Opis książki: Właściwie przeprowadzona identyfikacja potrzeb szkoleniowych stwarza solidne podstawy do organizowania szkoleń w firmie. W procesie rozpoznawania potrzeb powinny być brane pod uwagę cele organizacji, efektywność pracy zatrudnionych w niej osób oraz możliwości uczenia się i rozwoju. Książka przedstawia metody i techniki, które pomagają powiązać potrzeby indywidualne z potrzebami całej organizacji. Autorzy oferują sposoby integracji pracy z nauką i likwidacji sprzeczności między potrzebami ludzi a wymaganiami pracy.
Rozdział 1. Identyfikacja potrzeb szkoleniowych - wprowadzenie Po co w ogóle badać potrzeby szkoleniowe Podstawowe założenia Historia IPS Poziomy efektywności i potrzeb Tryby uczenia się na poszczególnych poziomach efektywności Kiedy mamy do czynienia z prawdziwą potrzebą szkoleniową Potrzeby organizacyjne, grupowe i indywidualne Podsumowanie Rozdział 2. Uzyskiwanie informacji Informacje o obecnej efektywności Informacje o przyszłych zmianach Udzielanie i uzyskiwanie informacji zwrotnych przez wyższe i niższe "ja" Podsumowanie Rozdział 3. Role, relacje i umiejętności Osoby biorące udział w procesie IPS Sposób włączania poszczególnych osób w proces IPS Naciski polityczne Kto identyfikuje potrzeby szkoleniowe Umiejętności wykorzystywane w procesie IPS Podsumowanie Rozdział 4. Porównywanie danych Porównywanie różnego rodzaju danych Porównywanie danych z zakładanym celem Podsumowanie Rozdział 5. Analiza potrzeb szkoleniowych Ogólny opis procesu Etap 1. Definiujemy tę część organizacji, którą poddajemy analizie, i tworzymy jej schemat Etap 2. Zbieramy więcej danych Etap 3. Jeśli zaistnieje potrzeba, analizujemy dane, używając wykresów kontrolnych Etap 4. Poznajemy przyczyny występujących problemów Etap 5. Ustalamy hierarchię ważności przyczyn Etap 6. Proponujemy możliwe rozwiązania i ustalamy hierarchię ich ważności Podsumowanie Rozdział 6. Potrzeby organizacji na poziomie wdrażania i doskonalenia Posługiwanie się obiektywnymi danymi Wykorzystywanie informacji zwrotnych Wykorzystywanie wewnętrznych informacji zwrotnych (pochodzących z samej organizacji) Badanie atmosfery towarzyszącej uczeniu się w organizacji Podsumowanie Rozdział 7. Potrzeby organizacji na poziomie wprowadzania innowacji Ocena fazy rozwoju organizacji Analiza siedmiu składników zapewniających sukces organizacji Audyt środowiskowy Interwencje obejmujące duże systemy Podsumowanie Rozdział 8. Potrzeby grupowe Etapy rozwoju zespołu Procedura U Analiza SWOT Informacje zwrotne pochodzące od innych osób Kompetencje i umiejętności związane z pracą zespołową Podstawowe umiejętności zespołu Podsumowanie Rozdział 9. Potrzeby indywidualne "Plan szkoleniowy" TWI Struktura kompetencji i analiza stanowiska pracy Wykorzystanie informacji zwrotnych Samoocena jako rodzaj informacji zwrotnej Podsumowanie Aneks. Identyfikacja potrzeb szkoleniowych a program Investors In People Podstawowe założenia IIP i ich związek z IPS Przewodnik po IIP Procedura oceny IIP Studium przypadku: "Biały Dom" - IPS jako proces rozwojowy Indeks
|