Witajcie, dziś przedstawiam motor Honda MTX 80 R2 chłodzony cieczą (1993r.)– czyli ostatnia z produkowanych wersji tego motoru. Powodem sprzedaży motoru, jest przesiadka na coś mocniejszego – gdyby nie to, motor nadal pozostawiłbym sobie. MTX nie zawiódł mnie nigdy podczas jazdy, nie było z nim większych problemów. Na chwile obecną w motorze jest do zrobienia coś związanego z prawdopodobnie dopływem paliwa. Motor chodzi, odpala i trzyma się na idealnych obrotach, jednak problem pojawią się po wyłączeniu ssania – wtedy zachowuję się jakby powoli tracił paliwo. Nie będzie to nic wielkiego, możliwe że to wina wężyka dopływu paliwa, który obecnie przekrzywiony jest lekko w górę, czy starej świecy która może się zalewać, jednak postanowiłem już się tym nie zajmować. Motor jeździł aż do samego końca i jeździ dalej, choć trzeba zrobić w nim tą poprawkę. Jest zarejestrowany (Na poj.50 – co oznacza iż można poruszać się na nim posiadając zaledwie kartę motorowerową). opłacony i ubezpieczony. W ostatnim czasie został wykonany mu szlif cylindra (pierwszy) oraz wymieniony tłok wraz z pierścieniami a także zamontowane nowe tarcze sprzęgła i simeringi wraz z łożyskami. Przeszedł również fachową poprawkę instalacji elektrycznej w warsztacie. W motorze zamontowany jest gaźnik od 125 (dla lepszych osiągów oraz pracy) jednak w zestawie dokładam oryginalny gaźnik, gdyby ktoś wolał go sobie zamontować. Motor nie jest wyposażony w akumulator, jednak światła mu święcą, ponieważ ciągnie prąd z prądnicy i bez problemu można tak jeździć. Jest to jak wiadomo sprzęt szosowo-terenowy, przez co na motorze widoczna może być jakaś rysa, czy mniejsze obicie, jednak nie posiada on żadnych większych wad wizualnych (jedyną jest wybita szybka reflektor z przodu, w niczym to nie przeszkadza, lecz jeśli komuś zależy na jej wymianie, jest to koszt 20-25zł.) W motorze w ostatnim czasie zostały wymienione/zamontowane również rzeczy mniej ważne, min. kierunkowskazy (zamontowane lecz nie podłączone), lusterko, lampa tylna, obramówka na rejestrację, stopki pasażera, klamka sprzęgła, ślimak, manetki i możliwe inne o których obecnie mogę nie pamiętać. MTX R2 wyróżnia się swoim rozmiarem i świetnym, wysokim (Regulowanym) zawieszeniem. Jest on z pewnością w ciekawy, ładny sposób pomalowany na świeży i wyrazisty kolor, dzięki czemu z pewnością wyróżnia się wśród innych motorów z tego roku, o tej pojemności, każdy kto dowiadywał się o roku produkcji tego motoru był naprawdę mile zaskoczony.
Motor ten jest świetnym pojazdem dla osoby początkującej, bowiem nie posiada jeszcze tak wielkiej mocy jak motory o większej pojemności, jednak zarówno dla osoby obeznanej już z motorami nie będzie to „tania zabawka” bo i wyszaleć się na nim da. Motor nigdy nie był katowany i zachęcam do jego kupna, co do ceny – jest możliwość lekkiej negocjacji. Tel - 504[zasłonięte]993