Nowe DNA zaprojektowano tak by nie marnować czasu i jak najszybciej znaleźć się w wodzie. Latawiec bazuje na cenionej konstrukcji Lithiuma, jest bardzo stabilny, możliwie prosto zbudowany i niezwykle łatwo i szybko wstaje z wody.
DNA wyposażone jest w system V3 bridle co zapewnia szeroki i bezpieczny zakres wiatrowy oraz bardzo efektywny depower.
Ideą powstania DNA było stworzenie niedrogiego kita z dobrymi parametrami i zwiększoną wytrzymałością. Do tego celu Airush postanowił użyć swojego najbardziej uniwersalnego modelu czyli Lithiuma. Aby obniżyć koszta DNA występuje tylko w jednym kolorze z prosta grafiką. Dodatkowo zrezygnowano z systemu One Pump. Kolejnym elementem dzięki któremu udało się obniżyć cenę była rezygnacja z rozbudowane plecaka na rzecz prostej torby (worka). W najbardziej narażonych na uszkodzenia miejscach użyto mocniejszych materiałów.
DNA jest doskonałym rozwiązaniem dla początkujących adeptów kitesurfingu, szukajacych wysokiej jakości sprzętu, prostego w obsłudze, potrafiacego znieść trudy nauki kite'a, a przede wszystkim w bardzo przystępnej cenie.
W zestawie: latawiec, worek, zestaw naprawczy
Podstawowe cechy:
- Latawiec Typu Delta Hybryd
- Szeroki zakres zastosowania
- Przeznaczony zarówno dla początkujących jak i zaawansowanych riderów
- Bardzo przewidywalny
- Mocna konstrukcja (Hardcore Construction)
- Stabilny
- Dobrze wstaje z wody
- Bardzo prosty i intuicyjny w użytkowaniu
Porównanie do Lithiuma:
- Brak systemu One Pump
- Dodatkowe wzmocnienia na krawędzi natarcia
- Jedna kolorystyka
Wydajność:
Kompatybilny bar:
- Airush Smart Bar IV 45-62cm - 4L
- Airush Analog Bar 45-52cm - 4L
Sugerowana długość baru |
Rozmiar latawca |
Długość baru |
4 |
45 cm |
6 |
45 cm |
8 |
45 cm |
10 |
45 cm |
12 |
55 cm |
14 (LW) |
55 cm |
Rozwiązania technologiczne:
|
Hardcore Construction
Wszystkie latawce Airush mają nową konstrukcję HARDCORE, która skupia się na tym, aby wszystkie wykorzystane technologie tworzyły strukturalną całość. Zalicza się do nich:
-
4-elementowy system wzmocnień z bardzo odpornymi, podwójnymi szwami typu 'sandwich' w centralnej części latawca, co sprawia, że ma mniejszą ilość szwów, więc latawiec nie tylko się wolniej zużywa, ale również jest bardziej sztywny.
-
Połączenie krawędzi natarcia wzmocnione jest 19-milimetrowym pasem miękkiego, śliskiego materiału aby latawiec był odporny na mocniejsze uderzenia.
-
Zwiększona średnica materiałowych punktów na początkach wszystkich szwów krawędzi natarcia, które zabezpieczają szwy przed wytarciem i późniejszym pruciem się.
-
Krawędź spływu wykonana z niezawodnego, 3-warstwowego Dakronu dla zwiększenia wytrzymałości krawędzi spływu. Zastosowane w latawcach DNA oraz Lithium.
-
Technologia konstrukcji - Latawce Airush mają wiele linii ściegów rozłożonych po wewnętrznej stronie głównych paneli, aby dodatkowo zabezpieczyć latawiec podczas upadku. Zewnętrzna konstrukcja natomiast gradientowo obciąża końce latawca dzięki zwiększającej się gęstości materiału w stronę obszarów o wysokim obciążeniu.
-
System szybkiego pompowania latawca- Zwiększona grubość materiału zewnętrznego oraz nadwymiarowa tuba eliminują zagięcia tub i zmniejszają nacisk na pompkę co umożliwia szybkie i łatwe pompowanie. |
|
Delta Hybrid Design
Delta Hybrid design w połączneniu z systemem wiązania linek V3 Bridle nadaje latawcom Airush zupełnie nowy charakter wydajności i bezpośredniego czucia latawca. Duża siła ciągu oraz bardzo dobra zwrotność to główne cechy konstrukcji Delta Hybrid, która zapewnia doskonałą rownowagę pomiędzy szybkością a reakcją.Dodatkową zaletą tej konstrukcji jest latwość wstawania z wody, oraz możliwość wykorzystania latawca dla większości stylów. |
|
V3- bridle system
Jest zupełnie nową konstrukcją uzdy przy latawcu. Zmianie zostały poddane długości bridlów, materiał z jakich zostały wykonane a także bloczki.
