Wciągnij klienta w swe sieci
- Zdecyduj się tylko na taką nazwę firmy, która posiada wolną domenę
- Obowiązkowo stwórz stronę internetową
- Załóż konta w serwisach społecznościowych
- Zacznij pisać firmowy blog
- Obserwuj Twoją konkurencję i czerp z jej doświadczeń
- Zainstaluj oprogramowanie monitorujące statystyki strony
- Promuj tych, którzy promują Ciebie
- Ciesz się wolnością, baw się i pozwól się odnaleźć swoim klientom!
"Jeżeli masz więcej pieniędzy niż szarych komórek, możesz koncentrować swoje wysiłki
na outbound marketingu. Jeżeli jednak masz więcej szarych komórek niż pieniędzy, skup
się na inbound marketingu. Przeczytaj tę książkę".
Guy Kawasaki
Przestań marnować pieniądze na komunikaty marketingowe,
które nikogo nie obchodzą!
Uważasz, że to Ty szukasz klientów, ale tak naprawdę oni chcą poznać Ciebie! Jeśli
wciąż wyznajesz stare zasady rynkowe, według których
(a) marketing polega na tradycyjnych, podręcznikowych działaniach,
(b) Ty musisz skupiać się na akcjach reklamowych w mainstreamowych mediach,
(c) Twój sukces zależy od zasobności Twojego portfela
- nie ma możliwości, żebyście mogli się spotkać.
Dzisiaj Twoi klienci spędzają czas na Facebooku i Twitterze, bawią się z YouTube,
czerpią informacje za pomocą Google"a i wyrażają swoje opinie na blogach. Zastanów
się, czy mają szansę odwiedzić Cię w mediasferze społecznościowej? Czy Twoja strona
internetowa to marketingowe centrum spotkań?
Aby dotrzeć do współczesnego nabywcy, przestań koncentrować się na wysyłaniu wiadomości
na zewnątrz i skoncentruj się na przyciąganiu klientów do siebie. Zasady prowadzenia
marketingu uległy zmianie, jeżeli zatem chcesz odnieść sukces, musisz wykorzystać
te zmiany dla własnych potrzeb. Autorzy tej książki, założyciele firmy HubSpot, przedstawiają
narzędzia i strategie, które pozwolą Ci:
- poprawić Twoją pozycję w rankingach wyszukiwania w Google"u;
- stworzyć blog w celu promowania firmy;
- budować i pielęgnować sieci kontaktów w serwisach społecznościowych;
- analizować skuteczność działań podejmowanych w sieci.
|