Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Iluzje interpretacje iluminacje O przekazie telewi

28-10-2014, 9:09
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 29 zł     
Użytkownik Sanarksiegarnia
numer aukcji: 4649419142
Miejscowość SANOK
Wyświetleń: 5   
Koniec: 28-10-2014 08:37:08

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2007
Kondycja: bez śladów używania
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha


 

e-mail: [zasłonięte]@gmail.com
tel: 510 [zasłonięte] 753








Stron: 274
Format:  B5
Rok wydania: 2007
Oprawa: Oprawa miękka klejona



Iluzje interpretacje iluminacje O przekazie telewizyjnym badacze i gimnazjaliści

Daria Zielińska - Pękał

      Książka wnosi do stanu wiedzy o mediach i edukacji medialnej nowe elementy, które zasługują na upowszechnienie. Autorkę interesowało bowiem w jaki sposób przemiany dotyczące przechodzenia od starych do nowych form przekazu wpłynęły na pozycję widza. W publikacji dokonano analizy wybranych teorii komunikowania masowego oraz przeglądu stanowisk teoretycznych dotyczących relacji telewizja – odbiorca.

Zaprezentowana analiza dotyczy sposobów odbioru przekazów telewizyjnych przez młodzież gimnazjalną oraz rola edukacji medialnej we współczesnej szkole poprzez przyjętą procedurę badań empirycznych jest oryginalna i prowadząca do poszerzenia wiedzy pedagogicznej w zakresie mediów i edukacji medialnej. 



Spis treści

Opowiastka z życia pedagoga szkolnego 1)

Opowiastka z życia pedagoga szkolnego 2)

 

Wstęp

 

Rozdział pierwszy

Od telewizora do telewizji

    Ewolucje poglądów na temat społecznej roli mediów

    Odtwarzający i kreujący charakter mediów

    Między misją a komercją

 

Rozdział drugi

Teorie mediów i komunikowania masowego

Analiza mediów w poglądach szkoły frankfurckiej

        Przekaz telewizyjny w teorii krytycznej

        Przekaz telewizyjny w krytycznej teorii ekonomiczno-politycznej

Kultura popularna a strukturalizm i semiologia

Media w poglądach postmodernistów kulturowych

Media w koncepcji 'neoplemiennej wspólnoty'

Przekaz telewizyjny w teorii interakcjonizmu symbolicznego

       Interakcja pomiędzy nadawcą a odbiorcą przekazów telewizyjnych

       Symbol w przekazie telewizyjnym

       Gra jako rodzaj interakcji

Odbiorca w aspekcie teorii komunikowania masowego

        Ogólna charakterystyka publiczności telewizyjnej

        Charakterystyka odbiorcy-gimnazjalisty

 

Rozdział trzeci

Podstawy metodologiczne badań przekazu telewizyjnego

     Dotychczasowe badania nad odbiorem przekazu telewizyjnego

     Ogólne założenia badań empirycznych

     Badania nad przekazem telewizyjnym

     - hermeneutyczna analiza programu

     Badania nad odbiorem przekazu telewizyjnego

     - jakościowa analiza treści

 

Rozdział czwarty

Jawne i ukryte programy typowych form przekazu telewizyjnego

     Typowe formy przekazu telewizyjnego

     Jawna i ukryta warstwa poszczególnych gier z telewidzami

             Typ I - Wszechwiedzqcy Kowalski

                     Odmiana - Mózg audiotele

              Typ II - Seria(le)

                     Odmiana - Na wesoło

             Typ III - Zabawa w reżysera

             Typ IV - Z życia wzięte

             Typ V - Z człowiekiem wśród kamer

             Typ VI - Słowne szarady

 

Rozdział piąty

Rodzaje odbioru przekazów telewizyjnych przez młodzież gimnazjalną

Odbiór bezrefleksyjny - nieidentyfikujący ukrytych przekazów telewizyjnych

       Bezrefleksyjny odbiór entuzjastyczny

                  Entuzjastyczny 'biały'

                  Entuzjastyczny 'czarny'

                  Entuzjastyczny 'szary'

                  Bezrefleksyjny odbiór negujący

                  Negujący 'biały'

                  Negujący 'czarny'

Odbiór refleksyjny - identyfikujący ukryte przekazy telewizyjne

Refleksyjny 'czarny'

Refleksyjny 'biały', czyli strategie pozyskiwania telewidzów odczytywane przez młodzież

 

Rozdział szósty

Od edukacji medialnej do rozumienia przekazu telewizyjnego

     Wokół edukacji medialnej

Wizja edukacji medialnej w świetle wypowiedzi gimnazjalistów

        Edukacja medialna jako osobny przedmiot

        Edukacja medialna w formie zajęć pozalekcyjnych

        Edukacja medialna jako element WOS-u

 

Zakończenie

 

Bibliografia

 

Aneks

 

Spis schematów

 

Spis tabel

 

Spis aneksów

 

Spis ilustracji






© PanelReklamowy