Połączenie mniej rozciągliwych bridlów wraz z usztywnieniem tipów kita zaowocowało lepszą reakcją. Skrócenie i zmiana konta bridlów poprawiła reakcję przy odpuszczonym depowerze. Dzięki zmianie punktów mocowania uzyskano lepsze wstawanie z wody a także większą utratę mocy po zleashowaniu a co za tym idzie większe bezpieczeństwo. Nowe bloczki zapewniają płynniejsze działanie i większą żywotność. |
Ze względu że jest to ta sama konstrukcja co Lithium przytaczamy kilka naszych refleksji dotyczących tego modelu.
Niewątpliwie Lithium jest najbardziej uniwersalnym kitem z całej kolekcji Airusha. Dzięki ksztowi typu delta posiada olbrzymi zakres wiatrowy, bardzo łatwo wstaje z wody, jest przewidywalny i bezpieczny. Jego dużym plusem jest spora moc która szczególnie jest przydatna w dolnym zakresie.
Mimo skrócenia skoku baru różnica w mocy między zaciągniętym a odpuszczonym jest bardzo duża. W połączaniu z czułym depowerem daje olbrzymi zakres. Latawiec intuicyjnie wstaje z wody a nowy system bridlów zapewnia prawie 100% utratę mocy przy zleashowaniu kita. Na uwagę zasługuje również ostre jeżdżenie na wiatr. W nowym modelu poprawiona został również szybkość reakcji latawca odczuwalna szczególnie w dużych rozmiarach.
Ten model polecamy osobom na wszystkich poziomach zaawansowania. Zaczynając od początkujących szukających komfortowego kita do nauki a kończąc na zaawansowanych poszukujących dobrego hang timu.
Na uwagę zasługują również bary Airusha. Występują one w dwóch wersjach Analog i Smart. Różnią się głównie gripem który w przypadku Smarta ma regulowaną szerokość przez zastosowanie wpinanych pierścieni. Takie rozwiązanie umożliwia szybką i łatwą zmianę szerokości aż o 10cm. Dodatkowo Smart wyposażony jest w worek ochronny zapobiegający plątaniu linek i niszczeniu baru podczas transportu. Obydwa modele wyposażone są w niezawodną zrywkę Brain Quick Release w działaniu bardzo podobną do NKB. Jest to chyba jedno z najlepszych i najmniej zawodnych rozwiązań. Depower w obydwu barach zainstalowany jest na taśmie zakończonej dwoma cięgłami z oznaczeniami „More Power” i „Less Power” Jest to rozwiązanie dziki któremu nie ma możliwości aby się pomylić. Największym plusem jest zastosowanie podwójnej linki depowera w osłonie pcv. Jest to nowatorskie rozwiązanie dzięki któremu linka się nie przeciera a jednocześnie jest zastosowany płynnie działający stoper. Takie rozwiązanie wyznacza nowy kierunek w projektowaniu barów. Są firmy które mają bary z osłoną pcv ale zastosowany stoper działają słabo jak w przypadku RRD albo jak w przypadku Cabrinchy nie ma go wcale.
Osobom które nie maiły okazji przetestować jeszcze tego modelu przedstawiam porównanie z latawcami innych wiodących marek których kita mamy w swojej ofercie lub mieliśmy okazje przetestować.
1. NKB
Lithium jest czymś pomiędzy Evo a Fuse. Bliższy Evo niż Fusowi. Moc ma porównywalna z Fuse ale szybkość i zwrotność bliższą Evo. Siły na barze w połowie drogi z Evo do Fuse. Stabilność podobna do Fuse. Hang time lepszy od obydwu modeli.
2. F-One Bandit
Lithium jest bardziej stabilny ale ma większe siły na barze. Porównywalny zakres wiatrowy, trochę wolniejszy. Lepszy hang time
3. CABRINHA
Lithiuma można klasyfikować pomiędzy Convertem a Crossbowem. Cechami jakie zbliżają go do Converta jest przewidywalność i umiarkowane siły na barze. Crossbowowi jest bliższy pod względem stabilności i sporego zakresu wiatrowego. Moc ma większą od Converta ale mniejszą do crossbowa.