Witamy wszystkich na naszych aukcjach
Sprawdź sam - najniższe ceny
Przedmiotem aukcji są filmy :
Z KOLEKCJI II WOJNA ŚWIATOWA
(OBRAZY WOJNY)
1. HISTORIA ZDOBYCIA UBOOTA 505
2. SKRZYDŁA LUFTWAFFE HEINKEL HE-111
3. SKRZYDŁA LUFTWAFFE JU-87
Opis:
HISTORIA ZDOBYCIA UBOOTA 505
4 czerwca 1944 roku, kapitan Daniel Gallery i jego ludzie z Grupy Operacyjnej 22.3 Amerykańskiej Marynarki Wojennej, dokonali niemożliwego - pochwycili niemieckiego U-Boota. Był to pierwszy wrogi okręt przejęty przez Marynarkę Stanów Zjednoczonych od 1815 roku.
SKRZYDŁA LUFTWAFFE HEINKEL HE-111
Firma Heinkel jest najbardziej znana jako producent samolotów bojowych dla niemieckiej Luftwaffe używanych podczas II wojny światowej. Pierwszymi bombowcami Heinkla były przebudowane do tej roli samoloty He 70 i He 111, który stał się podstawą niemieckiego lotnictwa bombowego.
Heinkel He 111 — podstawowy średni bombowiec niemieckiej Luftwaffe wykorzystywany w początkowej fazie II wojny światowej i prawdopodobnie najbardziej charakterystyczna niemiecka maszyna bombowa wykorzystywana podczas bitwy o Anglię. He 111 został opracowany jeszcze przed wybuchem wojny w wytwórni Heinkel i znajdował się na wyposażeniu Luftwaffe do końca wojny (a w lotnictwie hiszpańskim aż do 1965 roku).
SKRZYDŁA LUFTWAFFE JU-87
Junkers Ju 87 Stuka (z niem. Sturzkampfflugzeug) – niemiecki bombowiec nurkujący z okresu II wojny światowej. Zaprojektowana przez Hermanna Pohlmanna i oblatana 17 września 1935 maszyna, swój chrzest bojowy przeszła w 1936 roku podczas wojny domowej w Hiszpanii. W niemieckiej propagandzie samolot stał się symbolem wielkości Luftwaffe.
Cechą charakterystyczną Ju 87 były skrzydła w konfiguracji litery „W” i montowane w początkowym okresie wojny syreny akustyczne (tzw. „trąby jerychońskie”), uruchamiane podczas wprowadzania samolotu w lot nurkowy. Dźwięk syren wywoływał panikę na ziemi oraz działał destrukcyjnie na morale żołnierzy. Do bomb podczepianych do samolotu, montowano kartonowe rurki, które wywoływały narastający w trakcie spadania świst. Projekt zakładał wiele innowacji, m.in.: automat umożliwiający wyprowadzenie samolotu z lotu nurkowego w przypadku utraty przytomności przez pilota. Chociaż samolot był nowoczesny, miał też szereg wad – był słabo opancerzony, mało zwrotny i powolny.
Stan dobry, lekko podniszczone pudełka, 2 płyty lekko porysowane, jedna płyta bez śladów użytkowania
Polecamy lekturę ''o mnie''
Zapraszamy do licytacji
Zobacz nasze pozostałe aukcje:
|