Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Hurło - Paradygmaty współczesnej dydaktyki, NOWA!

03-07-2014, 7:19
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Cena kup teraz: 39 zł     
Użytkownik -CERGO-
numer aukcji: 4299420410
Miejscowość Kraków
Wyświetleń: 5   
Koniec: 03-07-2014 07:27:12

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

 

Witam

-Strona o Mnie-

-Moje inne aukcje-

-Moje komentarze-

-Dodaj mnie do ulubionych sprzedawców-
 

 

Koszt wysyłki


(książki wysyłamy w bezpiecznych kopertach bąbelkowych, z dodatkowo zabezpieczonymi rogami)


 

 

Wpłata

mBank
57 1[zasłonięte]140 20 0[zasłonięte]000 38  4[zasłonięte]895 09

lub

Inteligo/ PKO
50 1020 [zasłonięte] 5[zasłonięte]5581135  4[zasłonięte]210 00


(wszystkie dane potrzebne do przelewu otrzymasz w mailu po dokonaniu zakupu)

 

Opis aukcji

Lucyna Hurło,Dorota Klus-Stańska,Majka Łojko

Paradygmaty współczesnej dydaktyki


 

    - Wydawnictwo: Impuls
    - Rok wydania: 2009
    - Format: B5
    - Stan:
NOWA
    - Okładka: twarda

    - Ilość stron:
556





   Nasza cena:  39,00 PLN

 

 

 

OPIS:

Książka jest próbą rekonstrukcji źródeł teoretycznych i metodologicznych dydaktyki jako subdyscypliny naukowej. Poprzez odejście od wąsko instrumentalnego, upraktycznionego rozumienia dydaktyki jako zbioru instrukcji dla nauczyciela umożliwia zmianę świadomości dydaktycznej, jej niejednoznaczność i ideologiczne uwikłania. Autorzy kreślą w niej obraz nie jednej, ale wielu dydaktyk, często zupełnie odmiennych, skonfliktowanych, dyskursywnych.

Debata nad paradygmatami współczesnej dydaktyki stwarza, jak się wydaje, szansę otwarcia przestrzeni dla krytycznej dyskusji w obszarze teorii kształcenia, wyjścia z wciąż trwałej w Polsce pułapki nawykowych praktyk edukacyjnych i nawykowego o nich myślenia.

 

SPIS TREŚCI:

Dorota Klus-Stańska

Paradygmaty współczesnej dydaktyki − poszukiwanie kwiatu paproci

czy szansa na tożsamość teoretyczno-metodologiczną?

 

DYSKURSYWNOŚĆ DYDAKTYKI I JEJ UWIKŁANIE

W ŹRÓDŁA TEORETYCZNE, IDEOLOGICZNE I POLITYCZNE

 

Joanna Rutkowiak

Wielość paradygmatów dydaktyki a wspólny mianownik realności życia

Ku pytaniom o przekłady międzyparadygmatyczne

Stanisław Dylak

Koniec „nauczania” czy nowy paradygmat dydaktyczny

Astrid Męczkowska-Christiansen

Teoretyzacje relacji między kształceniem a wychowaniem

w kontekście rozważań nad ideologicznością dydaktyki

Dorota Klus-Stańska

Polska rzeczywistość dydaktyczna – paradygmatyczny taniec św. Wita

Maria Jakowicka

Otwartość systemu edukacji jako jeden z obszarów zmian

w kontekście europejskim

Jarosław Michalski

Społeczne uwarunkowania współczesnej dydaktyki religii

Amadeusz Krause

Iluzja dydaktycznej sprawczości – profesjonalizacja niekompetencji

Lucyna Kopciewicz

Wytwarzanie (nie)równości płci w pracy dydaktyczno-wychowawczej

szkoły. Pytanie o dydaktykę „rodzajowo-inkluzywną”

Marzenna Nowicka

Socjalizacja ukryta w procesie dydaktycznym

− między wsparciem a hamowaniem rozwoju tożsamości ucznia

Z inspiracji koncepcją Jürgena Habermasa

Piotr Zamojski

Ideologiczne wymiary procesu kształcenia

a zakres problemowy dydaktyki

Jolanta Kruk

Rekonstrukcja zasady poglądowości

jako element zmiany paradygmatycznej w dydaktyce

Wojciech Siegień

O monologu Profesora, który został Pisarzem

Potrzeba paradygmatycznego skupienia na związkach działania

i sensu w pedagogice

Agnieszka Nowak-Łojewska

Uwagi o edukacji w perspektywie obiektywizmu, konstruktywizmu

i rekonstrukcjonizmu

Ewa Dębska

Interakcyjne wymiary kształcenia

Monika Wiśniewska-Kin

Metafory dziecięce jako inspiracja dla zmiany myślenia o nauczaniu

Joanna Garbula-Orzechowska

Perspektywa konstruktywistyczna w dydaktyce

Ryta Suska-Wrobel

Od potoczności do nauki – próba identyfikacji samoświadomości

dydaktyki biologii

Jolanta Rzeźnicka-Krupa

Inny w edukacji – transmisyjne i interpretacyjne podejście do uczenia (się)

w kontekście pytań o edukację osób niepełnosprawnych

Magdalena Wawrzyniak-Śliwska

Dyskursywność autonomii edukacyjnej

Małgorzata Kowalik-Olubińska

Multikulturowy kontekst dydaktyki

Anna Sajdak

Ideologiczny spór o tożsamość dydaktyki

Aldona Zakrzewska

Jan Ámos Komeński – ponadczasowość jego idei pedagogicznych

 

