INFORMACJE:
- Marka: Honda
- Model: Civic VIII
- Wersja: Sport
- Pojemność: 1799 cm3
- Moc: 140 KM przy 4300 obr/min
- Moment obr.: 174 Nm przy 4300 obr/min
- Pierwsza rejestracja: 03/2009
- Model: 2009
- VIN: SHHFK27609U009383
- Ilość siedzeń: 5 miejsc
- Ilość drzwi: 4/5 drzwi
- Spalanie śr.: 6,2 l/100 km
- Waga: 1265 Kg
- Skrzynia biegówi: manualna 6-biegowa
- Rozstaw osi: 2585 mm
- Wymiary : 4300/[zasłonięte]/1460 mm
- CO2 emisja: 180 g/km
- Norma spalin: Euro 4
- Norma ekologiczna: 4 Zielona
- Ilość właścicieli: 1
- Badanie techniczne: 01/2015
- Kolor nadwozia: czarny metalik
- Kolor i rodzaj tapicerki: czarny / tapicerka materiałowa
Najważniejsze parametry tego modelu:
- Samochód bezwypadkowy z oryginalną powłoką lakierniczą (90Mm)
- Pojazd serwisowany z udokumentowaną historią serwisową Honda
- Egzemplarz zakupiony i użytkowany tylko przez jednego właściciela
- Stan techniczny i wizualny bez najmniejszych zastrzeżeń
- Samochód jest po wymianie filtrów, płynów i oleju silnikowego
- Przygotowany do rejestracji w kraju - koszt rejestracji 750zł
- Na ten model udzielamy pisemnej gwarancji na okres 6-ciu miesięcy
- Bezpłatny przegląd w autoryzowanym serwisie Honda przed zakupem
WYPOSAŻENIE :
Komfort :
- 3 zagłówki z tyłu
- Automatyczne światła z czujnikiem zmroku
- Centralny podłokietnik z tyłu
- Cyfrowy licznik przebiegu
- Elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka zewnętrzne
- Elektrycznie regulowane szyby przednie
- Elektrycznie regulowane szyby tylne
- Elektrycznie składane lusterka zewnętrzne
- Gniazdko elektryczne 12V w konsoli centralnej
- Kieszeń na oparciu fotela pasażera
- Klimatyzacja automatyczna
- Kolumna kierownicy regulowana w dwóch płaszczyznach
- Lusterko w osłonie przeciwsłonecznej kierowcy i pasażera
- Manualnie regulowana wysokość fotela kierowcy
- Opony 225/45 R17
- Oświetlenie bagażnika
- Oświetlenie wnętrza z przodu i z tyłu w podsufitce
- Regulowane z wnętrza położenie reflektorów
- Skórzana kierownica
- System składania tylnej kanapy Magic Seats
- Tylna kanapa składana asymetrycznie w stosunku 60/40
- Wyłącznik czasowy systemu Audio
- Zdalne domykanie szyb
- Złącze USB /Aux (kompatybilne z iPod)
Bezpieczeństwo :
- 15" tarcze hamulcowe z tyłu
- 16" wentylowane tarcze hamulcowe z przodu
- 5 x 3-punktowe pasy bezpieczeństwa
- ABS - Układ zapobiegający blokowaniu kół
- BA - Układ wspomagania siły hamowania
- Boczne poduszki powietrzne
- DWS - System monitorowania ciśnienia w oponach
- EBD - Układ elektronicznego rozdziału siły hamowania
- HSA - System wspomagania ruszania na wzniesieniu
- Kurtyny powietrzne (z przodu i z tyłu)
- Mocowania fotelika dziecięcego ISOFix
- Przednie pasy bezpieczeństwa z 2-stopniowymi napinaczami
- Przednie poduszki powietrzne SRS
- Uzupełniający system bezpieczeństwa biernego SRS
- Przednie światła przeciwmgielne
- Przełącznik dezaktywujący przednią poduszkę powietrzną pasażera
- Tylne pasy bezpieczeństwa z napinaczami
- Umieszczone wysoko trzecie światło STOP
- VSA - System kontroli stabilności jazdy
Pakiet wyposażenia dodatkowego :
- Aluminiowe pedały
- Antena dachowa w kształcie płetwy rekina
- Centralny podłokietnik z przodu
- Cyfrowy wskaźnik zużycia paliwa
- Cyfrowy zegar
- Drążek skrzyni biegów - skórzany
- Elektryczne wspomaganie układu kierowniczego
- Felgi 17" aluminiowe
- Głośniki wysokotonowe
- Głośniki z przodu i z tyłu
- Immobilizer
- Półka bagażnika
- Podświetlenie lusterek w osłonach przeciwsłonecznych
- Przednie reflektory halogenowe
- Przednie wycieraczki z czujnikiem deszczu
- Schowek pod podłogą bagażnika
- Sterowanie radiem z kierownicy
- System alarmowy ze zdalnym sterowaniem
- System regulacji głośności w zależności od prędkości jazdy
- Tapicerka materiałowa
- Tempomat z ogranicznikiem prędkości
- Uchwyty na butelki w drzwiach
- Wskaźnik optymalnego momentu zmiany biegu (przekładnia manualna)
- Wskaźnik rezerwy paliwa
- Wskaźnik temperatury zewnętrznej
- Wyświetlacz wielofunkcyjny MID
OPIS MODELU :
Odmienność
Rzeczona wersja tego popularnego i cieszącego się dobrą opinią kompaktu pochwalić się może w pełni lakierowanymi zderzakami, nadkolami i progami bocznymi. Ma także zmieniony grill oraz chromowane klamki. Smaku i stylu dodają jej eleganckie, siedemnastocalowe alufelgi o atrakcyjnym wzorze. Wewnątrz auta znajdziemy natomiast materiałową tapicerkę siedzeń oraz metalowe nakładki na pedałach. Do testu trafił Milano Black, który prezentuje się drapieżnie, bardzo dobrze korespondując z kolorem obręczy. Trzeba przyznać, że te kosmetyczne przecież zabiegi sprawiły, że Civic wygląda jeszcze lepiej.
