Witam
Mam na sprzedaż model marki HPI – Baja 5b. Jest to wersja 1.0, jednak z oryginału pozostało nie wiele. Model jest po wielu przeróbkach mających na celu poprawienie: wytrzymałości, osiągów oraz prowadzenia się. W model włożyłem wiele serca, czasu i pieniędzy. Wiele zamontowanych części ściągnąłem zza wielkiej wody, ponieważ były i są niedostępne w kraju. W obecnej postaci model spisuje się świetnie, jeżdżę bez obawy o usterkę, wyeliminowałem wszystkie najsłabsze punkty tego podwozia. Jest ono gotowe zarówno do wyścigów jak i do jazdy w terenie czy „pod domem”. Wraz z modelem sprzedaję pokaźne zaplecze serwisowe. Ważne, model został złożony tylko i wyłącznie na oryginalnych częściach, firm takich jak: HPI, Hostile , Turtle Racing, ADA Racing, Zenoah, Multiplex. W modelu nie ma ani jednej kopii czy podróbki danej części. Stan modelu oceniam na bardzo dobry, Model można obejrzeć i odbyć jazdę próbną na terenie Warszawy po wcześniejszym uzgodnieniu telefonicznym bądź mailowym. Baja przelatała ok. 18 litrów, z czego ok. 4 litry na nowej głowicy wraz z docieraniem. Sprzedaję, ponieważ mam kilka modeli i brak czasu aby zająć się wszystkimi. Licytujesz kompletny model wraz z częściami zamiennymi, narzędziami, olejem do silnika. Aby uruchomić model potrzeba jedynie aparatury z odbiornikiem oraz benzyny. Przyszłemu właścicielowi przekażę całą moją wiedzę na temat modelu Baja, może także liczyć na pomoc z mojej strony! Zakres pomocy obejmuje także serwis silnika czy regenerację sprzęgła!
Modyfikacje
Silnik
Silnik jest po kilku zabiegach, jednym z nich było poprawienie skrzyni korbowej, tak aby była idealnie równa. Operacja nie została wykonana przez rzeźnika w domowym zaciszu, zadanie powierzyłem profesjonalistom , którzy zajmują się tym na co dzień, co gwarantuje poprawność wykonanego zabiegu. Standardowo zamontowałem markowe łożyska wraz z simmeringami na wale korbowym, nie zapomniałem także o łożysku igiełkowym. Wymiana została wykonana za pomocą profesjonalnych ściągaczy oraz prasy. Dodatkowo zamontowałem większą głowicę wraz z tłokiem firmy Zenoah, pojemność 26 cm3. Części są japońskiej produkcji. Na koniec zamontowałem sprzęgło z bardzo wytrzymałymi okładzinami ciernymi. Silnik został złożony na nowych uszczelkach z użyciem pasty do składania silników Loctite. Wszystkie opisane przeze mnie modyfikacje zostały wykonane na raz, z wyjątkiem zmiany wydechu na SS, który zamontowałem wcześniej. Silnik został dotarty według recepty doświadczonego modelarza. Piec sprawuje się bardzo dobrze, ma dużo mocy i bardzo ładnie się wkręca. Filtr powietrza doposażyłem o dodatkową siateczkę Outerwears.
Lista zmienionych części:
- Głowica + tłok Zenoah 26cm3
-Łożyska, simmeringi na wale
-Łożysko igiełkowe
-Sprzęgło z wytrzymałymi okładzinami
-Wydech rezonansowy SS
-Siateczka na filtr marki Outerwears
Zawieszenie
Pomijając kwestie oczywiste takie jak oleje w amorach, z przodu zamontowałem miękkie sprężyny amortyzatorów. Tylne amortyzatory wymieniłem na wersję SS, w standardowych wyginały się shafty. Obecnie HPI całkowicie z nich zrezygnowało, nie są już montowane w najnowszych modelach. Rozważałem także zmianę przednich amorków na SS, jednak odradzano mi ich zakup. Ani razu nie udało mi się ich uszkodzić, a do tego nie ciekną. Dodatkowo zamontowałem aluminiowe tylne wahacze. Standardowe wyginały się nawet po krótkim okresie eksploatacji, co powoduje dość częste usterki amortyzatora, najczęściej wygięcie shafta.
