Latawiec Kite Airush Lithium 2014
Lithiuma chyba nikomu nie trzeba przedstawiać. Ten legendarny latawiec Airusha zyskał już rzesze wielbicieli na całym świecie, zwyciężając przy okazji wiele testów porównawczych przeprowadzanych przez prestiżowe magazyny kitesurfingowe.
W nowym modelu zastosowano Poliestrową Konstrukcję opartą o technologię znaną z modeli Razor i Wave, tworząc tym samym, mocniejszy i jeszcze bardziej wydajny latawiec.
Lithium to najbardziej wszechstronny latawcem w ofercie Airush'a i stanowi kompletny sprzęt dla wymagającego ridera. Konstrukcja i rozmieszczenie tub sprawia, że sterowanie Lithium'em jest bardzo precyzyjne - kluczowe przy wave i freeride. Latawiec został zaprojektowany w technologii Delta Hybrid, szybko i łatwo wstaje z wody oraz stanowi idealny wybór dla riderów, którzy nie mają jednego preferowanego stylu lub nie zamierzają ograniczać się tylko do jednego. Nie ważne czy dopiero zaczynasz przygodę z kitem, czy pływasz lewo- prawo, czy pływasz freestyle czy wave, Lithium to latawiec swtorzony dla Ciebie.
W 2013 roku Airush wprowadził Lithium One (16m)
Typowy latawiec słabo wiatrowy z maksymalnie zredukowaną masą, która sprawia, że doskonale "wstaje", jest stabilny, szybko zawraca a sterowanie nim jest precyzyjne.
Natomiast w roku 2014 rodzina Lithiuma powiększyła się o nowy model Lithium Zero (18m) , słabowiatrowy latawiec pozbawiony jakichkolwiek tub poprzecznych.
W zestawie: latawiec, plecak, zestaw naprawczy
do góry
Rozmiary (m2): 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 12 | 14 | 16 (One) | 18m (Zero)
Aukcja dotyczy rozmiaru: 9m2
Inne rozmiary są dostępne na naszych pozostałych aukcjach.
Podstawowe cechy:
- Latawiec Typu Delta Hybryd
- Szeroki zakres zastosowania
- Przeznaczony zarówno dla początkujących jak i zaawansowanych riderów
- Bardzo przewidywalny
- Mocna konstrukcja (Hardcore Construction)
- Stabilny
- Dobrze wstaje z wody
- Bardzo prosty i intuicyjny w użytkowaniu
- One Pump System
- System Bloczków V3-Bridle
Porównanie do modelu 2013:
- Konstrukcja Poiestrowych Włókien
- Poprawiony System V3-Bridle
Porównanie do modelu Varial X:
- Lepiej wstaje z wody
- Mniejszy Aspect Ratio
- Mniejszy opór na barze
- Wolniej reaguje na ruchy barem (spokojniejszy)
Wydajność:
do góry
Kompatybilny bar:
- Airush Smart Bar 45-62cm - 4L
- Airush Analog Bar 45-52cm - 4L
Rozwiązania technologiczne:
|
Hardcore Construction
Wszystkie latawce Airush mają nową konstrukcję HARDCORE, która skupia się na tym, aby wszystkie wykorzystane technologie tworzyły strukturalną całość. Zalicza się do nich:
-
4-elementowy system wzmocnień z bardzo odpornymi, podwójnymi szwami typu 'sandwich' w centralnej części latawca, co sprawia, że ma mniejszą ilość szwów, więc latawiec nie tylko się wolniej zużywa, ale również jest bardziej sztywny.
-
Połączenie krawędzi natarcia wzmocnione jest 19-milimetrowym pasem miękkiego, śliskiego materiału aby latawiec był odporny na mocniejsze uderzenia.
-
Zwiększona średnica materiałowych punktów na początkach wszystkich szwów krawędzi natarcia, które zabezpieczają szwy przed wytarciem i późniejszym pruciem się.
-
Krawędź spływu wykonana z niezawodnego, 3-warstwowego Dakronu dla zwiększenia wytrzymałości krawędzi spływu. Zastosowane w latawcach DNA oraz Lithium.
-
Technologia konstrukcji - Latawce Airush mają wiele linii ściegów rozłożonych po wewnętrznej stronie głównych paneli, aby dodatkowo zabezpieczyć latawiec podczas upadku. Zewnętrzna konstrukcja natomiast gradientowo obciąża końce latawca dzięki zwiększającej się gęstości materiału w stronę obszarów o wysokim obciążeniu.
-
System szybkiego pompowania latawca- Zwiększona grubość materiału zewnętrznego oraz nadwymiarowa tuba eliminują zagięcia tub i zmniejszają nacisk na pompkę co umożliwia szybkie i łatwe pompowanie. |
|
Delta Hybrid Design
Delta Hybrid design w połączneniu z systemem wiązania linek V3 Bridle nadaje latawcom Airush zupełnie nowy charakter wydajności i bezpośredniego czucia latawca. Duża siła ciągu oraz bardzo dobra zwrotność to główne cechy konstrukcji Delta Hybrid, która zapewnia doskonałą rownowagę pomiędzy szybkością a reakcją.Dodatkową zaletą tej konstrukcji jest latwość wstawania z wody, oraz możliwość wykorzystania latawca dla większości stylów. |
|
V3- bridle system
Jest zupełnie nową konstrukcją uzdy przy latawcu. Zmianie zostały poddane długości bridlów, materiał z jakich zostały wykonane a także bloczki.
