I-FLUX100 do czyszczenia zaworu EGR
Xenum opracowało urządzenie które jest zdolne całkowicie wyczyścić zawór EGR w silnikach Diesla samochodów osobowych: I-FLUX 100.
Nowość i przełom w czyszczeniu zaworów EGR.
Urządzenie czyści cały system dolotowy począwszy od kolektora dolotowego poprzez zawór EGR aż do zaworów dolotowych w głowicy.Rezultat jest natychmiastowy: silnik pracuje płynnie, powróciła moc i obniżyło się zużycie paliwa.
W niektórych przypadkach pozwala uruchomić zabrudzone turbiny.
Czyszczenie system dolotowego wraz z zaworem EGR skutkuje podniesieniem wydajności oraz zoptymalizowaniem działania elementów układu wydechowego jak turbo sprężarka (zmienna geometria) oraz filtr cząstek stałych (wspomaga czyszczenie). W urządzeniu I-FLUX 100 został zastosowany i opatentowany przez Xenum rozpuszczalnik I-Flux Fluid . Urządzenie wyłącznie do użytku - PROFESJONALNEGO.
Sposób użycia:
Zalecamy czyszczenie układu dolotowego przy każdym przeglądzie w serwisie , zwłaszcza w tych samochodach , które pokonują tylko krótkie dystanse. System EGR należy stosować również w wypadkach gdy problemy z układem dolotowym i zaworem EGR juz się pojawiły. Objawami będzie: spadek mocy, zwiększenie zużycia paliwa oraz nadmierne dymienie.
INSTRUKCJA OBSŁUGI:
1. Przygotowanie I-FLUX 100 przed użyciem.
Odkręć zakrętkę zbiornika i wlej 1 litr Xenum I-FLUX FLUID dla silników 4 cylindrowych, 1,5 litra dla 6 cylindrowych i 2 litry dla silników 8 cylindrowych.
WAŻNE: Tylko zastosowanie Xenum I-FLUX FLUID zapewnia osiągnięcie optymalnego efektu. Stosowanie dodatku STEP 2 bezpośrednio po zakończeniu czyszczenia oczyszcza urządzenie i układ dolotowy z pozostałości płynu czyszczącego.
2. Przygotowanie samochodu
Odłącz rurę/przewód od kolektora dolotowego.
Odłącz zawór EGR aby zabezpieczyc go przed otwieraniem podczas czyszczenia.
Zastosuj Xenum Intake Pro Cleaner do kolektora dolotowego. (REF:
[zasłonięte]41515)
Wlej do baku jedno opakowanie Xenum Complex Diesel dla lepszej efektywności czyszczenia układu. (REF:
[zasłonięte]30313)
Odłącz wszelkie mozliwe urządzenia pobierające dodatkową energię jak klimatyzacja czy podgrzewanie siedzeń itd...
3. Proces czyszczenia
Umieść urządzenie I-Flux 100 na stabilnym podłożu w pobliżu silnika.
Podłącz kable zasilające I-FLUX do akumulatora zwracając uwagę na polaryzację. Wcześniej jednak upewnij sie że główny włącznik zasilania jest w pozycji OFF oraz że regulator flux jest w pozycji 0.
Uruchom silnik.
Przyłóż dyszę I-Flux do kolektora dolotowego, podciśnienie utrzyma go na właściwym miejscu.
Upewnij sie że dysza jest wyregulowana prawidłowo: otwórz śrubę ssania przed jej ustawieniem. Następnie zakręcaj ją przekręcając zgodnie z kierunkiem wskazówek zegara, aż do momentu kiedy wolne obroty silnika spadną. Otwieraj ponownie powoli wlot przekręcając śrubę o 90° przeciwnie do ruchu wskazówek zegara.
Ustaw pozycje FLUX na 30 - 50% dla silników 4 cylindrowych lub na 50 - 70% dla silników 6 cylindrowych i na 80 - 100% dla silników 8 cylindrowych. Włącz zasilanie.
Pozostaw silnik na wolnych obrotach na 1.5 do 2 godzin aż do całkowitego zużycia płynu I-Flux.
Regulator FLUX musi być dokładnie wyregulowany aby zapewnić gładką pracę silnika. Jeśli zostanie zauważone spalanie stukow, należy obniżyc poziom FLUX aż do momentu gdy silnik zacznie gładko i równomiernie pracować. Po zużyciu całego płynu pozostaw silnik na wolnych obrotach jeszcze na około 10 minut nie zdejmując dyszy I-Flux. Nastepnie usuń dyszę, zatrzymaj silnik i rozłącz I-Flux 100.
Zastosuj Xenum Intake Pro Cleaner do kolektora dolotowego. (REF:
[zasłonięte]41515)
Podłącz z powrotem zawór EGR oraz rury/przewody układu dolotowego.
WAŻNE: nigdy nie włączaj silnika bez dyszy gdy w kolektorze znajduje sie jeszcze środek
WAŻNE: w niektórych przypadkach może dochodzic do wycieku oleju z uszczelnień turbo sprężarki. Podczas czyszczenia olej ten może się zbierać w odłączonym przewodzie dolotowym. Usuń go przed ponownym założeniem przewodów
Serwisowanie I-FLUX 100
I-FLUX 100 został zaprojektowany jako urządzenie o minimalnej obsłudze ale za to o maksymalnej niezawodności. Jednak zalecamy po każym zakończonym czyszczeniu upewnić się że zbiornik płynu oraz przewody zasilające dyszę są puste. Należy przechowywać w suchym miejscu wolnym od kurzu.