Siadam...
...za kierownicą i w sumie widzę dokładnie to, co kierowcy innych wersji kompaktowej Hondy. Przed oczami mam wciąż dosyć futurystyczną, nadal atrakcyjną deskę rozdzielczą z wieloma większymi i mniejszymi przyciskami. Na pierwszy rzut oka to jakiś kosmos, jednak już po chwili człowiek orientuje się, że naprawdę nie taki diabeł straszny, jak go malują i że można bez trudu połapać się w tym wszystkim.
Pierwsze, na co zwracam uwagę, to obrotomierz, który znajduje się dokładnie przed moimi oczami. Ładny, duży i czytelny, a przede wszystkim analogowy, co akurat lubię najbardziej. Cyfrowy prędkościomierz wciąż jest tam, gdzie wcześniej, czyli dużo wyżej. W oczy wpada również niewielka, mięsista, pokryta skórą kierownica multifunkcyjna, a tuż pod ręką znajduje się wygodnie umieszczony drążek zmiany biegów. Z dobraniem wygodnej pozycji do jazdy nie mam żadnego problemu.
Mimo sporej jak na kompakt mocy (140 KM) i maksymalnego momentu obrotowego wynoszącego 174 Nm przy 4300 obr./min, powyżej 100 kilometrów na godzinę Honda przestaje mieć dynamikę, której bym od niej oczekiwał. Jestem oczywiście świadom, że to nie wyścigówka, ale taka, a nie inna charakterystyka rozwijania mocy sprawia, że mam ochotę na więcej. Ten niedosyt rekompensuje w dużym stopniu zabawa z biegami. Podczas tej trasy mam okazję przekonać się, że sześciobiegowa, manualna skrzynka biegów pracuje lepiej niż dobrze. Krótkie, pewne skoki wygodnie umiejscowionego drążka powodują, że aż chce się znowu dokonać redukcji i za jednym zamachem wyprzedzić parę aut, by znowu z przyjemnością wrzucić "szóstkę".
Rewelacyjna...
...jest również niewielka, pokryta skórą kierownica, na której ruchy samochód ochoczo reaguje. W ogóle samo prowadzenie to na pewno duża zaleta testowanego auta. Mimo przedniego napędu szybkie pokonywanie zakrętów Civikiem to czysta przyjemność. Samochód bardzo dobrze trzyma się drogi, a zestrojenie układu kierowniczego i wspomagania jest bardzo przyjemne.
Zawieszenie Hondy...
...to także udany kompromis pomiędzy sportową sztywnością, a przyzwoitym komfortem podróży. Civikiem po w miarę równych nawierzchniach jeździ się naprawdę komfortowo. Niestety, koleiny polskich dróg sprawiają Hondzie trochę problemów. Przy wyższych prędkościach robi się na nich nieco nerwowa, choć oczywiście wszystko w granicach bezpieczeństwa. O ile nie będziemy naprawdę przeginać, Civic zawiezie nas zawsze bezpiecznie do celu podróży. Zadba też o to seryjny układ VSA, czyli system kontroli stabilności jazdy.
Na uwagę zasługuje...
...też bagażnik, którego pojemność wciąż robi na konkurencji duże wrażenie. 485 litrów w normalnym położeniu siedzeń pozwala na sporą dozę szaleństwa przy pakowaniu rodziny na weekendowy wypad. Komu mało, a podróżuje w dwie osoby, może złożyć tylną kanapę, uzyskując w ten sposób aż 1352 litry przestrzeni bagażowej.
Należy tu wspomnieć, że cały przedział pasażerski Hondy jest bardzo przestronny jak na auto kompaktowe. Zarówno siedzący z przodu, jak i ci podróżujący na tylnej kanapie nie powinni mieć powodów do narzekań. Jedynie wyższe osoby siedzące z tyłu mogą mieć niewiele miejsca nad swoimi głowami. Dodam, że przednie siedzenia są obszerne i naprawdę wygodne.
Dynamiczna jazda...
...po mieście owocuje zużyciem na poziomie 8 litrów paliwa na 100 kilometrów. Może Civic nie jest mistrzem oszczędzania, ale fani Hondy nie będą narzekać. Możliwość kręcenia silnika wyżej od konkurencji, dobre prowadzenie, wciąż oryginalna sylwetka dla wielu z pewnością będą dużym atutem. Do plusów należy zaliczyć też przestronną kabinę. Mimo wszystko jednak wygłuszenie pracy jednostki napędowej przy wyższych obrotach mogłoby być lepsze, a materiały wykończeniowe bardziej dopracowane.