Identyfikowanie i zaspokajanie potrzeb społecznych w niepublicznych szkołach podstawowych
|
Zuzanna Zbróg
|
Format: | |
Liczba stron: | 301 |
Rozmiar: | 3,2 MB |
ISBN: | [zasłonięte]978-8387-738-0 |
ISBN druk.: | [zasłonięte]978-8387-633-8 |
Data wydania: | 22 Październik 2011 |
Wydawnictwo: | Impuls |
Kategoria: | Edukacja |
| |
|
|
| | | |
Zabezpieczenie: | brak |
Użytkowanie: | nieograniczone |
Drukowanie: | brak |
Kopiowanie: | brak |
| | | | |
|
Opis
Tendencja do identyfikowania i analizowania potrzeb społecznych wynika ze współczesnych teorii oświaty, kładących nacisk na rozwój szkoły jako instytucji reagującej na potrzeby społeczności szkolnych oraz jako organizacji uczącej się. Przedstawiane w książce badania empiryczne miały więc charakter nie tylko diagnostyczny, ale i eksploracyjny, gdyż monografia podejmuje tematykę pomijaną w większości najnowszych prac dotyczących systemu oświaty. Może więc zostać uznana za pierwszą, która tak szczegółowo analizuje aktualne potrzeby najważniejszych zbiorowości szkolnych: uczniów, nauczycieli i rodziców.
Książka zawiera bardzo interesującą diagnozę funkcjonowania niepublicznych szkół podstawowych w pierwszym dziesięcioleciu XXI wieku, rzetelną od strony metodologicznej i wartościową poznawczo, wnoszącą do dotychczasowych badań porównawczych nowe aspekty. Zwłaszcza analiza stopnia identyfikowania i zaspokajania potrzeb społecznych w szkole katolickiej może zostać uznana za jedną z pierwszych, wstępną, indywidualną diagnozę potrzeb wszystkich najważniejszych społeczności szkolnych w pojedynczej placówce, będącą podstawą podjęcia kroków zmierzających do przekształcenia tej jednostki w szkołę uczącą się.
Uzyskane wyniki z przedstawionych badań empirycznych mogą stanowić punkt odniesienia dla innych szkół niepublicznych, jednak bogaty i starannie zinterpretowany materiał badawczy może być podstawą do dalszych, pogłębionych analiz oraz badań również w szkołach publicznych każdego szczebla. Co istotne, w monografii zawarto rzetelnie skonstruowane przykładowe narzędzia badawcze, które szkoły mogą wykorzystać do diagnozowania potrzeb własnych społeczności.
Spis treści
Wstęp 1. Teoretyczne podstawy badania potrzeb 1.1. Definicje i wybrane koncepcje potrzeb 1.1.1. Pojęcie potrzeby 1.1.2. Wybrane koncepcje potrzeb 1.2. Miejsce potrzeb społecznych w systemie potrzeb człowieka 1.3. Problematyka potrzeb w badaniach własnych 1.3.1. Potrzeby obiektywne a potrzeby subiektywne 1.3.2. Potrzeby jednostek a potrzeby zbiorowości 1.3.3. Stopnie zaspokojenia potrzeb 1.3.4. Zróżnicowanie potrzeb człowieka 1.4. Empiryczna operacjonalizacja potrzeb w badaniach naukowych 2. Szkoła w kontekście .problematyki badawczej 2.1. Szkoła jako instytucja 2.2. Szkoła jako organizacja społeczna 2.2.1. Szkoła jako organizacja ucząca się 2.3. Szkoła jako przedmiot krytyki społecznej 2.4. Transformacja ustrojowa w Polsce i jej wpływ na przemiany edukacyjne 2.5. Potrzeby społeczne jako czynnik stymulujący rozwój szkół niepublicznych 2.6. Funkcjonowanie niepublicznych szkół podstawowych w Polsce po roku 1989 3. Koncepcja metodologiczna własnych badań empirycznych 3.1. Przyjęte założenia badań 3.2. Cele badań; problem i problematyka badawcza 3.3. Operacjonalizacja podstawowych pojęć 3.4. Model badań własnych 3.5. Metody, techniki i narzędzia badań 3.6. Teren i przebieg badań; badane zbiorowości 4. Charakterystyka badanych zbiorowości 4.1. Sytuacja finansowa i infrastruktura materialna badanych szkół 4.2. Oferta programowa i organizacja pracy badanych szkół 4.3. Ogólna charakterystyka badanych społeczności szkolnych 5. Identyfikowanie i zaspokajanie potrzeb społecznych podmiotów szkolnych 5.1. Uczniowie klas I–III 5.2. Uczniowie klas IV–VI 5.3. Nauczyciele 5.4. Rodzice Wnioski z badań własnych Podsumowanie Postulaty końcowe Aneks Bibliografia
|
to nowoczesna księgarnia internetowa,
która oferuje bezpieczny i szeroki dostęp do książek w formie cyfrowej (ebooki, audiobooki).
Ich zakup i dostawa następuje tylko za pośrednictwem sieci Internet.
Sprzedawane książki elektroniczne nie posiadają tradycyjnych nośników (papier, CD, DVD, itp.), są ekologiczne.
Oferowane w naszej księgarni książki są tańsze od tradycyjnych wydań do 90%.
Koszty druku, tłoczenia płyt i transportu są wyeliminowane.
Nie czekasz na dostawę, produkty otrzymujesz zaraz po dokonaniu zapłaty.
Mamy nadzieję, że odkryjecie tu Państwo nowe oblicze swoich ulubionych książek.
Kwotę 44,00 zł prosimy przelać na nasze konto w RBS Bank 66 1670 [zasłonięte] 0[zasłonięte]0040039 [zasłonięte] 914105.
W tytule przelewu należy umieścić numer aukcji oraz nick z allegro.
Klientom, którzy mają powyżej 6 punktów, czyli począwszy od oznaczenia gwiazdką:
udostępniamy książkę bezpośrednio po licytacji (automat 24 godz., 7 dni w tyg.).
Książka będzie dostępna na stronie Virtualo.pl, poprzez zakładkę „Moja Biblioteka”.
Login i hasło przesyłamy e-mailem.
Książkę można pobrać w formacie PDF lub czytać ONLINE.
Oferowane przez nas książki są chronione prawem autorskim i sprzedawane zgodnie z umową z wydawcą.
Zapraszamy do zakupu!
|
|