Opis: Istniejący w Polsce przed 1990 r. system oświaty, który na wyższym szczeblu miał charakter elitarny, w krótkim czasie i dość spontanicznie dostosował się do oczekiwań mas. W praktyce zmiany te następowały w dwóch wymiarach. Pierwszy polegał na zwiększeniu dostępności ścieżek edukacyjnych prowadzących do wyższego wykształcenia oraz na wzroście liczby miejsc na tym poziomie. Drugi obejmował zmiany wewnątrz poszczególnych szczebli i różnicowanie się instytucji. W efekcie tych zmian doszło do powstania rynku edukacyjnego oferującego większe niż dotychczas możliwości elastycznego kształtowania karier. Nieuchronnie prowadzi to również do zaostrzenia konkurencji między instytucjami edukacyjnymi i podziału na instytucje lepsze i gorsze. Warto wskazać w skrócie, co nowego do wiedzy o generowaniu nierówności edukacyjnych wnosi moja książka. Po pierwsze, inaczej niż dotychczas definiuję kluczowy obszar selekcji edukacyjnych ? skupiam się na aspekcie horyzontalnym, a nie wertykalnym. Po drugie, w badaniach koncentruję się na ostatnich latach, traktując okres powojenny tylko jako tło tych analiz. Po trzecie, wyjaśniając nierówności, odwołuję się do teorii kapitału ludzkiego i teorii racjonalnego wyboru, a nie ? jak robią to autorzy innych prac ? do tradycyjnych koncepcji konfliktowych i funkcjonalistycznych obecnychw badaniach nad stratyfikacją od wielu dekad.fragmenty Wstępu
|
|
Przed zakupem sprawdź warunki na stronie "o mnie"!
UWAGA – Niezależnie ile zamówisz przedmiotów, za wysyłkę płacisz TYLKO RAZ |
|
- Autorzy: Zawistowska Alicja
- Języki: polski
- Kod wydawcy: 20012
- Wydanie: 1
- Rok wydania: 2012
- Objętość: 230
- Format: 16.5x23.5cm
- Oprawa: Miękka
- Ciężar: 0.37
- ISBN: 978[zasłonięte][zasłonięte]38354
- Miejscowość: Warszawa
- Kod paskowy: 978[zasłonięte][zasłonięte]38354
- Wysokość: 10
- PKWiU: 58.11.1
|