Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

i. Niezależna muzyka rockowa NOWA NAJTANIEJ!

09-03-2012, 21:18
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Cena kup teraz: 31 zł      Najwyzsza cena licytacji: 31 zł     
Użytkownik RyszardHerdzina
numer aukcji: 2112691390
Miejscowość Washington, D.C., Stany Zjednoczone
Kupiono sztuk: 1    Zostało sztuk: 8    Licytowało: 1    Wyświetleń: 11   
Koniec: 11-03-2012 10:05:25

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: twarda z obwolutą
Rok wydania (xxxx): 2010
Język: polski
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Tomasz Toborek

Niezależna muzyka rockowa

Wydawnictwo: Instytut Pamięci Narodowej, IPN
Rok wydania: 2010 
Ilość stron: 289 s.
Oprawa: twarda 
Wymiar: 290x290 mm
EAN: 978[zasłonięte][zasłonięte]29304 
ISBN: 978-83-[zasłonięte]304-6-4


 

Opis "Niezależna muzyka rockowa":
Album „Niezależna muzyka rockowa” rozpoczyna unikalną serię wydawniczą, trwale dokumentującą dorobek kultury niezależnej. W serii ukażą się m.in. albumy poświęcone prasie bezdebitowej, kulturze niezależnej w Kościele, fotografii, literaturze niezależnej. Rozwinięcie tematu zawartego w tytule publikacji związane jest bez wątpienia z pytaniami – czym była i jest muzyka niezależna Czy jej nieodłącznym elementem musi być krytyka rzeczywistości społeczno-politycznej A może ważniejszy jest charakter twórczości odbiegający od obowiązujących standardów, ograniczający często grono odbiorców do wąskiej grupy wtajemniczonych. Wydaje się, że specyfiką polskiej muzyki rockowej w latach osiemdziesiątych było połączenie tych dwóch zjawisk. Wcześniej ujawniło się to na Zachodzie podczas punkowej rewolucji, gdy radykalne społeczne hasła współgrały z nową, skrajnie bezkompromisową muzyką. W Polsce, gdzie we wszystkich dziedzinach działalności artystycznej doszukiwano się akcentów politycznych, również scena rockowa postrzegana była jako miejsce nagromadzenia takich treści. Pytaniem pozostaje – czy w związku z tym wszystkie zespoły, których twórczości przypisywano polityczny wydźwięk, bez względu na rodzaj wykonywanej muzyki i ewentualne „kompromisy z systemem”, można uznać za niezależne W niniejszej publikacji odwołuję się do artystów w różny sposób szukających niezależności i możliwości nieskrępowanej wypowiedzi. Być może, w niektórych wypadkach, nie udało się uniknąć subiektywnego spojrzenia na ich twórczość. Moim celem nie było jednak ryzykowne wartościowanie, a uświadomienie większej złożoności całego zjawiska i przypomnienie tamtego gorącego okresu, w którym muzyka odegrała niezwykłą rolę.