Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Hotelarstwo. Organizacja i technika pracy. Podręcz

28-02-2012, 14:13
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 26.60 zł     
Użytkownik arik_ksiegarnia
numer aukcji: 2029716263
Miejscowość SANOK
Wyświetleń: 7   
Koniec: 30-01-2012 10:26:22

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2008
Język: polski
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Arik, podręczniki akademickie

e-mail: [zasłonięte]@arik.pl
tel: 510 [zasłonięte] 753


» Strona "o mnie"
» Inne moje aukcje
» Dodaj do ulubionych





Stron: 288
Format: 16,5 x23,5 cm
Rok wydania: 2008
Oprawa: miękka, klejona



Hotelarstwo. Organizacja i technika pracy. Podręcznik. Wydanie 2

Elżbieta Mitura, Elżbieta Koniuszewska

Podręcznik przeznaczony jest dla uczniów techników i szkół policealnych o pro?lu technik hotelarstwa. Zawiera bogaty materiał ilustracyjny, liczne przykłady dotyczące współczesnego rynku hotelarskiego i zadania do wykonania o różnym stopniu trudności, dostosowanym do indywidualnych potrzeb ucznia. Zamieszczone ćwiczenia służą kształtowaniu określonych umiejętności, postaw i zachowań oraz pozwalają na praktyczne przyswajanie wiedzy
i sprawdzanie na bieżąco efektów nauczania.

Na szczególną uwagę zasługuje rozdział dotyczący nawiązywania i utrzymywania kontaktów międzyludzkich, komunikacji i rozwiązywania konfliktów (są to bowiem zagadnienia pomijane w innych publikacjach, a bardzo istotne w pracy hotelarza). Podręcznik zawiera także wykaz literatury do samodzielnego poszerzania wiedzy.

Podręcznik został napisany zgodnie ze standardami wymagań egzaminacyjnych dla zawodu technik hotelarstwa, może być stosowany również przy modułowym programie nauczania.

Pierwsze wydanie niniejszej książki pt. Ekonomika i organizacja pracy
w hotelarstwie otrzymało w 2007 roku Nominację do Nagrody Edukacja XXI

Spis treści:

Wstęp

Rozdział 1. Wstępne wiadomości
Elżbieta Mitura, Elżbieta Koniuszewska

1.1. Historia hotelarstwa na świecie i w Polsce
1.2. Prekursorzy współczesnego hotelarstwa
1.3. Polskie i światowe organizacje hotelarskie

Rozdział 2. Organizacja i funkcjonowanie przedsiębiorstwa hotelowego
Elżbieta Mitura, Elżbieta Koniuszewska

2.1. Pięciogwiazdkowy hotel - jak nim zostać?
2.2. Co to jest hotel? klasyfikacja obiektów hotelarskich
2.3. Per aspera ad astra, czyli kategoryzacja obiektów hotelarskich
2.4. Usługi hotelarskie. Ile ich jest?
2.5. Jak cię widzą..., czyli image hotelarza
2.6. Porządek musi być, czyli struktura organizacyjna hotelu
2.7. Opłaca się być uczciwym, czyli Kodeks Etyki Hotelarza
2.8. Jak dobrze mieć sąsiada, czyli makro- i mikrootoczenie hotelu
2.9. Zagospodarowanie terenu wokół hotelu
2.10. Najważniejsze miejsce w hotelu? Recepcja
2.10.1. Serce hotelu - recepcja
2.10.2. Obowiązki i zadania pracowników recepcji
2.10.3. Czynności związane z obsługą gościa podczas pobytu w hotelu
2.10.4. Bardzo ważny gość - VIP
2.10.5. Inny nie znaczy gorszy - przystosowanie hoteli do potrzeb gości niepełnosprawnych
2.10.6. Na 100% czy na słowo? Rezerwacja usług hotelowych
2.11. Kto pierwszy wita gości? Służby parterowe
2.12. Ktoś tu musi posprzątać...Służba pięter
2.12.1. Zadania i struktura organizacyjna służby pięter
2.12.2. Wyposażenie jednostek mieszkalnych i pomieszczeń ogólnego użytku
2.13. Kto trafia do serca gości? Dział gastronomiczny
2.13.1. Rodzaje usług gastronomicznych w hotelach
2.13.2. Struktura organizacyjna działu gastronomicznego
2.13.3. Wyposażenie i wystrój wnętrza części gastronomicznej
2.14. Kto zmienia żarówki? Dział techniczny
2.15. Kto tym wszystkim rządzi? Dyrektor i administracja hotelowa

Rozdział 3. Elementy prawa w hotelarstwie
Katarzyna Lenczowska-Soboń

3.1. Podstawowe pojęcia z zakresu prawa
3.2. Obowiązek meldunkowy w hotelu
3.3. Umowa hotelowa
3.4. Zasady tworzenia regulaminu hotelowego
3.5. Prawa gościa hotelowego w prawie europejskim

Rozdział 4. Kontakty interpersonalne w hotelarstwie
Elżbieta Mitura, Elżbieta Koniuszewska

4.1. Potrzeby człowieka i ich klasyfikacja
4.2. Konfrontacja oczekiwań hotelarza i potrzeb gościa
4.3. Typy i temperamenty gości hotelowych
4.4. Komunikacja interpersonalna
4.5. Uśmiechem, słowem, gestem...Rozmawiamy
4.5.1. Czasem nie wystarczy uśmiech - komunikacja werbalna
4.5.2. Gdy brakuje nam słów - komunikacja niewerbalna
4.6. Nić porozumienia czy kłębek nerwów - bariery w komunikacji
4.7. Nie zawsze bywa miło, czyli konflikty w hotelu
4.8. Cały świat w hotelu, czyli savoir-vivre w kontaktach z obcokrajowcami

Rozdział 5. Elementy marketingu w hotelarstwie
Elżbieta Mitura, Elżbieta Koniuszewska

5.1. Co to jest marketing?
5.2. Czy hotel coś produkuje? Produkt jako podstawowy element marketingu mix
5.3. Tanio, drogo czy przeciętnie? Cena jako instrument marketingu
5.4. Komu pokój, komu, bo idę do domu! Sprzedaż usług hotelarskich
5.5. Mój hotel jest najlepszy. Promocja, reklama i jakość w hotelu
5.6. Polskie grupy marketingowe

Rozdział 6. Przepisy bhp i ppoż. w hotelu
Barbara Świderska

6.1. Obowiązki pracodawcy w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy
6.2. Prawa i obowiązki pracowników związane z przestrzeganiem przepisów bhp
6.3. Obciążenie pracą fizyczną
6.4. Obciążenie psychiczne pracą
6.5. Analiza zagrożeń wypadkowych
6.6. Pierwsza pomoc przedlekarska
6.7. Wymagania higieniczno-sanitarne dla hoteli
6.8. Postępowanie w przypadku zagrożenia pożarowego
6.9. Problemy ekologii i ochrony środowiska w hotelarstwie
6.9.1. Ekologiczny hotel
6.9.2. Eko-etykiety
6.9.3. Polityka proekologiczna hotelu

Słowniczek ważnych terminów, zwrotów, żargonu hotelarskiego i innych przydatnych pojęć

Spis tabel

Spis rysunków