Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Inżynieria ruchu lotniczego

14-05-2014, 7:57
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 23.90 zł     
Użytkownik ksiazka_gliwice
numer aukcji: 4209600764
Miejscowość Gliwice
Wyświetleń: 2   
Koniec: 14-05-2014 07:48:17

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2006
Kondycja: bez śladów używania
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

 

Inżynieria ruchu lotniczego

Marek Malarski

 
rok wydania: 2006
stron: 246
oprawa: miękka
format: B5
wydawnictwo: Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej
    
Inżynieria ruchu lotniczego jest pierwszą na rynku polskim i jedną z niewielu na świecie kompleksowych publikacji o praktycznych problemach ruchu lotniczego.

W książce omówiono problemy planowania lotów, planowania cyklu eksploatacyjnego środków powietrznych, problem dyspozycyjności portu lotniczego i jego przepustowości dla statków powietrznych i pasażerów. Oddzielnie omówiono metody wyznaczania pojemności sektora kontroli ruchu lotniczego i sterowania lotami nietrasowymi.

Monografia jest przeznaczona głównie dla specjalistów ruchu lotniczego i eksploatacji portów lotniczych w zakresie poruszanych zagadnień. Praca może być pomocna dla doktorantów i studentów starszych lat studiów o profilu ruch lotniczy.


SPIS TREŚCI:

PODSTAWOWE OZNACZENIA

1. WPROWADZENIE W PROBLEMATYKĘ RUCHU LOTNICZEGO
1.1.Zarys rozwoju ruchu lotniczego w Polsce
1.2.Ruch lotniczy, inżynieria ruchu
1.3.Podstawowe zasady organizacji ruchu lotniczego
1.4.Problemy inżynierii ruchu lotniczego

2. PROBLEM PLANOWANIA LOTÓW
2.1.Baza danych planowania lotów
2.2.Model podstawowy planowania lotów
2.3.Metoda optymalizacji planu lotów
2.4.Model zmodyfikowany planowania lotów

3. ROTACJE STATKÓW POWIETRZNYCH
3.1.Szeregowanie zadań, rotacje statków powietrznych
3.2.Cykl eksploatacyjny statków powietrznych w lotnictwie komunikacyjnym
3.3.Ograniczenia wyznaczania rotacji
3.4.Podstawowa rotacja statków powietrznych
3.5.Wyznaczanie rotacji suboptymalnej metodą podziału na podproblemy
3.6.Rotacja statków powietrznych jako zadanie szeregowania z algorytmem podziału
3.7.Przykładowa aplikacja metody wyznaczania rotacji jako zadania szeregowania
3.8.Modyfikacja rotacji w przypadku wystąpienia usterek i "wypadnięcia" statku powietrznego z eksploatacji

4. OPERACJE OBSŁUGI W REJONIE PORTU LOTNICZEGO
4.1.Ruch statków powietrznych w rejonie portu lotniczego
4.2.Operacje obsługi w porcie lotniczym
4.3.Elementy funkcjonowania portu lotniczego istotne w inżynierii ruchu
4.4.Procedury obsługi startów i lądowań
4.5.Zakłócenia w procesie obsługi naziemnej pasażerów i bagażu
4.6.Podstawowe zasady funkcjonowania terminala pasażerskiego

5. GOTOWOŚĆ OPERACYJNA - DYSPOZYCYJNOŚĆ PORTU LOTNICZEGO
5.1.Stan gotowości operacyjnej portu lotniczego
5.2.Elementy składowe gotowości operacyjnej portu lotniczego
5.3.Zdatność urządzeń technicznych portu lotniczego
5.4.Warunki meteorologiczne
5.5.Warunki obsługi operacji startu i lądowania
5.6.Model dyspozycyjności portu lotniczego

6. PROCESY STOCHASTYCZNE W RUCHU LOTNICZYM I JEGO OBSŁUDZE
6.1.Strumienie zgłoszeń w ujęciu teorii procesów stochastycznych
6.2.Ciągi zgłoszeń i obsług statków powietrznych/pasażerów jako realizacja procesu stochastycznego
6.3.Badania parametrów ruchu lotniczego i jego obsługi w rejonie portu lotniczego
6.4.Model stanowiska kontroli ruchu lotniczego ACC
6.5.Strumienie ruchu w rejonie portu lotniczego
6.6.Strumienie ruchu w terminalu pasażerskim portu lotniczego

7. OBSŁUGA RUCHU W REJONIE PORTU LOTNICZEGO
7.1.Operacje elementarne obsługi ruchu statków powietrznych w rejonie portu lotniczego
7.2.Graf operacji obsługi ruchu lotniczego w rejonie portu
7.3.Symulacyjna realizacja modelu procesu obsługi ruchu w rejonie portu lotniczego

8. OBSŁUGA PODRÓŻNYCH W TERMINALU PASAŻERSKIM PORTU LOTNICZEGO
8.1.Operacje elementarne obsługi pasażerów
8.2.Graf operacji obsługi pasażerów
8.3.Symulacyjna realizacja modelu procesu obsługi pasażerów

9. PROBLEM POJEMNOŚCI SEKTORA KONTROLI RUCHU LOTNICZEGO
9.1.Służby kontroli ruchu lotniczego
9.2.Metody wyznaczania pojemności sektora kontroli przyjęte przez EUROCONTROL
9.3.Problem obciążenia pracą kontrolera ruchu lotniczego
9.4.Intensywność ruchu lotniczego a obciążenie pracą kontrolera
9.5.Praktyczna aplikacja metody szacowania dopuszczalnych wielkości ruchu lotniczego

10. PROBLEMY STEROWANIA LOTAMI NIETRASOWYMI
10.1.Niekolizyjne trajektorie lotu w ruchu kontrolowanym
10.2.Model niekolizyjnej trajektorii lotu nietrasowego
10.3.Problem szeregowania lądujących statków powietrznych
10.4.Praktyczne implementacje modeli niekolizyjnej trajektorii lotu
10.5.Niekolizyjność trajektorii lotu uwzględniająca wzajemne kursy

11. KIERUNKI ROZWOJU INŻYNIERII RUCHU LOTNICZEGO

LITERATURA

DODATKI
D1. Akronimy
D2. Podstawowe definicje