Inne kultury często wydają się dziwne i niezrozumiałe. Hugo właśnie znalazł się w miasteczku plemienia Kawaha, którego mieszkańcy mają obsesję rogów. Uprawiają je, ozdabiają nimi ubrania, czczą rogate zwierzęta. Trolle mają rogi, dlatego Kawaha okrzyknęli Hugo swoim bożkiem. Umieścili go w wybranym miejscu, posadzili na tronie i oddają mu cześć. Hugo czuje się coraz bardziej znudzony. Chce szybko wrócić do domu. Kiedy mówi o tym Kawaha, staje się natychmiast ich więźniem. Nieustannie obserwowany troll próbuje jednak znaleźć jakiś sposób, by się uwolnić. Miasteczko jest otoczone wysokim murem i pilnowane przez strażników. Jedyne wyjście prowadzi przez bramę. Trzeba ją wysadzić. To jedyna możliwość. Dziecko musi odnaleźć dynamit, kabel i detonator. Nie jest to łatwe, bo wszędzie czają się obserwujący pilnie teren Kawaha. Z pomocą przybyli Rut i Rat. Mały gracz może wybrać, czy gra sam, wcielając się w Hugo, czy raczej zaprosi do wspólnej gry przyjaciela, który może wybrać postać Rata lub Rut. Trolle mają specjalne przedmioty, które ułatwiają grę. Hugo ma buteleczkę z magicznym eliksirem, z której może korzystać w chwilach zbliżającego się niebezpieczeństwa, Rat kamień, a Rit bicz.
Gra ma trzy poziomy trudności, dzięki czemu gra bez trudu dostosuje poziom do umiejętności dziecka. W tych rozgrywkach liczy się spryt, zręczność, spostrzegawczość i umiejętność szybkiego rozwiązywania problemów. Dzięki tej zabawie mały gracz uczy się także pomagania innym.