OS X 10.5 Leopard lub nowszy
Minimalne wymagania sprzętowe:
- Procesor z SSE2 – Intel Pentium 4 lub lepszy, AMD Opteron / Athlon 64 lub lepszy (Rekomendowane 64bit)
- Procesor Intel Macintosh – PowerPC (G4/G5) nie są wspierane
- 1GB RAM (Rekomendowane 4GB)
- 100MB wolnego miejsca na dysku
Akceleracja GPU:
- NVIDIA GPU wpierające CUDA 1.1 (GeForce 9800 GT lub nowsze), lub AMD GPU wspierające OpenCL 1.0 (Radeon 4xxx lub nowsze)
- 512MB pamięci dla GPU
- 2GB pamięci RAM
- Rekomendowane GPU: NVIDIA GeForce GTX 4xx / Quadro 4000 / Tesla C2050 (lub nowsze), lub AMD Radeon 5xxx / FirePro 3D V3800 / FireStream 9350 (lub nowsze)
- Rekomendowane CPU: Quad-core Intel lub AMD CPU
|