Hotelarstwo. Organizacja i technika pracy. Podręcznik. Wydanie 2 Elżbieta Mitura, Elżbieta Koniuszewska
Spis treści:WstępRozdział 1. Wstępne wiadomościElżbieta Mitura, Elżbieta Koniuszewska1.1. Historia hotelarstwa na świecie i w Polsce1.2. Prekursorzy współczesnego hotelarstwa1.3. Polskie i światowe organizacje hotelarskieRozdział 2. Organizacja i funkcjonowanie przedsiębiorstwa hotelowegoElżbieta Mitura, Elżbieta Koniuszewska2.1. Pięciogwiazdkowy hotel - jak nim zostać?2.2. Co to jest hotel? klasyfikacja obiektów hotelarskich2.3. Per aspera ad astra, czyli kategoryzacja obiektów hotelarskich2.4. Usługi hotelarskie. Ile ich jest?2.5. Jak cię widzą..., czyli image hotelarza2.6. Porządek musi być, czyli struktura organizacyjna hotelu2.7. Opłaca się być uczciwym, czyli Kodeks Etyki Hotelarza2.8. Jak dobrze mieć sąsiada, czyli makro- i mikrootoczenie hotelu2.9. Zagospodarowanie terenu wokół hotelu2.10. Najważniejsze miejsce w hotelu? Recepcja 2.10.1. Serce hotelu - recepcja 2.10.2. Obowiązki i zadania pracowników recepcji 2.10.3. Czynności związane z obsługą gościa podczas pobytu w hotelu 2.10.4. Bardzo ważny gość - VIP 2.10.5. Inny nie znaczy gorszy - przystosowanie hoteli do potrzeb gości niepełnosprawnych 2.10.6. Na 100% czy na słowo? Rezerwacja usług hotelowych2.11. Kto pierwszy wita gości? Służby parterowe2.12. Ktoś tu musi posprzątać...Służba pięter 2.12.1. Zadania i struktura organizacyjna służby pięter 2.12.2. Wyposażenie jednostek mieszkalnych i pomieszczeń ogólnego użytku2.13. Kto trafia do serca gości? Dział gastronomiczny 2.13.1. Rodzaje usług gastronomicznych w hotelach 2.13.2. Struktura organizacyjna działu gastronomicznego 2.13.3. Wyposażenie i wystrój wnętrza części gastronomicznej2.14. Kto zmienia żarówki? Dział techniczny2.15. Kto tym wszystkim rządzi? Dyrektor i administracja hotelowaRozdział 3. Elementy prawa w hotelarstwieKatarzyna Lenczowska-Soboń3.1. Podstawowe pojęcia z zakresu prawa3.2. Obowiązek meldunkowy w hotelu3.3. Umowa hotelowa3.4. Zasady tworzenia regulaminu hotelowego3.5. Prawa gościa hotelowego w prawie europejskimRozdział 4. Kontakty interpersonalne w hotelarstwieElżbieta Mitura, Elżbieta Koniuszewska4.1. Potrzeby człowieka i ich klasyfikacja4.2. Konfrontacja oczekiwań hotelarza i potrzeb gościa4.3. Typy i temperamenty gości hotelowych4.4. Komunikacja interpersonalna4.5. Uśmiechem, słowem, gestem...Rozmawiamy 4.5.1. Czasem nie wystarczy uśmiech - komunikacja werbalna 4.5.2. Gdy brakuje nam słów - komunikacja niewerbalna4.6. Nić porozumienia czy kłębek nerwów - bariery w komunikacji4.7. Nie zawsze bywa miło, czyli konflikty w hotelu4.8. Cały świat w hotelu, czyli savoir-vivre w kontaktach z obcokrajowcami Rozdział 5. Elementy marketingu w hotelarstwieElżbieta Mitura, Elżbieta Koniuszewska5.1. Co to jest marketing?5.2. Czy hotel coś produkuje? Produkt jako podstawowy element marketingu mix5.3. Tanio, drogo czy przeciętnie? Cena jako instrument marketingu5.4. Komu pokój, komu, bo idę do domu! Sprzedaż usług hotelarskich5.5. Mój hotel jest najlepszy. Promocja, reklama i jakość w hotelu5.6. Polskie grupy marketingoweRozdział 6. Przepisy bhp i ppoż. w hoteluBarbara Świderska6.1. Obowiązki pracodawcy w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy6.2. Prawa i obowiązki pracowników związane z przestrzeganiem przepisów bhp6.3. Obciążenie pracą fizyczną6.4. Obciążenie psychiczne pracą6.5. Analiza zagrożeń wypadkowych6.6. Pierwsza pomoc przedlekarska6.7. Wymagania higieniczno-sanitarne dla hoteli6.8. Postępowanie w przypadku zagrożenia pożarowego
W księgarni książka kosztuje 28,00 zł. Książka była używana. Jedyne ślady to kilka zaznaczeń ołówkiem. ZAPRASZAM DO LICYTACJI