-Miękkie sprężyny amortyzatorów na przodzie
-Tylne amorki SS
-Tylne wahacze Alu GPM
Przeniesienie napędu
Wymieniłem łapę sprzęgła na aluminiową HPI wraz nowymi łożyskami oraz nowym kubkiem sprzęgła Turtle Racing USA. Standardowa szybko się wyrabia co przekłada się na niską wytrzymałość łożysk, w późniejszym użytkowaniu wyrabia się kubek sprzęgła, zębatka atakująca i odbierająca. Skrzynia biegów przeszła kilka zabiegów. Została uszczelniona Simmeringiem od strony wałka oraz na łączeniu. Wymieniłem obudowę dyfra na wersję SS. Standardowa była nieszczelna. Dodatkowo uszczelniłem ją na łączeniu. Dokupiłem także aluminiowe obudowy łożysk ADA Racing do tylnich hubów, aby skasować luzy co przekłada się na mniejsze zużycie łożysk oraz kielichów. Za ochronę kubków odpowiadają najwyższej jakości manszety Hostile - nowe.
-łapa sprzęgła HPI Alu
-Kubek sprzęgła Turtle Racing
-obudowa dyfra SS
-manszety Hostile
Elektronika
Wymieniłem standardowe Serwo HPI SFL-10 na jedno z najlepszych serw do modeli 1:5 – Multiplex Rhino Digi 4. Jest to serwo niemieckiej produkcji o bardzo dobrych parametrach. Do zasilania zastosowałem pakiet 6V 3,7 Ah (3700 mah) zlutowany z celi GP H-MPV. Jest to pakiet o dużej pojemności, pozwalający na kilka godzin jazdy.
-Serwo Multiplex Rhino Digi 4
-Pakiet GP 6V 3700 mah H-MPV
Pozostałe
Oprócz wymienionych już przeze mnie modów, do Baji dokupiłem aluminiowe wieżyczki amortyzatorów marki Integy ,aluminiowy przedni support oraz belkę tylnich amortyzatorów SS. Modyfikacji uległy także przednie axle. Zrezygnowałem z mocowania e-clip. Zastosowałem śrubki z podkładkami. Rozwiązanie minimalizuje luzy a także zwiększa żywotność łożysk , axli.
-Przednia wieżyczka Integy
-Przedni support Integy
-Tylna wieżyczka Integy
-Tylna belka SS Tyle z modyfikacji Baji.
Wraz z modelem sprzedaję wszystkie części zamienne, oto lista
-przednie huby + komplet śrubek, dystansów
-łożyska do kół 4szt
-komplety oringów do amortyzatorów
-śrubki, nakrętki, robaczki
-zestaw naprawczy amortyzatorów
-orczyki serw -koncówki drążków,
-uszczelka dyfra
-sprężyna sprzęgła 8k
-uszczelka pod głowicę
-uszczelka gaźnika
Wymienione części są nowe, posiadam także dużo części używanych, które są w dobrym stanie i mogą posłużyć jako części zamienne, te dodaję gratis, część z nich jest na zdjęciach.
Dodatkowo dołączam do zestawu:
-koła Dirt Buster na tył, używane slick, nadają się na asfalt
-sprzęło
-cichy wydech
- Serwo SFL-10 na metalowych zębatkach i z aluminiowym orczykiem
-elektronikę do Serwa SFL-10
-Pakiet HPI 6V 2.0 mah
-Spinki do karoserii
-miernik napięcia akumulatora odbiornika
Zdjęcia
https://plus.google.com/photos/100[zasłonięte]055314[zasłonięte]277134/albums/568[zasłonięte]180843[zasłonięte]4001
http://imageshack.us/photo/my-images/254/dscf2561c.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/151/dscf2553v.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/844/dscf2562e.jpg/
Kontakt:
Tel. +48 [zasłonięte] 372 254
Mail: [zasłonięte]@autograf.pl