Pozdrawiam !!!
O modelu
Hyundai XG jest modelem klasy wyższej południowokoreańskiej firmy Hyundai Motor Company.
XG produkowany w latach 1998–2005 na wspólnych płytach podłogowych i jednostkach napędowych z Kia Opirus (Amanti w Ameryce Północnej). Wersja z silnikiem 3.0 była oznaczona XG30, natomiast wersja z silnikiem 3.5 XG35. Model z silnikiem 2,5 litra był w sprzedaży tylko w niektórych krajach (między innymi w Polsce). Południowokoreańska limuzyna mogła się pochwalić bogatym wyposażeniem, dostępnym w tym czasie tylko w modelach wysokiej klasy, takich jak Mercedes klasy E i BMW serii 5. XG30 jest dłuższy i szerszy niż większość jego konkurentów.
XG (Grandeur) miał zaistnieć przede wszystkim na rynku amerykańskim. W Europie samochód zadebiutował w 1998 roku, podczas wystawy genewskiej, będąc konkurencją dla m. in. Toyoty Camry, Nissana Maxima czy Volvo S80. Największa z oferowanych w Polsce limuzyn koreańskiego producenta. Komfortowe wnętrze utrzymane w stylu amerykańskich limuzyn wykończono szlachetnymi materiałami. Trzy widlaste silniki V6, w zależności od pojemności, współpracują z 4- lub 5- stopniową automatyczną skrzynia biegów. W obydwu automatach zastosowano mechanizm sekwencyjnej zmiany biegów (tzw. Shiftronic). Wyposażenie standardowo obejmowało m.in. system kontroli trakcji TCS, kompletny zestaw audio (210 watowy system z sześcioma głośnikami Infinity), skórzaną tapicerkę, pełną elektrykę (elektrycznie opuszczane szyby, elektryczną regulację foteli), podgrzewanie foteli przednich, tempomat czy nawet czujnik zmierzchu. Ceny w Polsce zaczynały się od 139 000zł z silnikiem 2,5 litra.
Opinie właścicieli
źródło www.autocentrum.pl
1) w życiu nie jeździłem tak sprawnym automatem no może nowe skrzynie dsg w vw są podobne...; zawieszenie płynie, komfort jak w maybachu jeździłem bmw7 z tego roku i s biedacy jak posłucham ile łoją na serwis a jak im w środku klekocze...; jak się zamknie szyby to przy 260 można mówi do siebie szeptem
2) Za tą cenę luksus luksus i jeszcze raz luksus, precyzyjne kierowanie, układ jezdny wzorowy, Przełożenia niemal niezauważalne, tip-tronic też na dobrym poziomie, Silnik pracuje wyjątkowo cicho
3) autko można tani kupić z rynku wtórnego (cena nowego była dość wysoka) jeździłem już i okularem i A6 ale to auto niczym nie ustępuje wymienionym - chyba ze ceną i prestiżem; wygląd to rzecz gustu jednym się podoba ,innym nie; napęd jest znakomity , ale tak naprawdę zaskoczyła mnie wysoka dbałość o detale - naprawdę super
4) Najcichsze auto jakie słyszałem - tylko S klasa może dorównać :) Praktycznie go nie słychać!!!; idealnie, miękko zmienia biegi - gdyby nie wyświetlacz kierowca nie zauważyłby zmiany biegów, zmienia bez szarpnięć; luksusowo i komfortowo, na łukach trzeba uważać
5) Nie jest to zawieszenie samochodu sportowego, ale limuzyny. Dla mnie bomba, komfort, lubię takie; Wszystko jest co potrzebne, na swoim miejscu, a zarazem bez zbędnych wodotrysków w postaci tysięcy różnych oślepiających kontrolek i zegarów.