UCZEŃ – WIEDZA – SZKOŁA

W POSZUKIWANIU PARADYGMATU

 

Małgorzata Żytko

Metodyczne stereotypy w edukacji elementarnej w świetle badań

osiągnięć językowych i matematycznych 9-latków

Ewa Zalewska

Teoretyczne i metodologiczne konteksty badań

nad podręcznikiem szkolnym w Niemczech:

między ujęciem konwencjonalnym a dyskursywno-analitycznym

Janina Uszyńska-Jarmoc

O potrzebie budowania koncepcji uczenia się, jak się uczyć

Małgorzata Głoskowska-Sołdatow

O konstruowaniu wiedzy przez uczniów

Konstruowanie wiedzy – rozważania teoretyczne

Iwona Kopaczyńska

Imperatyw refleksyjności ucznia. Poszukiwanie teoretycznych ram opisu

Maria Groenwald

Nieoczekiwany wynik egzaminu – dlaczego zaskoczył?

Anna Wasilewska

O dydaktykę literatury z perspektywy odbiorcy

Teresa Sadoń-Osowiecka

Kierunki na widnokręgu dydaktyki geografii

W którą stronę zmierza szkolna geografia?

Mirosław Dąbrowski

Błędy uczniów jako źródło refleksji nauczyciela – na podstawie badań

umiejętności matematycznych polskich trzecioklasistów

Alina Kalinowska

Wczesnoszkolna edukacja matematyczna w kontekście znaczeń

nadawanych przez nauczycieli i kandydatów na nauczycieli

Iwona Majcher

Czy studentom – przyszłym nauczycielom

potrzebna jest teoria pedagogiczna?

Beata Adrjan

Zreformowana polska szkoła z klimatem z przeszłości?

Patologia w stylu retro

Małgorzata Sławińska

Działania na rzecz przygotowania dzieci do nauki szkolnej

w oddziałach przedszkolnych 6-latków – sukcesy i zaniedbania

Urszula Szuścik

Sztuka i jej wartość w dydaktyce

Maria Kreft

Edukacja drogą radiową w Zambii jako strategia wyjścia z wykluczenia

Joanna Gruchała

Wizyta w przedszkolu Reggio Emilia w Danii

 

DOROSŁY W PROCESACH EDUKACYJNYCH

- PROFESJA, ROZWÓJ, RYNEK PRACY

 

Bogdan Gębski

Świadomość dydaktyczna nauczycieli akademickich

– refleksje o socjologicznych seminariach licencjackich i magisterskich

Lucyna Hurło

Innowacyjność w pracy zawodowej współczesnego nauczyciela

w dobie globalizacji

Alicja Jurgiel

Nakaz uczenia się przez całe życie – mantra współczesnych andragogów

Joanna Ostrouch

Płciowo definiowane determinanty korzyści z wykształcenia

w aspekcie uczestnictwa kobiet i mężczyzn w rynku pracy

Hanna Kędzierska

Kulturowe wzory biografii profesji nauczycielskiej

Krzysztof Gąsecki

Zmiany w gospodarce i życiu społecznym a wyzwania wobec szkoły

i edukacji zawodowej

Majka Łojko

Kapitał intelektualny i kompetencje pracownicze

wobec wyzwań współczesnego rynku pracy

Joanna Nowak, Urszula Sokal

Wyzwania dydaktyczne stawiane nauczycielom akademickim

Anna Kuciejczyk

Wieczne wakacje czy pole bitwy? Refleksje z badania pilotażowego

dotyczącego relacji studentów i nauczycieli akademickich

Anetta Roszak-Cyrson

Edukacja dorosłych – konieczność czy wolny wybór?

Elżbieta Wołodźko

Wielowymiarowość autonomii nauczyciela akademickiego

Henryk Prus

Zmiany w szkolnictwie zawodowym wobec wymagań rynku pracy

Próba oceny z perspektywy nauczyciela przedmiotów zawodowych

Tomasz Nowakowski

Nowe technologie informacyjne w edukacji

– pytania o miejsce nauczyciela

Iwona Cymerman

Dialog edukacyjny – między szansą a pozorem

O rozmowach ze studentami

Alicja Walenda

Nowe kompetencje potrzebne współczesnemu nauczycielowi

− wybrane zagadnienia

Monika Maciejewska

Nowe tendencje w organizacji studiów doktoranckich

– zwrot ku potrzebom rynku pracy

Autorzy


 

W razie jakichkolwiek wątpliwości proszę o kontakt

Regulamin

  • w przypadku kupna większej ilości książek proszę o kontakt w celu ustalenia kosztów przesyłki,
  • wysyłka książek realizowana jest w ciągu 48 godz. po zaksięgowaniu wpłaty na moim koncie,
  • w tytule przelewu proszę podać swój Nick lub numer aukcji,
  • w przypadku zmiany adresu wysyłki proszę o podanie go w mailu,
  • możliwy odbiór osobisty w Krakowie po wcześniejszym kontakcie,
  • możliwa wysyłka za granicę,
  • komentarz wystawiamy jako drudzy,
  • wpłatę można dokonać na jedno z dwóch podanych obok kont.

Na życzenie wystawiamy faktury VAT

 

Kontakt

 e-maila: [zasłonięte]@poczta.fm

 nr tel.: 668 [zasłonięte] 313

Hurło - Paradygmaty współczesnej dydaktyki, NOWA!