Połączenie mniej rozciągliwych bridlów wraz z usztywnieniem tipów kita zaowocowało lepszą reakcją. Skrócenie i zmiana konta bridlów poprawiła reakcję przy odpuszczonym depowerze. Dzięki zmianie punktów mocowania uzyskano lepsze wstawanie z wody a także większą utratę mocy po zleashowaniu a co za tym idzie większe bezpieczeństwo. Nowe bloczki zapewniają płynniejsze działanie i większą żywotność |
|
Poly Construction
Wykorzystując ideę aramidowej konstrukcji w latawcach Razor i Wave, konstruktorzy postanowili wykorzystać tę samą koncepcję w Latawcach Lithium i Varial X, z zastosowaniem poliestrowych włokien. Konstrukcja latawca została wzmocniona krzyżującymi się poliestrowymi włóknami, tworząc mocną, zwartą ramę, odporną na rozciąganie się całej czaszy latawca. |
Naszym zdaniem:
Niewątpliwie Lithium jest najbardziej uniwersalnym kitem z całej kolekcji Airusha. Dzięki kształtowi typu delta posiada olbrzymi zakres wiatrowy, bardzo łatwo wstaje z wody, jest przewidywalny i bezpieczny. Jego dużym plusem jest spora moc która szczególnie jest przydatna w dolnym zakresie.
Mimo skrócenia skoku baru różnica w mocy między zaciągniętym a odpuszczonym jest bardzo duża. W połączaniu z czułym depowerem daje olbrzymi zakres. Latawiec intuicyjnie wstaje z wody a nowy system bridlów zapewnia prawie 100% utratę mocy przy zleashowaniu kita. Na uwagę zasługuje również ostre jeżdżenie na wiatr. W nowym modelu poprawiona został również szybkość reakcji latawca odczuwalna szczególnie w dużych rozmiarach.
Ten model polecamy osobom na wszystkich poziomach zaawansowania. Zaczynając od początkujących szukających komfortowego kita do nauki kończąc na zaawansowanych poszukujących dobrego hang timeu.
Na uwagę zasługują również bary Airusha. Występują one w dwóch wersjach Analog i Smart. Różnią się głównie gripem który w przypadku Smarta ma regulowaną szerokość przez zastosowanie wpinanych pierścieni. Takie rozwiązanie umożliwia szybką i łatwą zmianę szerokości aż o 10cm. Dodatkowo Smart wyposażony jest w worek ochronny zapobiegający plątaniu linek i niszczeniu baru podczas transportu. Obydwa modele wyposażone są w niezawodną zrywkę Brain Quick Release w działaniu bardzo podobną do NKB. Jest to chyba jedno z najlepszych i najmniej zawodnych rozwiązań. Depower w obydwu barach zainstalowany jest na taśmie zakończonej dwoma cięgłami z oznaczeniami „More Power” i „Less Power” Jest to rozwiązanie dziki któremu nie ma możliwości aby się pomylić. Największym plusem jest zastosowanie podwójnej linki depowera w osłonie pcv. Jest to nowatorskie rozwiązanie dzięki któremu linka się nie przeciera a jednocześnie jest zastosowany płynnie działający stoper. Takie rozwiązanie wyznacza nowy kierunek w projektowaniu barów. Są firmy które mają bary z osłoną pcv ale zastosowany stoper działają słabo jak w przypadku RRD albo jak w przypadku Cabrinhy nie ma go wcale.
Osobom które nie maiły okazji przetestować jeszcze tego modelu przedstawiam porównanie z latawcami innych wiodących marek których kita mamy w swojej ofercie lub mieliśmy okazje przetestować.
1. NKB
Lithium jest czymś pomiędzy Evo a Fuse. Bliższy Evo niż Fusowi. Moc ma porównywalną z Fusem ale szybkość i zwrotność bliższą Evo. Siły na barze w połowie drogi z Evo do Fuse. Stabilność podobna do Fuse. Hang time lepszy od obydwu modeli.
2. F-One Bandit
Lithium jest bardziej stabilny ale ma większe siły na barze. Porównywalny zakres wiatrowy, trochę wolniejszy. Lepszy hang time.
3. CABRINHA
Lithiuma można klasyfikować pomiędzy Convertem a Crossbowem. Cechami jakie zbliżają go do Converta jest przewidywalność i umiarkowane siły na barze. Crossbowowi jest bliższy pod względem stabilności i sporego zakresu wiatrowego. Moc ma większą od Converta ale mniejszą do crossbowa.
Dodatkowe materiały:
Niezależne opinie z testów przeprowadzonych przez portal TheKiteboarder.com :