Podręcznik dla klasy pierwszej składa się z 12 jednostek.
Każda jednostka to:
•strona rozdziałowa, na której prezentowane jest nowe słownictwo
•minidialogi, które uczą komunikacji
•piosenka, dzięki której dzieci łatwiej zapamiętują nowe słowa i zwroty
•zadanie na rozumienie ze słuchu.
Do każdej strony tytułowej przygotowane zostało minisłuchowisko, które ułatwia wprowadzanie nowego słownictwa lub służy jego utrwalaniu. Na każdej stronie tytułowej znajduje się także propozycja gry lub zabawy dydaktycznej, wspomagająca wprowadzanie i utrwalanie słówek. W pierwszej klasie dzieci uczą się, jak przedstawić się, powitać i pożegnać kogoś. Poznają nazwy ulubionych zabaw, zabawek, kolorów, liczb, przedmiotów szkolnych. Mówią o tym, co chętnie jadają i piją, co robią w domu, w szkole podczas lekcji i na przerwie. Poznają nazwy członków rodziny.
W podręczniku zamieszczony jest także sztuka teatralna „Wir machen eine Reise” – uczniowie mają możliwość powtórzenia i zaprezentowania – w bardzo atrakcyjnej formie – tego, czego się już nauczyli.
Na końcu podręcznika znajduje się słowniczek obrazkowy, skonstruowany w taki sposób, aby uczeń mógł sam się sprawdzać.
W podręczniku pojawia się postać misia Theo. Towarzyszy on dzieciom i pomaga w nauce.
Zeszyt ćwiczeń to integralna część podręcznika. Zawiera ćwiczenia utrwalające poznane słowa, zwroty czy wyrażenia. Ćwiczenia mają różny charakter: uczniowie wklejają podpisy, kolorują rysunki, wycinają, grają w domino czy memory. Uzupełniają minidialogi, wykorzystując poznane zwroty. Do każdej piosenki przygotowane są trzy ćwiczenia, pierwsze z nich – najczęściej rysunek – uczniowie wykonują jeszcze przed słuchaniem, drugie w trakcie, a trzecie po wysłuchaniu. W pierwszej klasie uczniowie w zasadzie nie piszą, dlatego też w zeszycie zamieszczona jest wkładka ze słowami i zwrotami, potrzebnymi do wykonania zadań. W niektórych ćwiczeniach uczniowie uzupełniają litery po śladzie.
Już w klasie pierwszej uczniowie zaczynają kompletować swoje portfolio. Temu służą strony zamieszczone na końcu zeszytu ćwiczeń. Uczeń sam decyduje, kiedy chce i może wykonać proponowane tam zadania.