WZÓR BIEŻNIKA EXTREMA/NOKIAN/ALPINA
INDEKS 91H
Made in EU
Opony są objęte roczną pisemną gwarancją, posiadają wszelkie potrzebne certyfikaty i niniejszym, produkt jest zgodny z Regulaminem i dopuszczony do użytku przez Ministra Infrastruktury.
Odpowiedni skład mieszanki gumy oraz wzór bieżnika sprawiają, że opony charakteryzują się:
- bardzo dobrą przyczepnością
- wysoką skutecznością hamowania
- niskim oporem toczenia
Opony bieżnikowane to poddane procesowi regeneracji ogumienie używane. Regeneracja polega na zdarciu starego bieżnika i nałożeniu na powstały karkas nowej warstwy gumy z wybranym wzorem bieżnika.
Opony bieżnikowane powstają na bazie podkładu czyli karkasu opony "cywilnej" różnych znanych w świecie marek. Używana opona zanim trafi do procesu bieżnikowania przechodzi szereg testów, które mają na celu wyeliminowanie uszkodzeń karkasu mogących mieć wpływ na oponę po bieżnikowaniu.
Następnie opona jest szorstkowana od czoła i boków w celu usunięcia pozostałosci bieżnika i usunięcia wierzchnich warstw gumy. W następnym etapie na czoło bieżnika naklejony zostaje pas gumy z mieszanki specjalnie przygotowanej do sportu, po czym zostają wzmocnione boki poprzez przyklejenie bocznych pasów gumy.
Taki półprodukt trafia do prasy gdzie pod wysokim cisnieniem i w wysokiej temperaturze zostaje ukształtowany bieznik oraz nowe boki opony. Technologia ta jest bardzo nowoczesna i bardzo odbiega od metod stosowanych w latach 80-tych.
OPONY BIEZNIKOWANE SĄ CORAZ CZĘŚCIEJ NABYWANE, ponieważ w technologii regenerowania ogumienia w ciągu ostatnich kilku lat nastąpił prawdziwy PRZEŁOM NIE ODNIEGAJA ZBYTNIO OD NOWYCH OPON, a sprowadzane z Europy Zachodniej mieszanki gumowe to produkty renomowanych firm oponiarskich. Obecnie każdy szanujący się producent opon bieżnikowanych ma w swojej ofercie gumy liderów produkcji ogumienia oraz przynajmniej kilka wzorów bieżnika do wyboru – często są to wzory nowości sprzed roku. Niektóre firmy są na tyle elastyczne, że na życzenie klienta są w stanie w ciągi kilku dni wykonać bieżnikowanie opon w indywidualnie zamówionym wzorze.
O tym, czy zakup opon bieżnikowanych będzie się opłacał, decyduje kilka parametrów:
-
Zasobność portfela nabywcy – ogumienie regenerowane jest zdecydowanie tańsze od nowego, a różnice cenowe ze sztukami używanymi nie są znaczące.
-
Przeznaczenie ogumienia – zawodowy przewoźnik, dysponujący flotą aut, zadowolony z jakości usług zakładu przeprowadzającego regenerację ogumienia, z pewnością zakupi opony bieżnikowane do posiadanego taboru. Klient indywidualny, też będzie nabywał w większości ogumienie regenerowane: niezależnie od tego, czy będą to opony bieżnikowane terenowe, ciężarowe, czy opony bieżnikowane rolnicze.
-
Jakość nabywanego ogumienia – wprawdzie erę opon bieżnikowanych z odklejającym się gumowym pasem po przejechaniu kilku tysięcy kilometrów mamy już za sobą (zdarzał sie w oponach ciężarowych kilkanascie lat temu), ale warto zwrócić przy zakupie uwagę na:
-
gwarancje producenta i sprzedawcy – najlepiej, by była to roczna gwarancja
-
certyfikaty posiadane przez producenta/sprzedawcę;
-
ogólny stan ogumienia oferowanego do sprzedaży.
-
GWARANCJA JEST FAKTURA LUB PARAGON
-
OPIS TEN JEST PRODUCENTA
|