Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

HPI E10 Drift Mazda RX-7 1:10 po modyfikacjach

07-05-2014, 19:46
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 400 zł     
Użytkownik RENATA_10
numer aukcji: 4180545930
Miejscowość Grodzisk Maz.
Wyświetleń: 216   
Koniec: 07-05-2014 19:29:51

Dodatkowe informacje:
Stan złożenia: Złożony
Rodzaj napędu: elektryczny
Stan: Używany
Waga (z opakowaniem): 4.00 [kg]
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha



Witam na mojej aukcji!


Na dzisiejszej aukcji mam do sprzedania model zdalnie sterowany HPI E10 w wersji drift z karoserią Mazdy RX-7 Fd3s.
W autko włożyłem sporo pieniędzy i czasu, ponieważ część modyfikacji podwozia jak i karoserii dokonałem we własnym zakresie. Niestety teraz z braku czasu muszę się pozbyć modelu.
Zestaw, który sprzedaje jest kompletny, do jazdy nic więcej nie trzeba dokupować. Naładować akumulatory i można ruszać na tor ;)
Model ten jest idealny dla początkujących i średnio-zaawansowanych modelarzy.
Zestaw wysyłam w oryginalnym opakowaniu producenta oraz z fakturą, którą otrzymałem od sprzedawcy.


Oto lista rzeczy, które wchodzą w skład zestawu:
  • model HPI E10 w wersji drift z pomalowaną karoserią Mazda RX-7 Fd3s;
  • proporcjonalna aparatura radiowa złożona z nadajnika TF-1 oraz odbiornika RF-6 z zamontowanym kwarcem 27.195 MHz(numer 5, zielony);
  • pakiety z zamontowanymi wtyczkami Deans T: HPI Ni-MH 2000 mAh oraz TURNIGY LiPo 5000 mAh. UWAGA! Widoczny na zdjęciu pakiet NOSRAM Ni-MH 5000 mAh nie posiada jednej celi, która okazała się martwa(była na zwarciu). Po dodaniu jednej celi pakiet jeszcze trochę powinien pożyć.
  • buzzer informujący o zbyt dużym rozładowaniu pakietu LiPo firmy HobbyKing;
  • dwa rozmiary dystansów do kół oraz dłuższe śruby do ich montażu;
  • 4 olejowe amortyzatory(dwa zamontowane w modelu)z regulacją twardości, zalane olejem z trzema kompletami sprężyn o różnej twardości oraz trzema kompletami tłoczków z jedną, dwiema oraz trzema dziurkami oraz śrubami do mocowania;
  • olej do amortyzatorów o gęstości 350(było 60ml, zalałem 4 amortyzatory więc zostało około 55ml);
  • dwa klucze ampulowe do odkręcania zębatki atakującej na silniku;
  • ładowarka do standardowego pakietu 2000 mAh;
  • mikroprocesorowa ładowarka z balancerem iMax B6 do ładowania akumulatorów LiIon, LiFe, LiPo, Ni-MH, Ni-Cd, Pb z maksymalnym prądem ładowania 5 A oraz rozładowania 1 A;
  • zasilacz do ładowarki o parametrach 12 V, 5 A;
  • zielona wstążka do zamontowania na antenie nadajnika informująca o używanej przez nas częstotliwości;
  • przejściówka Deans T - Tamiya do podłączenia pakietu z inną wtyczką do modelu;
  • 8 akumulatorów Energizer Rechargeable Ni-MH 2000 mAh do zasilania nadajnika;
  • 14 łożysk kulkowych zamontowanych w modelu, które zastąpiły panewki ślizgowe tym samym zmniejszając luzy na kołach oraz dyferencjałach;
  • trochę lepszy silnik od seryjnego.

Jak widać troszkę tego jest, na wszystkie te rzeczy wydałem ponad 1000 zł. W cenie nowego modelu dostajecie używany, ale z wieloma modyfikacjami umożliwiającymi sprawniejszą jazdę.

Chciałem zaznaczyć, że ładowarką iMax B6 można ładować akumulatory do nadajnika(8xAA), ale trzeba kupić(koszt dosłownie kilku złotych)/zrobić koszyczek lub wykorzystać ten, który znajduje się w nadajniku.

Czas na przedstawienie modyfikacji, których dokonałem własnoręcznie(tzw. home made):

  • zaprojektowanie i wykonanie tylnej wieżyczki amortyzatorów, która umożliwiła zamontowanie amortyzatorów olejowych i zwiększyła sztywność zawieszenia(na jej wzór można wykonać przednią, której niestety nie zdążyłem wykonać);
  • zablokowanie tylnego dyferencjału co umożliwiło łatwiejsze wprowadzanie modelu w poślizg i pewniejsze jego kontrolowanie;
  • wykonanie imitacji dwóch końcówek wydechu;
  • pomalowanie felg na kolor grafitowy;
  • wykonanie przednich lamp;
  • zamontowanie przedniego i tylnego oświetlenia z centralką redukującą napięcie brane z odbiornika;
  • wykonanie anteny do odbiornika imitującą antenę do radia CB, zamontowana jest ona na magnes neodymowy przez co nie ma ryzyka jej złamania, w razie zderzenia złoży się, a nie złamie;
  • zrobienie i zamontowanie w przednim zderzaku imitacji: chłodnicy oleju, intercoolera oraz filtra stożkowego;
  • przeniesienie regulatora obrotów na wierzch oraz położenie pod tranzystory pasty termoprzewodzącej, poprawiło to chłodzenie elementów, zamontowałem również śrubę umożliwiającą umieszczenie nad regulatorem małego wiatraka;
  • miałem plany aby zamontować w modelu automatycznie włączające się kierunkowskazy, ale projektu nie dokończyłem. Pozostały jednak włączniki uruchamiające się podczas skrętu przednich kół;
  • podszlifowanie paru elementów umożliwiło minimalne zwiększenie kąta skrętu.

A teraz czas na wady, bo i one niestety są:

  • opony - mało ich już zostało, jeżeli będzie się jeździć w domu, na wykładzinie lub podłodze starczą jeszcze na długo, ale na asfalcie szybko się kończą. Na szczęście nowe to wydatek około 60-70 zł;
  • przy zwiększaniu kąta skrętu za bardzo zeszlifowałem gwint w jednym elemencie układu skrętnego, uzupełniłem go klejem i jak na razie jest dobrze, a dosyć długo z tym jeździłem;
  • zerwany plastikowy gwint z jednej strony mocowania silnika, z drugiej jest śruba i nakrętka więc mocno skręcając to połączenie można skutecznie zablokować silnik w danej pozycji.

Model został dokładnie wyczyszczony i przesmarowany na nowo. Starałem się jak najdokładniej opisać wady i zalety modelu, ale jeśli jednak masz jakieś wątpliwości czy pytania pisz śmiało.


Na koniec zdjęcia:

kliknij, aby powiększyćZdjęcia przedmiotu


HPI E10 Drift Mazda RX-7 1:10 po modyfikacjach