Przedmiotem licytacji jest samochód Subaru Impreza GC8.
Rok produkcji końcówka 1998, model `99.
Od początku ;)
Żeby znaleźć odpowiedni egzemplarz zrobiłem setki kilometrów po kraju, wreszcie po długich poszukiwaniach trafiliśmy na tą Impreze. Kupiona w 2009r. sprowadzona ze Szwacjarii, totalna seria, bezwypadkowa (tak wygladala w dniu zakupu)
Od zakupu do zeszłego roku ( czyli jakieś 3.5 roku ) Subarak używany jako normalny " daily car", bez upalania, pojeżdżawek itp.
W grudniu 2012r. zapadła decyzja o przebudowie na "rajdówke".
Budowa trwała ok. 3 miesiące, samochód został rozebrany do gołej blachy, wyczyszczony, pousuwane maty bitumiczne i inne zbędne rzeczy. Wstawiony na max. rozbudowaną klatkę do Treli, dodatkowo obspawana buda i na koniec pomalowana. Podwozie zabezpieczone.
Nie wiem czy wszystko zapamiętałem ale to co zostało zrobione podczas budowy:
- zamontowany kompletny silnik 2 litrowy STI SOLBERG EDITION z wiazka elektryczna
- przekladnia kierownicza STI
- tylny dyfer od wersji japonskiej
- sprzegło Exedy
- skrzynia 6MT bez DCCD
- zamontowana duża solidna płyta ALU pod silnik
- rozpórki przód ,tył
- rajdowe szpilki do kół
- kompletny wydech przelotowy z kwasowki
- komputer Vipec: 2 mapy 324km/460Nm i 290km/360Nm( jest tez oryginalny komputer)-
procedura startu i podtrzymanie, strojenie u Mateusza B(Kraków)
- silikonowe rury od IC i układu chłodzenia
- przewody paliwowe i od wspomagania w oplocie
- nowy akumulator
- nowe gumy zawieszenia
- kierownica OMP
- fotele Bimarco Grip z uszami
- siatka na kaski
- hydrauliczny hamulec ręczny
- tylne zaciski WRX
- zegary doładowanie Turbo i temp. oleju
- kuwety i boczki poliwęglan
- pasy 3" Sparco
- gaśnica OMP
- stabilizatory whiteline
- gumy dyfra whiteline
- tarcze brembo
- klocki Ferrodo DS2500
- pompa hamulcowa( bez wspomagania)
- maska i klapa laminat( posiadamy maske i klape oryginal)
- duży wlot carbon
- usunięta klima i mechanizm szyberdachu
…… i pewnie wiele więcej o czym teraz nie pamiętam.
W samochód zainwestowane mnóstwo czasu, pracy i pieniędzy.
W rajdach przejechał cały sezon Rallyland Cup 2013 ( 3 miejsce w klasyfikacji generalnej za cały rok ),1 Rajd Wielkopolski (3 miejsce), Królewski Winter Cup ( 1 miejsce w generalce. Tak więc w odpowiednich rękach trzepie Evo`szczaki jak trzeba ;)
Nigdy żadnej awarii, każde zawody fura kończyła w pełni sprawna.
Podczas startów nie było żadnej przygody oprócz jednej ,otarcie sie o snopek słomy co skonczylo sie urwaniem lusterka,delikatnie pogietym błotnikiem i lekko wgietymi prawymi drzwiami, co widac na zdjeciach.
Wszystko robione na bieżąco, olej wymieniany po każdych zawodach i też nie pobiera oleju silniczek :)
Nic nie stuka nie puka, wszystko ładnie chodzi tak jak powinno, samochód przygotowany do startu.
Tu filmik pokazujący jak działa ta Impreza :) -> https://www.youtube.com/watch?v=pII5IeErAtw
Dużo jeszcze pisanie co i jak, Ci którzy znają mnie i samochód wiedzą, że nie sprzedaje go dlatego bo coś mu dolega ani nie budowałem go po to aby po roku go sprzedać, niestety tak się sprawy potoczyły ( chyba, że ktoś zna chętnego sponsora ?) ale mam nadzieje, że za jakiś czas będę mógł do tego sportu wrócić.
Jeśli ktoś zainteresowany to więcej info pod nr 601 [zasłonięte] 21 73 lub 531 [zasłonięte] 803